- Berichten: 657
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Zo'n niergordel kan inderdaad helpen bij de manier waarop je zit op de motor.
Persoonlijk draag ik ook een niergordel als ik lange ritten ga maken. En bij offroad. Gewoon een beetje extra steun in je rug.
Maar een vraagjes, heb je de AT al lang ?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Geart Als ik je verhaal zo lees dan klopt het wel ik heb het voornamelijk als ik terug rij van mijn werk (vermoeidheid).
Ik ga idd met gebogen rug op de motor zitten.
Nu de vraag wat kan ik er aan doen: Zijn stuurverhogers een optie met mijn lengte van 1m94.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hier ook zo'n rugpatient. Handig, dat mailtje van Danny...
De L1 (L=lendewervel) bestaat bij mij niet meer (verbrijzelt tijdens een motorongeval) en is middels een staalcontructie verbonden met de Th12 (Th=Thorax, borstwervels) en de L2.
Resultaat van het ongeval is overigens dat een motor als een Twin, Alp of Dero voor mij de ideale keuze is vanwege de 'rechtop' zithouding. Maar daar was ik ivm mijn lengte (2,04 m) voor mijn ongeval in 1994 al achter gekomen...
Wel heb ik de motor aangepast: stuurverhogers van 2,5 cm, aangepaste vering (Technoflex) en sinds 2 dagen een extra verhoogt zadel (gevalletje vandalisme tijdens onze vakantie). Mijn huidige fiets (een Dero van 2004) was de eerste Honda waarvan ik de standaard vering véél te hard vond waardoor ik dus idd rugklachten kreeg.
De niergordel is een attribuut waar ik sowieso niet meer zonder rij. Maar dat staat los van mijn rugletsel. Hierbij is het net als rijden met gehoorbescherming: ben je er eenmaal aan gewend, wil je nooit meer zonder.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Update voor wat betreft het aangepaste (verhoogde) dero zadel: Dit weekeinde 200 km achter elkaar gereden. Kan er dus nog niet erg veel over zeggen. Maar eerste indruk is goed, zowel voor de zithouding als turbulentie (zit nu iets hoger maar hoef de ruit niet hoger te plaatsen)
Miquel: Fijn dat de niergordeltruck prima werkt!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
@ Miguel,
Als je het schuim van het originele zadel aanpast krijg je een stuk betere zithouding. Ga je dan ook nog verhogen en verbreden en stuur verhogers max 20 mm monteren krijg je een compleet andere motor. De kosten vallen, in verhouding tot vele andere opties echt reuze mee.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik zag nog bij Motozoom dit gelzadel: www.motozoom.nl/indexNieuwsbrief.cfm?wee...estelnummer=10008405
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.