Pijn in de rug

01 aug 2009 20:07 - 01 aug 2009 20:10 #21 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Pijn in de rug
Ik ben inmiddels bij de fysiotherapeut geweest (aangezien ik meer last kreeg met werken) en er is uitgekomen dat ik de spieren in mijn bovenrug erg gespannen heb (oud werk stress). Het is op te lossen doormiddel van oefeningen. Mijn motor had ik te koop gezet hier op het forum maar heb  besloten hem lekker te houden. Ik kan moeilijk afstand doen van mijn trouwe AT ;D
Met het zadel ga ik iig een keer langs kommerparts.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2009 21:54 #22 door Frenkie H
Beantwoord door Frenkie H in topic Pijn in de rug
een keer lekker laten masseren?  ;D

frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2009 22:31 #23 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Pijn in de rug

een keer lekker laten masseren?  ;D

frank


Gaat Donderdag gebeuren ;)

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2009 12:40 #24 door Frenkie H
Beantwoord door Frenkie H in topic Pijn in de rug

itaat van: Frenkie H op Gisteren om 21:54

    een keer lekker laten masseren?  ;D

    frank


Gaat Donderdag gebeuren ;)

maak me gek  ;D

frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2009 15:50 #25 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Pijn in de rug

Iemand ervaring??Lijkt mij op het eerste gezicht een goede oplossing voor het tegengaan van een dooie kont.


Ik zou aan een gelzadel niet beginnen. Leg er evt een paar Euro bij en koop een AirHawk.
Beter, ingeval van een AT, is om het schuim aan te laten passen. Met een gelkussen of een Airhawk krijg je geen andere zithouding maar werkt het alleen comfort verhogend.
Nadeel gel is:
- het gaat lek alleen wanneer dat is de vraag
- 's-winters krijg je dood vlees op je kont omdat het dan werk als een ice-pack

Realiseer je dat je ook moet leren zitten op een motor net zoals dat geldt voor een fiets. Rij je zo af en toe een rondje om de kerk en een keer een tochtje van 150 km dan krijg je geen 'zitvlees' met zadelpijn als gevolg. Klinkt lullig maar zo werkt het wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2009 22:27 #26 door Africaanse Twins
Beantwoord door Africaanse Twins in topic Pijn in de rug
www.airhawk.nl/lite.php

"Het airhawk kussen geeft je het gevoel dat je drijft op water"

Lijkt mij dat je dan op en neer gaat "schuiven", mmm...
Weet iemand een verkooppunt waar ik eens proef kan zitten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2009 11:21 #27 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Pijn in de rug
Airhawk verkoop verloopt via Motoport vestigingen en daar kan je ook proefzitten. Het gaat om slechts een minimale hoeveelheid lucht. Veel gebruikers blazen er aanvankelijk te veel lucht in het kussen met het effect wat jij beschrijft. Ik ken verschillende personen die het gebruiken en die zijn er, ook na aanvankelijke twijfels, er nu laaiend enthousiast over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2009 16:34 #28 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic Pijn in de rug
Is dit misschien iets   :D
Voor meer inventieve oplossingen zie http://thereifixedit.com

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2009 20:16 #29 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Pijn in de rug
Na bijna 4 weken niet te hebben gereden op mijn AT geen rugpijn meer gehad. Afgelopen maandag weer voor het eerst gereden. Bij aankomst op mijn werk voelde ik mijn rug alweer en voel mijn rug nu nog steeds.
Ik wordt er echt helemaal simpel van en heb het momenteel wel een beetje gehad. :-[ >:(
Wie weet nog wat (zonder gelijk 100den euro,s er in te moeten stoppen)

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2009 20:37 #30 door Geart
Beantwoord door Geart in topic Pijn in de rug
Laat je fysiotherapeut eens kijken naar je zithouding...
Gerichte training, bewuste ontspanning van de spieren misschien.
Ik ben niet zo fysiotherapeuterig, maar soms hebben ze goede tips.
Succes!

Groetnis út Grou!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2009 20:46 #31 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Pijn in de rug

Laat je fysiotherapeut eens kijken naar je zithouding...
Gerichte training, bewuste ontspanning van de spieren misschien.
Ik ben niet zo fysiotherapeuterig, maar soms hebben ze goede tips.
Succes!


Ik ben al bij de fysio geweest en was in principe ook van de rugpijn af. :-\

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2009 20:54 - 11 nov 2009 21:14 #32 door Geart
Beantwoord door Geart in topic Pijn in de rug
Nu heb je weer een andere houding en dus een andere belasting van spieren.
Ik kan me voorstellen dat je na een tijdje niet te hebben geeden de spieren weer even moet wennen.
Ik had tot in mei een Alp. Daar reed ik geweldig op. Toen ik een Twin kocht heb ik eerst wel eens spijt gehad omdat ik bij langere tochten (langer dan een uur ofzo) last van mijn rug kreeg. Ik herkende de verhalen van de club: niet meer stil kunnen zitten, gaan staan, verzitten, holle rug, bolle rug etc. Inmiddels 8500 km verder heb ik geen klachten meer.
Verder kan ik me voorstellen, theoretisch, dat een gespannen houding (na een valpartij oid) klachten van de rugspieren (of welke spieren dan ook)oplevert. Maar dat soort dingen moet je natuurlijk zelf inschatten. Ook dan kan ws een (sport)fysiotherapeut wel goed werk doen.
Grtz

Groetnis út Grou!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2009 21:12 #33 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Pijn in de rug

Vandaag met nierband gereden en meer op mijn houding gelet. Ik kwam niet gebroken thuis vanmiddag ;D


Helpt dit dan niet (meer)?

Verder kan ik me aansluiten bij de reactie van Geart. Mogelijk een gerichtere aanpak van het "probleem" door een (sport)fysio? Of terug naar een Alp? Misschien overstappen naar een Dero?




-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2009 09:30 #34 door Bassiesbike
Beantwoord door Bassiesbike in topic Pijn in de rug
Als je teruggaat naar een alp, dan heb ik iig het comfortzadel ervoor in de aanbieding  ;D

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2009 10:23 #35 door Gijs
Beantwoord door Gijs in topic Pijn in de rug
Oefeningen oefeningen oefeningen oefeningen. Als je sterke rompspieren hebt hou je het makkelijker vol goed rechtop te blijven zitten, 10 minuten per dag gevarieerd oefenen helpt echt. Spieren kunnen ook werken als een niergordel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2009 19:42 #36 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Pijn in de rug

Helpt dit dan niet (meer)?

Verder kan ik me aansluiten bij de reactie van Geart. Mogelijk een gerichtere aanpak van het "probleem" door een (sport)fysio? Of terug naar een Alp? Misschien overstappen naar een Dero?


Het kan idd zo zijn dat ik weer moet wennen aan de houding op de motor. Maar terug naar een Alp??? die heb ik nooit gehad  ;) een Varadero vindt ik nog steeds een hele mooie motor.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2009 23:06 #37 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Pijn in de rug
Had een tijdje terug al eens gereageerd, maar zie dat dit draadje idd nog steeds actueel is...

Laat ik je uit de droom halen... Als je op de Twin last van je rug (blijft) houden, gaan die op de Dero ook niet over. Zithouding is het zelfde.

Het enige verschil met de Twin is dat je op de Dero minder last van je achterste gaat krijgen...  ;D

Heb een tijdje terug (n.b. door een 'leenauto'!) enorm last van mijn rug gehad. Complete scheefstand. De oplossing was niet de manuele therapeut die me na mijn ongeval van 'scratch' weer heeft gerevalideerd, maar vreemd genoeg... osteopathie.

Weet niet hoe die osteophaat het heeft gedaan, maar na behandeling één stond ik weer recht, na behandeling twee was ik van de pijn af en behandeling 3 was eigenlijk alleen maar voor de puntjes op de i... Terwijl mijn manuele therapeut al 6 weken bezig was, zonder resultaat...

Kreeg de tip overigens via de vereniging van rugpatienten. Erg interessante vereniging, vooral als je rugklachten chronisch-; of blijvend zijn:

www.nvvr.nl/

Met dé Groningse Transalpclubbrul,

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2009 00:00 #38 door Mense
Beantwoord door Mense in topic Pijn in de rug
Ben absoluut geen rugdeskundige, maar moet zelf door mijn vnl zittend beroep altijd oppassen voor, zoals ik het noem, een luie rug, ofwel te weinig spiertraining van de rugspieren, waardoor je op een lange rit wat "in elkaar" gaat zitten en je spieren juist verkeerd gaat gebruiken, wat een enorme pijn kan opleveren. Zelf ging ik altijd gewoon een flink eind roeien in een zware boot, maar de sportschool doet ook wonderen. Maak je rug sterk en probeer op de motor steeds een actieve rijhouding aan te houden (rechtop) en waarschijnlijk gaat de pijn vanzelf minder worden. Een niergordel kan hierbij helpen, maar is op de weg feitelijk niet voor ondersteuning, maar om je nieren warm te houden.
succes en.... blijven glimlachen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2009 20:21 #39 door Geart
Beantwoord door Geart in topic Pijn in de rug

nieren warm te houden

Hé mense. Ik ben het helemaal met je eens.
Maar neem maar van me aan dat, vóórdat je letterlijk vernikkelt, je nieren de allerlaatste organen zijn die koud worden.
Bij kou vernauwen de bloedvaten in je armen en benen om de circulatie in de kern - waar de vitale organen zich bevinden - in stand te houden. Vandaar ook een klein scrotum bij koude: de ballen worden naar de kern teruggebracht...
Dus wat de gordel met nieren te maken heeft mag Joost weten.
Voreger hoorde je wel van wandelende nieren. Ik heb echt nog nooit een nier aan de wandel gezien en als ze dat wel deden was dat niet te ondervangen met een gordel!
Grtz

Groetnis út Grou!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2009 21:57 #40 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Pijn in de rug
Ik wil de motor ook liever niet weg doen ;D ik heb hem inmiddels ook al weer 4,5 jaar in mijn bezit en vindt hem nog steeds de beste motor die ik ooit heb gehad.
Aankomende week eerst maar eens wat vaker gaan rijden en uitproberen.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.191 seconden