Hufter gedrag

22 okt 2015 22:09 #1 door Bill
Hufter gedrag werd gestart door Bill
Vandaag om 12:54 uur reageerde ik op de oproep van Rik Noorman uit Groningen wie er nog interesse heeft op een Mizuno benzinepomp.
Ik zei hem dat ik hem wilde overnemen.
Om 14:43 uur krijg ik antwoord dat het akkoord is en geeft hij zijn rekeningnummer.
Om 18:30 uur heb ik het geld overgemaakt om tegen 20:13 te horen te krijgen dat er meer gegadigde zijn en of ik iets wil laten horen!?
Om 20:29 uur mail ik hem dat het geld al was overgemaakt en hij de pomp opkan sturen.
Om 20:52 krijg ik te horen dat hij de pomp aan een ander heeft verkocht omdat ik niets van me heb laten horen!!!!!
Mijn reactie was "dat ik dit nog nooit heb meegemaakt en vroeg of hij altijd zo zaken doet. Wat een hufter ben jij zeg"
Daarna mailtjes met dat hij normaal niet zo handelt en ik begrip moet hebben, hij heeft tenslotte direct mijn geld terug gestort?!


Ja, ik heb hier de pest over in. Overeenkomst is overeenkomst!
*Als dit bericht verwijderd wordt door een moderator snap ik dat, maar wilde toch hier mijn frustratie ventileren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2015 22:19 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Hufter gedrag
Ik begrijp de frustratie, het is niet leuk als je graag iets wilt en je vist nét achter het net  :-\
Of het 'hufterig' is weet ik niet, het is altijd lastig in te schatten / te achterhalen of het opzet was of dat het een samenloop van omstandigheden geweest is. Ik ga zelf iig altijd uit van het goede in mijn medemens  ;)

Wat naar mijn ervaring wél helpt is duidelijke communicatie. Op een forum zoals hier is het bijv ook handig om in het betreffende topic te melden als je interesse hebt. Zo is het voor anderen ook duidelijk dat er al iemand 'voor' je is.

Misverstanden en teleurstellingen zijn helaas lastig helemaal te voorkomen  :(

Verwerken en door maar weer  :)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2015 23:31 #3 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Hufter gedrag
bod van de ander was misschien beter wie weet
direct goede afspraken maken sterkte  :'(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 00:18 #4 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Hufter gedrag

Ik begrijp de frustratie, het is niet leuk als je graag iets wilt en je vist nét achter het net  :-\
Of het 'hufterig' is weet ik niet, het is altijd lastig in te schatten / te achterhalen of het opzet was of dat het een samenloop van omstandigheden geweest is. Ik ga zelf iig altijd uit van het goede in mijn medemens  ;)

Wat naar mijn ervaring wél helpt is duidelijke communicatie. Op een forum zoals hier is het bijv ook handig om in het betreffende topic te melden als je interesse hebt. Zo is het voor anderen ook duidelijk dat er al iemand 'voor' je is.

Misverstanden en teleurstellingen zijn helaas lastig helemaal te voorkomen  :(

Verwerken en door maar weer  :)

Grtz,
René

We hadden een deal René, dat is voor mij duidelijk genoeg. Ook als ik reeds betaald heb!
Daarom mijn reactie. Uitgaande van het goede van de medemens? Ja die illusie ben ik ook armere nu.
En verder laat ik het rusten. Topic mag verwijderd worden wat mij betreft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 09:13 #5 door frankie
Beantwoord door frankie in topic Hufter gedrag
Om kort te gaan....JA dat is hufterig gedrag !

Mail wisseling gaat niet gauw mis. Als er iets fout gegaan is krijg je vrij snel een melding van je provider
Dus mag je ervan uit gaan dat de tegenpartij je mails heeft gehad.
Dit is duidelijk een verhaal van dat de beste man een beter bod heeft gekregen.
Dan is het gewoon heeeeeeel erg flauw om dan maar met die ander in zee te gaan.
Je kunt in zo'n situatie dan ook weinig doen in jou geval.
Wat ik ook wel eens mee maak is dat ik, als we al een deal hebben, een mail krijg dat er een beter bod is
Met de vraag of ik dat bod ook bereid ben te betalen.
Dat is ook lullig, maar dan weet je wel waar je aan toe bent en kun je al dan niet toch besluiten meer geld te geven.

Dat is nog altijd beter dan 150 km te rijden om je spul op te halen en de verkopers doen domweg NIET open.
Terwijl je ze wel door de kamer ziet lopen  >:D. Maar goed dat we nog niet betaald hadden.
(echt meegemaakt, dat geloof je toch niet !!)

Ach ja: dat is Marktplaats of zo wie zo 2e hands kopen.
Je loopt een bepaald risico.
Maar gelukkig dat het meestal wel heel goed en correct verloopt.
Tenminste: dat is mijn ervaring. Soms gaat het hufterig maar meestal heb ik voor weinig precies wat ik zocht

Loslaten dus en met frisse moed weer verder zoeken  ;)

"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 11:25 #6 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Hufter gedrag
Als moderator zie ik geen reden om jouw topic te verwijderen.

Als de mens Jeroen (nee echt, dat ben ik soms ook nog!) Vind ik dit een teringstreek. Als je biedingen wilt moet je op marktplaats zijn, niet hier.

Als moderator kan ik hier niets mee.

Als mens kleurt het wel mijn meningg over de verkoper. Het zou hem sieren hier in een open dialoog zijn kant yit te leggen, wie weet is er een logische verklaring!

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 14:23 #7 door martsky
Beantwoord door martsky in topic Hufter gedrag
Hoi Wiliam,
Ik was de andere bieder  8) en ik heb hem gisteren op zijn berichtje gereageerd, en meteen een PM-etje gestuurd.
Topic is nu weggehaald, dus ik weet niet meer hoe laat dat precies was...

Zelfde verhaal als bij jou:  ook gelijk geld overgemaakt.
Hij vertelde dat hij in een verhuizing zat, met een heleboel rotzooi in en om huis, vandaar dat het wat rommelig ging allemaal.
Volgens mij is het geen hufterig gedrag, maar gewoon een drukke Groninger, die ff wat veel tegelijk aan de kop heeft: Stel .... jij woont in een aardbeving gebied  :angel:

Dus..
Als het enige troost biedt: Ik heb hem niet als reserve nodig, maar mijn eigen pompje geeft de hele tijd storing. (ook een Mikunu) Als deze het wel doet dan kan ik die andere reviseren, en wie weet verkoop ik hem dan wel aan jou ! Of we reviseren hem samen, biertje erbij  :-*

Maar ik denk dat er dus zomaar een andere kant aan het verhaal zit dan jij schetst. 

AT 1996 - Niet gepoetst !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 14:32 #8 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Hufter gedrag
Waarom geef je 2 man je rekeningnummer dan.

Eerlijk is eerlijk, ik vind dat jullie ht pompje moeten delen  :-*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 15:18 #9 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Hufter gedrag

ht pompje moeten delen


Dat wordt leuk.
De ene krijgt MIK en de andere UNU.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 17:45 #10 door martsky
Beantwoord door martsky in topic Hufter gedrag
Ik dacht het is een pompje met slangetjes er compleet nog bij, als ik William nu de slangetjes geef, dan houd ik het pompje.

AT 1996 - Niet gepoetst !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 18:13 #11 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Hufter gedrag
Lekker dan Martin. Dus eigenlijk ben jij de veroorzaker van het geheel :o

Maar zonde dolle, het is je gegund hoor ;)

Echter had ik wel een bevestiging van hem ontvangen dat de koop rond was dus...

Btw mijn roots liggen ook in Groningen, mijn Pa komt uit Finsterwolde. Daarnaast ben ik een drukke Utrechter met ADHD en leef ik in de jungle van de randstad 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 18:23 #12 door martsky
Beantwoord door martsky in topic Hufter gedrag
Mijn moeder uit Onderdendam, bij Bedum.
Ik ook een beetje ADHD, wat zou er daar in de grond hebben gezeten ?
Precies - GAS.
Vandaar dat wij allebei soms teveel gas geven !!




AT 1996 - Niet gepoetst !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 18:50 #13 door kees
Beantwoord door kees in topic Hufter gedrag

Waarom geef je 2 man je rekeningnummer dan.


ja i.d.d., dat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2015 00:12 - 25 okt 2015 08:23 #14 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Hufter gedrag

de verkoper had gereageerd met een huilie huilie verhaal en gaf aan geen kwade bedoelingen te hebben. Helaas heeft hij deze post verwijderd zodat mijn reactie wat moeilijker te plaatsen is. Ook de reactie na deze post dat hij zijn lidmaatschap ging opzeggen heeft hij inmiddels verwijderd.


Goede bedoelingen ten spijt, er was sprake van een mondelinge overeenkomst. Toch koos je er voor om, gevoed door opportunisme, deze overeenkomst met voeten te treden.


Huftergedrag? Mischien niet, maar absoluut niet netjes en een TCN lid onwaardig. Ik had er voor gekozen om te zeggen dat je niet in een boom hoeft te hangen om een eikel te zijn. Soit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2015 16:09 #15 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Hufter gedrag
Bericht van Mod.....

Rik ... heeft zelf al z'n postings verwijderd en zijn account laten verwijderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.108 seconden