Action Camera keuze

15 jan 2017 18:16 - 15 jan 2017 18:28 #21 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Action Camera keuze

Opzich een prima camera, zolang je niet beweegt. Het beeld is het gewoon net niet, en voor youtube moet je upscalen naar 4k want anders ziet het er helemaal niet uit.


Upscalen naar 4k is een rare actie om de kwaliteit te verbeteren. Ik heb nog nooit gemerkt dat een computer op een natuurlijke manier pixels erbij kan maken. Wat er niet is komt er niet bij.

Dat bewegingen minder scherp worden is logisch. Vroeger in de tijd van Film had je al bewegings-onscherpte. Het vervelende is dat digitale bewegingsonscherpte er niet uit ziet. Het loopt vaak mis bij het comprimeren van het beeld, beeldinformatie wordt weggehaald volgens bepaalde berekingsmethoden en bij afspelen berekend het apparaat de missende informatie en plakt het weer terug. Omdat er een limiet aan de hoeveelheid info per beeld is loopt het bij bewegingen vaak mis. Het volgende beeld wordt namelijk op basis van het vorige beeld berekend. Omdat de beelden zo verschillend zijn valt er gewoon essentiele info weg.

Youtube laat nog even zijn eigen berekening op het door jouw gecomprimeerde bestand los en het wordt nog erger.

Dusss je kan een hele mooie, goeie camera kopen maar wanneer je dan met kneuterige software de boel bewerkt wordt het nooit wat. Hoe beter je je codec, datarate en compressiemethode kiest hoe beter het resultaat. Dat kost tijd, veel tijd. Testen, en opnieuw beginnen. Vroegah in de SD video tijd stond mijn PC uren te stampen op een export en daarna kostte het uploaden ook meer dan een uur.

Dus wil je een camera? Schat dan gelijk in of je ook tijd en geld wilt steken in software en hardware. Je kan ook gewoon een 2ehands Gopro2 kopen en de Gopro software gebruiken. Prima resultaat maar Youtube blijft je beeld vervuilen.

EDIT

Het verschil tussen jouw 2 YT filmpjes komt doordat de ene 60frames/sec is en de andere niet.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2017 18:20 #22 door kees
Beantwoord door kees in topic Action Camera keuze

Ik mag graag een beetje gamen als ik doordeweeks vrij ben, dus een goede pc was voor mij iig geen obstakel, die staat er al.


Nee dat snap ik ook. We hebben allemaal onze dingetjes. Jij hebt daarnaast ook een leuke nieuwe AT.

Ik onderhou een ouwe, stop het daarnaast in een GPS en een reisbudgetje om vervolgens 186 op één of ander opgedroogd kleimeer in de woestijn te kunnen klokken.  :D

En Pim lijkt wel arm, maar die is echt niet anders.


Misschien wil ik iets teveel  ;D

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2017 19:10 #23 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Action Camera keuze

heel verhaal


Upscalen naar 4k is puur voor YouTube. YouTube staat een hogere bitrate toe en past betere codecs toe voor 4k video. Ook als je dat 4k filmpje vervolgens bekijkt in 1080p.

Bij dit filmpje was ik te lui om te upscalen, is 60fps:
you can count the pixels.

Ik edit in Adobe Premiere Pro.

Mijn eerst gelinkte video, is zo goed als gelijk aan de sourcefile.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2017 20:02 #24 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Action Camera keuze

Upscalen naar 4k is puur voor YouTube. YouTube staat een hogere bitrate toe en past betere codecs toe voor 4k video. Ook als je dat 4k filmpje vervolgens bekijkt in 1080p.

Ok klinkt logisch maar dan ligt het niet perse aan de camera maar moet je Gopro beelden ook upscalen. Ik ga het eens proberen, dat upscalen.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2017 20:12 #25 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Action Camera keuze
Ik denk dat het een beetje van beide is. Hoe slechter de camera, hoe meer YT de beelden verknalt.
Omdat GoPro nou eenmaal kwalitatief beter beeld geeft, is het eindresultaat ook beter op YT.

Het kan wel een dag tot 2 dagen duren voordat Youtube de video goed heeft verwerkt.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2017 21:34 #26 door kees
Beantwoord door kees in topic Action Camera keuze

Om even terug te komen op de cams,

Zoals met alles is duurder vaak kwalitatief beter, in de categorien daaronder zit veel keuze m.b.t. welke opties (of achterwege laten ervan) jij mee kan leven. En zoals gezegd, het plaatje is pas compleet met matchende opname- en edit hard/software.

Ik vind dan weer dat een HD-cam ook een stabiel beeld moet leveren omdat, zoals geopperd, anders het hele HD-effect gecompromitteerd kan raken. Dit natuurlijk afhankelijk van het kiezen van een zo bewegings/trillingsvrije opnameplek.

Ikzelf overweeg een hele reeks mounts fixed op een plek te zetten om zo vlot wisselen (helm/step/achteruit,whatever).

Ik kijk ook naar een drone die via een app je telefoon volgt. Birdseye views vind ik zo mooi!


Kan wel onhandig blijken tijdens een grenscontrole..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2017 21:56 #27 door Ralpie
Beantwoord door Ralpie in topic Action Camera keuze
Ben zelf ook al geruime tijd aan het orienteren op een camera, maar hen nog niet de knoop doorgehakt aangezien er nog geen noodzaak voor is.

Maar een ding ben ik wel uit op mijn lensenlijstje en dat is dat er absoluut beeldstabilisatie op moet zitten.
Er zijn steeds meer camera's die dat hebben, maar de manier waarop dat wordt uitgevoerd verschilt nogal en daarmee ook het resultaat.

Sony heeft op dat gebied wel een aantal mooie oplossingen, maar zoals altijd met die club, hanteren ze, net als Apple, een beleid waarbij je alles van hun zelf moet aanschaffen. Mounts e.d. zijn niet compatible met de breed verkrijgbare go pro mounts en klonen daarvan. Dat resulteert weer in duurdere spullen die op minder plekken te koop is.

Nee, ik ben er nog niet uit, maar blijf mooi mee/door lezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2017 22:45 #28 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic Action Camera keuze
Staat een vergelijkingstest in Motoplus nr 1

Groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2017 00:41 #29 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Action Camera keuze

Sony heeft op dat gebied wel een aantal mooie oplossingen, maar zoals altijd met die club, hanteren ze, net als Apple, een beleid waarbij je alles van hun zelf moet aanschaffen. Mounts e.d. zijn niet compatible met de breed verkrijgbare go pro mounts en klonen daarvan. Dat resulteert weer in duurdere spullen die op minder plekken te koop is.

Sony is idd echt irritant wanneer je probeert goedkopere accesoires te vinden. Verder zijn mijn ervaringen met Sony niet goed. De sony action camera's zijn wel goed maar ik zal nooit een sony kopen omdat ze alles zoals je zegt dichtspijkeren.

Wbt beeldstabilisatie, de enige die goed is is de analoge (OIS-optical image stabilizer). Digitaal is crap wanneer de beweging snel gaat. het is echt beter om je camera op je lichaam te hebben zodat je lichaam de bewegingen dempt. In principe kun je dan zonder stabiliser prima filmen. Film je ook uit de hand, dan heeft stabilisatie zin maar koop er dan een andere camera naast want dan is vaak het geluid beter en je kunt meer met een echte handycam, ipv een POV-cam.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2017 11:03 #30 door chaly-dude
Beantwoord door chaly-dude in topic Action Camera keuze
tweakers.net/reviews/4999/high-end-actiecameras-in-actie.html

Misschien ook wel interessant om even door te nemen.

Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2017 15:45 - 30 mrt 2017 16:05 #31 door Ralpie
Beantwoord door Ralpie in topic Action Camera keuze
Voor de mensen die nog op zoek zijn. De techniek blijft (gelukkig) niet stil staan.

Er is nu te koop een Yi 4k+. Specificaties: www.yitechnology.com/yi-4k-plus-action-camera
Deze camera is in staat om met 60fps te filmen in een 4K resolutie. Is daarmee niet echt een budget oplossing, maar goed.

Meer info op youtube maar ook hier: gathering.tweakers.net/forum/list_message/49760061#49760061
Let op: de voorganger (4K) wordt daar ook besproken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2017 20:49 #32 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic Action Camera keuze
Ik gebruik een Drift Stealth 2 action camera en voor het bewerken van het beeldmateriaal gebruik ik Cyberlink Powerdirector.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2017 09:20 #33 door Ralpie
Beantwoord door Ralpie in topic Action Camera keuze

Ik gebruik een Drift Stealth 2 action camera en voor het bewerken van het beeldmateriaal gebruik ik Cyberlink Powerdirector.


Ik heb een tijdje terug Filmora https://filmora.wondershare.com/ aangeschaft. Kwam ergens nog een 40% kortingscode tegen wat me over de streep trok. Het werkt vrij intuitief.

Het is geen professioneel videobewerkingssoftware zoals Adobe Premiere of Sony Vegas (met het bijbehorende prijskaartje), maar ik ben er erg tevreden mee. Er zit standaard aantal 'sjablonen'/voorbeelden in zodat je gelijk aan de slag kunt met het maken van een aantrekkelijke video.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2017 19:00 #34 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Action Camera keuze
Vanmiddag mijn trouwe buffel opgehaald bij de motorfluisteraar in Groningen. Direct mijn eerst filmpje gemaakt met mijn nieuwe GoPro Hero 5 Black, gemonteerd op mijn helm. De cam moet nog een beetje achterover gekanteld worden.

quik.gopro.com/v/UEzYMfPVy4/

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2017 21:10 #35 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Action Camera keuze
Verdraaid mooi spul Peter, de absolute top momenteel. Ik moet het voorlopig doen met mijn Gopro Hero 3+ black editition. Eerst maar eens flink sparen en dan kan ik misschien ook een 5 kopen.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2017 22:33 #36 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Action Camera keuze
Een Hero3 black is toch al heel goed? Wat voor bijzondere film ga je maken dat je een upgrade nodig hebt? Ik ben nog tevreden met de Hero 2 en zou eerder een Hawkeye Firefly kopen dan een andere Gopro.

De goedkoopste: https://www.banggood.com/Hawkeye-Firefly-6s-4K-Sport-HD-DV-SONY-16M-COMS-WiFi-Stabilization-Camera-FPV-p-996349.html?rmmds=search

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2017 23:01 #37 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Action Camera keuze
Ik heb ook nog de Hero 2 en nu de 3+ (upgrade van de 3) en het verschil in beeldkwaliteit tussen beide is al fenomenaal. De 5 heeft een ultrasnelle processor die ook opnamen van bijv. bomen in bossen waar je snel doorheen rijdt scherp weergeeft. Die opnamen willen bij mijn 3+ wel eens een beetje vervagen omdat de processor zoveel details niet kan verwerken.
Het verschil tussen de 2 en de 5: kijken naar een oude analoge tv of kijken naar de laatste nieuwe bioscoopfilm.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2017 23:26 #38 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Action Camera keuze
Snap ik, de beelden van de 2 frustreren mij ook wel eens maar niet genoeg om 430 neer te tellen voor het nieuwste model.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2017 23:41 #39 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Action Camera keuze
Mee eens, het is vreselijk duur spul en ik ben ook dik tevreden met mijn huidige Gopro, die wazigheid zie ik ook voornamelijk als ik de filmpjes upload naar YouTube dus ik zal voorlopig geen nieuwe kopen. Verder is het platte model van de Gopro verre van ideaal en zijn er vast wel andere goede cams. Ik zal binnenkort een filmpje laten zien wat ik bedoel met die wazigheid, moet nu naar bed, morgen een tochtje van 800 km dus heel vroeg op.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2017 00:16 #40 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Action Camera keuze

die wazigheid zie ik ook voornamelijk als ik de filmpjes upload naar YouTube

Daar zit het probleem, niet in de camera. Of je montageprogramma doet een extra comprimeer slagje of youtube verprutst de kwaliteit. Wanneer de ruwe beelden goed genoeg zijn hoef je niet iets nieuws  ;)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.278 seconden