Weer aan ruige mannen motor op de markt...

28 juni 2009 16:22 #1 door *thomas*
Weer aan ruige mannen motor op de markt... werd gestart door *thomas*
Hoi,

Gisteren in motoren&toerisme een rijtest gelezen van de nieuwste motor uit huize moto guzzi...

Ik vind em erg geslaagd (als je van de adventure looks houdt).

Was eens benieuwd naar de mening van de mensen hier...



Groeten, Thomas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2009 16:42 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Weer aan ruige mannen motor op de markt...
Ziet aardig uit.
Krijg wel het idee dat ie wat laag op z'n poten staat.
Verder lijkt er enigsinds gekeken te zijn naar de nieuwe Tenere.

Ben benieuwd naar een rijtest.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2009 17:32 #3 door Huib
Beantwoord door Huib in topic Weer aan ruige mannen motor op de markt...
The looks heeft ze zeker! Vraag me af waar ze dat idee van die dubbele koplampen vandaan hebben  ::). Het is nu alleen nog wachten op Honda met een nieuwe....

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2009 17:36 #4 door Huib
Beantwoord door Huib in topic Weer aan ruige mannen motor op de markt...
Euh.... ik lees net dat ze een drooggewicht van 278 kilo heeft..... hebben die noppenbanden ook niet veel zin meer....

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2009 17:39 #5 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Weer aan ruige mannen motor op de markt...
Door die dubbele koplamp deed de motor me inderdaad denken aan de AT...

Veerweg voor 170mm, achter 155mm, wat inderdaad aan de korte kant is, zeker als je in acht neemt dat dit de adventure versie is. En een tweede minpunt is dat de tankinhoud 'maar' 18L is, volgens MCN kom je daarmee zo'n 220km verder... Mocht gerust wat meer zijn...

Rest van de specs

MOTORTYPE V-twin, blokhoek 90°, viertakt, lucht en oliegekoeld
CILINDERINHOUD 1.151cc
AANTAL KLEPPEN PER CIL. 4
BORING X SLAG 95 x 81.2 mm
MAXIMUM VERMOGEN 77 kW (105 pk) bij 7.500 tpm
MAXIMUM KOPPEL 108 Nm bij 6.400 tpm
BRANDSTOFTOEVOER injectie
STARTSYSTEEM elektrisch
TRANSMISSIE 6 versnellingen
TOTALE LENGTE 2250 mm
TOTALE BREEDTE 1025 mm
TOTALE HOOGTE 1475 mm
WIELBASIS 1.550 mm
ZITHOOGTE 840 mm
VOORVERING marzocchi Ø 50 mm verstelbare USD voorvorken
ACHTERVERING enkelzijdige swingarm met progressief linksysteem, volledig instelbare schokbreker
REMMEN VOOR zwevend gemonteerde dubbele remschijven van roestvrij staal, Brembo 4 parallel geplaatste zuigers
REMMEN ACHTER enkele vaste RVS remschijf Ø 282mm zwevende, remklauw met 2 zuigers
BANDEN VOOR 110/80 R19
BANDEN ACHTER 150/70 R17
TANKINHOUD 18 liter
DROOGGEWICHT 278
KLEUREN Magensium
PRIJS € 17.490,-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2009 17:40 #6 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Weer aan ruige mannen motor op de markt...

Euh.... ik lees net dat ze een drooggewicht van 278 kilo heeft..... hebben die noppenbanden ook niet veel zin meer....


Dat klopt denk ik niet, rijklaar gewicht is voor de adventure versie namelijk 250kg en droog rond de 220.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2009 18:23 #7 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Weer aan ruige mannen motor op de markt...
Lijkt me een hele klus dat overeind houden in het terrein .
Ziet er wel stoer uit .
Komt uit Italie :-X
Kost meer dan een Oosterijkse schone .
Is zo al 7.5cm lager dan mijn AT .
Zou ik hem dus alleen maar kopen voor de Looks .
Greetz Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2009 18:31 #8 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Weer aan ruige mannen motor op de markt...

Lijkt me een hele klus dat overeind houden in het terrein .
Ziet er wel stoer uit .
Komt uit Italie :-X
Kost meer dan een Oosterijkse schone .
Is zo al 7.5cm lager dan mijn AT .
Zou ik hem dus alleen maar kopen voor de Looks .
Greetz Olaf


Ik denk dat ze vooral willen concurreren met de GS, en dat is hen toch aardig gelukt. Langere veerweg en grotere benzinetank had beter geweest, maar ja...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2009 19:05 - 03 juli 2009 10:53 #9 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Weer aan ruige mannen motor op de markt...

Door die dubbele koplamp deed de motor me inderdaad denken aan de AT...

Veerweg voor 170mm, achter 155mm, wat inderdaad aan de korte kant is, zeker als je in acht neemt dat dit de adventure versie is. En een tweede minpunt is dat de tankinhoud 'maar' 18L is, volgens MCN kom je daarmee zo'n 220km verder... Mocht gerust wat meer zijn...


Als het waar is wat je schrijft dan doet dat ding me eerder aan een Tempelier denken dan aan een AT. 18 ltr op 220 km is toch echt 1:12,22 en dat is niet van deze tijd. Kan me bijna niet voorstellen dat, dat klopt.

Voor mensen boven de 1,85 m zal ook deze Guzzi mogelijk ook begerenswaardige fiets zijn maar ik zie me zelf toch geen 2 uur rijden met m'n knieën tegen de cilinderkoppen aan. Uit ervaring kan ik melden dat, dat zeer onprettig rijdt.

Maar ontegenzeglijk een fiets met een fraaie look die aan de voorzijde niet zo massief/zwaar oogt als een V-Strom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2009 19:06 #10 door willem
Beantwoord door willem in topic Weer aan ruige mannen motor op de markt...
In mijn zoektocht naar een vervanger voor de zo jammerlijk gestorven KTM adventure 950-2003, heb ik o.a. ook gereden met de Stelvio. Niet met die stoere van de afbeelding, maar met de 'gewone'. Ik vond het een fijn sturende fiets, met een hard hamerende v-twin. Na een half uur vroeg ik mij wel af of dat hameren na een hele dag ook nog leuk zou zijn.... Sturen perfect, in die periode reed ik met een dero, maar het trekken ging een beetje in etappe's. Tot 5000 rpm als een speer, dan een dipje, en vanaf zo'n 6500 kwam er weer leven in de brouwerij. Dat is gewoon vervelend, want dat was eigenlijk het toerengebied wat je in normaal verkeer het meest gebruikt. daar was op dit moment ooknog niks aan te doen volgens de dealert. Verder waren er toch nogal wat grotere en kleinere kinderziekte's (hydraulische distributie kettingspanners met kuren enz.) te bespeuren op het guzzi forum....En daar had ik net even genoeg van..... Als je daarna weer proefrijd op een KTM, nou ja je ziet het resultaat... :-X
Nu hopelijk zonder kinderziekte's.
Als ik weer een Honda moest kiezen, werd het weer een AT, en dan met een deroblok, en met 30 kg minder >:D

Na TA en AT nu kATm
TCN lid 225  ;  30-04-2001- tot 31-12-2012

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2009 19:22 #11 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic Weer aan ruige mannen motor op de markt...
Er zit ook een leuk prijsje aan vast zeg en dat voor 1 op 12.22 zoals men zegt.

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2009 19:35 #12 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Weer aan ruige mannen motor op de markt...
Hoop interessante reacties :)

Uit de rijtest van deze stelvio is gebleken dat dat dipje tussen 5000 en 6500 dankzij andere nokenassen is verholpen (of toch grotendeels).

In mijn ogen is deze fiets niet te vergelijken met de KTM adventure, zelfs vind ik het ook vreemd dat de GS en de Adventure zo vaak samen in één zin worden genoemd, maar goed, mijn mening.

Naar mijn mening is de stelvio vooral partij voor de GS en zeker niet voor de KTM...

Oja, en dat geklop, da's wat men noemt, een motor met karakter :P, of dat nu een positief of negatief is...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2009 21:23 - 28 juni 2009 21:26 #13 door willem
Beantwoord door willem in topic Weer aan ruige mannen motor op de markt...

Hoop interessante reacties :)

Uit de rijtest van deze stelvio is gebleken dat dat dipje tussen 5000 en 6500 dankzij andere nokenassen is verholpen (of toch grotendeels).

In mijn ogen is deze fiets niet te vergelijken met de KTM adventure, zelfs vind ik het ook vreemd dat de GS en de Adventure zo vaak samen in één zin worden genoemd, maar goed, mijn mening.

Naar mijn mening is de stelvio vooral partij voor de GS en zeker niet voor de KTM...

Oja, en dat geklop, da's wat men noemt, een motor met karakter :P, of dat nu een positief of negatief is...

Volgens mijn bescheiden mening heeft de KTM geen partij, betreffende het rijden dan......
ook niet van de BMW's (1200GS en 800GS ook mee gereden  :) ).    En geloof me, ik was behoorlijk ziek van het merk.........Maar ze schijnen de problemen nu redelijk onder controle te hebben...Hoop ik :-[ :-[.

Na TA en AT nu kATm
TCN lid 225  ;  30-04-2001- tot 31-12-2012

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2009 21:26 #14 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Weer aan ruige mannen motor op de markt...

Volgens mijn bescheiden mening heeft de KTM geen partij......
ook niet van de BMW's (1200GS en 800GS).En geloof me, ik was behoorlijk ziek van het merk.........Maar ze schijnen de problemen nu redelijk onder controle te hebben...Hoop ik :-[ :-[.


Volledig mee eens...

De KTM is in mijn ogen een totaal ander soort de moto waar je wel degelijk wat offroad mee kan rijden... de GS en de Stelvio geven gewoon die indruk ;).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2009 21:38 #15 door willem
Beantwoord door willem in topic Weer aan ruige mannen motor op de markt...
Off-road heb ik ze niet getest, nou ja de Stelvio op een zandpad, en dat hield niet over. Het zou best eens kunnen zijn dat de 800GS best handig in het terrein is. Maar op de lange afstand (snelweg) laat ie het dan weer afweten t.o.v. de ktm. Is het toch een schaap met 5 poten ....in eh wolfskleren? Of een wolf in schaapskleren, maar die hebben dan weer geen 5 poten ??? ???

Na TA en AT nu kATm
TCN lid 225  ;  30-04-2001- tot 31-12-2012

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2009 10:31 #16 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Weer aan ruige mannen motor op de markt...
Het verglijken van de verschillende motoren gebeurt volgens mij vooral op hun weg capaciteiten en niet offroad , ja kleine uitstapjes etc , de Ktm werd wel redelijk offroad gereden in sommige van de test verslagen .
En tja laten we eerlijk zijn wie rijdt er nu mee off road , ik denk een heel klein percentage van de mensen die deze motoren kopen , de meeste kopen ze voor de looks , het stoere adventure gevoel etc .
En omdat ze vaak heerlijk rijden natuurlijk .
Denk dat het ook nog uit maakt waar je woont , ben ooit in australie geweest ja daar kon je elke dag wel in het stof grevelpaden etc omdat er niks anders was , jammer dat ik toen niet een adventure bike heb gekocht ,was meer in de buikschuivers toen , en dat is geen pretje in het gravel .
Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.110 seconden