Spoortjes van verval.

26 jan 2016 14:09 #1 door Cas
Spoortjes van verval. werd gestart door Cas
Na 3 jaar begint de Motip lak op mijn blok op sommige plaatsen een beetje te verdwijnen.
Niet goed geschuurd? Toch etsende primer gebruiken? Invloeden van pekel?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2016 17:57 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Spoortjes van verval.
motip heeft vaak lak op basis van Acryl en dat is nou niet precies de beste kwaliteit

een goede kwaliteit lak systeem zal dit probleem niet mogen hebben

zoals een 2 K lak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2016 18:12 #3 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Spoortjes van verval.
Inderdaad Ad, 2K lak is natuurlijk altijd beter.
Het zal ook wel een beetje aan mezelf liggen, niet goed schuren en mss ook niet goed ontvet. In ieder geval kan ik de lak gewoon met mijn nagel losdrukken dus de hechting is gewoon slecht, slordig werk van mij.
Een beetje bijspuiten en dan zie je het niet meer ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2016 18:52 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Spoortjes van verval.
Bij JP color op de borchwerf kun je ook 2 k krijgen in een spuitbus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2016 19:08 #5 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Spoortjes van verval.
Goed ontvetten en schuren is belangrijker dan de lak. Natuurlijk is een 2k beter dan een motip 1k spuitbus, maar een goede voorbehandeling met een 1k spuitbus blijft beter zitten dan een 2k over een slechte voorbehandeling.

2k is idd ook te koop in spuitbussen. Je kan ook een 2k lak los kopen en van die lege busjes met druk patronen om het te spuiten. Of natuurlijk een spuitpistool en perslucht. Die busjes met drukpatonen werken prima.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2016 19:37 #6 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Spoortjes van verval.
Ik heb die spuitbus 2K lak in mijn handen gehad bij Jean Pierre, moest je een mep op de dop geven en dan ging de boel mengen.
Je moest hem wel binnen een bepaalde periode leegspuiten. Had ik mss beter kunnen gebruiken maar een goede voorbereiding is inderdaad meer dan het halve werk.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2016 11:19 #7 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Spoortjes van verval.
Ik gebruik al een hele tijd de VHT lak van mercurius tools.

www.MercuriusTools.nl

Als de boel netjes ontdaan is van losse deeltjes , geschuurd en ontvet is , zijn de resultaten prima.
Daar waar de lak loslaat Cas, zal de ondergrond waarschijnlijk toch resten van siliconen of vetten bevatten.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2016 12:08 #8 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Spoortjes van verval.

Daar waar de lak loslaat Cas, zal de ondergrond waarschijnlijk toch resten van siliconen of vetten bevatten.


Ik denk het ook Marien, ik heb er een hele spuitbus remmenreiniger en een liter wasbenzine opgespoten en gesmeerd maar was waarschijnlijk op dit soort vette plaatsen niet voldoende. Verder heb ik niet goed geschuurd.
Maar goed, een paar onderdelen verwijderen en ik kan er heel goed bij om dat hele vlak opnieuw te spuiten, ik heb nog een restant staan gelukkig want Motip heeft nu een andere engine paint op de markt met een andere tint.
Verder geen probleem met de lak maar wat niet is kan nog komen :-[

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2016 15:19 #9 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Spoortjes van verval.
En toch bleef het drie jaar goed zitten?
Waar maak je je druk om gewoon bijwerken en weer drie jaar verder crossen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2016 19:18 #10 door Gilbert N
Beantwoord door Gilbert N in topic Spoortjes van verval.
Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad met het spuiten van de aluminium wielen. Met gewone primer blijft het niet zitten.
Ik heb nu Etch primer speciaal voor aluminium gebruikt en dat gaat goed. Ontvetten met eceton en ruw maken (schuren' blijft noodzakelijk.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2016 20:56 #11 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Spoortjes van verval.
Goed idee die etsende primer.
Ik ga de boel eerst bijspuiten en als ik, over 3 jaar dus, het hele blok opnieuw ga doen: eerst goed ontvetten, sodastralen, weer goed ontvetten, schuren en dan dit erop www.kokwatersport.nl/epifanes-wash-primer-voor-aluminium/p60022 .
Daarna spuiten met de VHT lak van Marien in de kleur van het nieuwe AT blok of gewoon strak zwart.
De deksels laat ik poedercoaten.

www.newtone-online.nl/forum/index.php?topic=6487.0


◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2016 16:38 #12 door kees
Beantwoord door kees in topic Spoortjes van verval.

Mja ziet eruit als onvoldoende ontvet.

Schoon is i.d.d. belangrijker dan ruw, maar eigenlijk kan de één niet zonder de ander.

Ontvet eerst grondig. Anders duw je het vet in je net geschuurde oppervlak. Opruwen daarna gaat vlot met scotch-brite. Je hebt een type voor metaal, die is wat grover en gaat sneller. Vóór het spuiten, opnieuw ontvetten.

Het is een hele hoop handenarbeid. Je moet niet te snel klaar willen zijn..  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2016 17:00 #13 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Spoortjes van verval.

Het is een hele hoop handenarbeid. Je moet niet te snel klaar willen zijn..  ;)


Juist, ik ben indertijd 2 maanden bezig geweest aan de Dero, alle vrije tijd erin gestopt en alle onderdelen en onderdeeltjes in de handen gehad en indien nodig gespoten of gepolijst. Vooral het polijsten (beginnen met korrel 80 en eindigen met korrel 1200) is een moordwerk, en zou ik nooit meer doen ;D
Als je het dan echt spuug en spuugzat bent staat daar het blok als laatste te wachten en daar wil het dan wel eens fout gaan.
Toch heb ik daar naar mijn idee veel aandacht aan gegeven en tijd in gestopt, maar ja, ik ben begonnen aan de bovenzijde en heb de onderzijde als laatste gedaan, en dan neemt ook de ergernis toe. Het is de onderzijde waar de lak loskomt :angel:

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2016 17:15 #14 door kees
Beantwoord door kees in topic Spoortjes van verval.

Als je het dan echt spuug en spuugzat bent staat daar het blok als laatste te wachten en (..)

Toch heb ik daar naar mijn idee veel aandacht aan gegeven en tijd in gestopt, maar (..)

..dan neemt ook de ergernis toe. Het is de onderzijde waar de lak loskomt :angel:


Hhaha velen van ons kennen het! Het is je vergeven.. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2016 17:22 #15 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Spoortjes van verval.

Het is de onderzijde waar de lak loskomt


Ja, ik voel helemaal met je mee Cas. :-* :-*
Ik zet ook elke week de motor op de brug om eronder te kijken. 8)
Niks is zo vervelend als de viezigheid aan de onderkant,.
Als je zo voorbij komt rijden denken de mensen die aan de kant staan beslist ......wat een vieze motor.
Op sommige auto's zie ik het wel eens staan zo in de trend van : "ik ben vies "

Ik heb daar ook een trauma aan overgehouden en breng de auto beslist 1 keer per jaar naar de wasbeer. :P

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2016 17:27 #16 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Spoortjes van verval.

Ja, ik voel helemaal met je mee Cas. :-* :-*
Ik zet ook elke week de motor op de brug om eronder te kijken. 8)
Niks is zo vervelend als de viezigheid aan de onderkant,.
Als je zo voorbij komt rijden denken de mensen die aan de kant staan beslist ......wat een vieze motor.
Op sommige auto's zie ik het wel eens staan zo in de trend van : "ik ben vies "

Ik heb daar ook een trauma aan overgehouden en breng de auto beslist 1 keer per jaar naar de wasbeer. :P


Jaja, lach er maar mee Marien ;D
Het is dan wel aan de onderzijde maar wel recht in het zicht, het eerste dat ik zie als ik aan kom lopen is die kale plek :angel:
Maar dat komt binnenkort weer goed.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2016 17:36 #17 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Spoortjes van verval.

het eerste dat ik zie als ik aan kom lopen is die kale plek


Dat roept Joke nou ook altijd als ze me ziet. ;D ;D

Maar het is net als een vlekje op een witte muur.
Hoe langer je er naar kijkt des te groter wordt hij......toch  ;)


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2016 17:48 #18 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Spoortjes van verval.

Hoe langer je er naar kijkt des te groter wordt hij......toch  ;)


Dat klopt en hij wordt ook steeds groter ;D
Alles dat lelijk wordt meteen bijwerken anders gaat het van kwaad naar erger en kun je na verloop van tijd weer opnieuw beginnen :angel:

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.097 seconden