Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk

19 feb 2017 20:13 #21 door tigger
Beantwoord door tigger in topic Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk

De motorrijders zijn het probleem niet. De mensen die daar wonen en lopen te klagen zijn het probleem.


En daar heb je wel een heel valide punt. Er zijn heel wat mensen die op een dergelijke plek gaan wonen, omdat ze dat mooi vinden. Dat is soms heel begrijpelijk, maar hou er rekening mee dat ook anderen het een mooie plek kunnen vinden en je dus dagjes-mensen ziet. Dat kun je van te voren vaak bedenken, tenzij je er al zeker 40 jaar woont, of de situatie in eens volledig veranderd. Ik vind dat het zelfde als een woning kopen vlak bij een burger of militair vliegveld en dan minstens 10 keer per week klagen over geluidsoverlast door vliegtuigen. Dat had je ook van te voren kunnen bedenken, tenzij ze inderdaad dat vliegveld pas in je achtertuin gelegd hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2017 23:11 #22 door JanO
Beantwoord door JanO in topic Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
Indien mogelijk,ga gewoon Duitsland in,daar zijn nog gebieden,waar je nog fijn en rustig kunt motorrijden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2017 23:57 - 20 feb 2017 09:09 #23 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk

IK vind het allemaal mooi gezwets,


En ik vind het pure discriminatie.

Waarom alleen de motorrijders weren van de dijk ?? Zijn auto's ineens geen probleem.
Ik zie daar ook vaak scooters en mountainbikers razen
Daar moet menige simpele wandelaar toch ook voor uitwijken.

Nee, er is nog lang geen einde aan deze discussie.

Het idee om met 5000 motoren een zondag deze dijk te berijden lijkt me wel wat.
Nu alleen nog een organisator.
Misschien iets voor de MAG

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2017 09:50 #24 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
De MAG heeft hier in 2003 wel eens een protest rit georganiseerd tegen de tolheffing voor motoren in de westerschelde tunnel, dat was een indrukwekkend ritje met iets van 2500 motoren. Maar de MAG is een beetje brave politiek correcte organisatie geworden, dus zal er wel niet meer van komen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2017 09:51 #25 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
Heren, er doet zich plotseling nog een ander fenomeen voor wat ook deze arme dijken behoorlijk kan ondermijnen.
De Dijkzeikers! Er is zelfs een Facebook pagina aan geweid...'t moet niet gekker worden. :o

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2017 10:15 #26 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
Misschien onze vrienden van het motor-forum eens vragen om daar de mfmm te organiseren :p

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2017 08:01 #27 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
Tsjaa ik denk dat ik toch ook iets ga zeggen. Als ik een dijkbewoner was dan zou ik denk ik ook balen van de jakkerende motorrijders. Als ik daarnaast ook nog een fietsfanaat of wielrenner was zou ik er nog meer van balen...

Ik woon naast de oprit van een autoweg die overgaat in snelweg een paar kilometer verderop, het stukje autoweg mag je 70...

Gewoonlijk hebben we daar geen last van. Maar op zwoele zomeravonden knallen daar bepaalde types motorrijders op supersport motoren tot 23:00 uur 's-avonds tot in de toerenbergenzer de weg op... Ik als motorliefhebber kan daar van genieten! Echt waar! Maar als ik me dan voor de 10e keer op een avond helemaal de pestpokkepleuris schrik als ik in mijn bed lig. Dan baal ik er toch wel een beetje van, en dan ineens zijn dat "die verrekte @#$%^&" weer.

aan een mooie dijkweg als waar het hier over gaat, rijdt alles. Grotendeels fijn toerende mensen, de een met een iets luidere plof uit de uitlaat als de ander. Maar ik weet ook dat diezelfde "verrekte %^&*())" ook graag over dit soort dijkjes rijden. Hele weekenden van smorgens vroeg tot savonds laat.

Ik snap dat omwonende en andere recreanten daarover zeuren. Helaas heeft denk ik dus een bepaalde groep motorrijders het in dit geval verpest voor de fijne toerende mensen...

Ik ben het er overigens niet mee eens. Wat mij betreft zetten ze op snelheid en Db metende flitskasten neer. Dan ben je zo van die rotte appels af....

de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2017 08:29 #28 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
Probleem is dat door die aso motorrijder de zeikers zich ook gaan ergeren aan normaal tourende motor rijders. Ons dus.

Vaak genoeg gebaren gehad dat ik rustig aan moest doen terwijl ik ruim onder de maximum snelheid reed en dus al rustig deed.

Een db metende flitskast helpt daar ook niet tegen. Het is gewoon zeiken omdat het kan.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2017 08:57 #29 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk

Probleem is dat door die aso motorrijder de zeikers zich ook gaan ergeren aan normaal tourende motor rijders. Ons dus.

Vaak genoeg gebaren gehad dat ik rustig aan moest doen terwijl ik ruim onder de maximum snelheid reed en dus al rustig deed.

Een db metende flitskast helpt daar ook niet tegen. Het is gewoon zeiken omdat het kan.


Gewoon steevast blijven tonen hoe het óók kan. Ik rijd extra rustig voorbij fietsers en voetgangers, trek mijn koppeling in en rol stationair voorbij beesten (paarden etc) en als er kindjes zijn kan er nog wel een zwaai af, vinden ze geweldig. Als je iemand voorrang geeft, maak er een gebaar bij. Niet omdat het moet, maar om te benadrukken dat je ze gezien hebt en rekening met ze houd.

Dit soort acties blijven hangen bij mensen, net zoals het zwaaien naar kinderen. Je komt over als sympathiek (ook al zijn we dat misschien niet ;D) en als het echt zo is dat de mensen die zich van 'jammer' gedrag bedienen in de minderheid zijn onder motorrijdend Nederland moeten we toch wel een tegengeluid kunnen laten zien op deze manier (of eerder: een tegengebaar).


Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2017 09:03 #30 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
Ja helemaal mee eens!

Zo tracht ik ook te rijden, ook in het bos, als ik wandelaars zie, sommige kijken al chagrijnig naar je, van "daar heb je er weer een"

Vervolgens kom ik stapvoets voorbij pruttelen en zeg ik netjes goedemiddag. Meteen zie je die chagrijnige blik dan verzachten.

We kunnen enkel het "walking example" zijn van hoe het ook kan. Dat is het enige wat we er zelf aan kunnen doen.

de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2017 14:11 #31 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk

Als er idd een onderbord bij is dan schept dit legio mogelijkheden.


Haha, ja beetje creatief zijn. Lache!

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2017 14:35 #32 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk

Is de weg in zijn geheel afgesloten voor motoren?


Ja. en wel ALLEEN voor motoren.

Is de weg in zijn geheel afgesloten voor motoren? Zit er een onderbord bij Uitgezonderd bestemmingsverkeer.


Nee, alleen dat vermaledijde bord met daaronder de tekst zaterdag en zondag

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2017 20:38 - 26 feb 2017 20:49 #33 door Simonshavenaar
Beantwoord door Simonshavenaar in topic Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
Helaas gebeurt dit momenteel op meerdere plekken in het land.
Op het motor-forum loopt er ook al een topic over dit soort afsluitingen.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/421729/0/0/lekdijk

Bij mij in de buurt heb je het gehucht Biert, ook een heel mooi stukje weg om te rijden, helaas staat het hier ook vol met deze borden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2017 20:56 #34 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
Oh, pas vanaf mei? Dan kan ik alvast een paar maanden losgaan daar voordat de mooi weer rijders komen >:D.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2017 20:58 #35 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
Krijgen we de wegenbelasting terug gestort?

Je betaalt wel voor het onderhoud...

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2017 10:02 #36 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
Er zijn ook bordjes met alleen een auto er op.... Daar mogen wij dan weer wel rijden... FF voor de nuance

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2017 00:10 #37 door GSApaul
Beantwoord door GSApaul in topic Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
Tjonge wat maken we ons weer druk en stellen we ons weer vijandig op.

Ik heb er wel begrip voor dat het in de weekenden gedaan is met motoren op die mooie stuurweggetjes.
Ga eens bij iemand op een mooie dag die aan zo een mooi stuurweggetje woont een kopje thee drinken, eerlijk om gek van te worden...
Een normaal gesprek kan je daar niet voeren, in huis niet maar zeker in de tuin is het verschrikkelijk!
Een enkeling komt netjes met een rustig toerental voorbij, de rest...
Duidelijk gesteld: ik zou ook klagen.

We wonen in een heel vol land met heel weinig leuke stuurweggetjes en er zijn heel veel motorrijders die daar allemaal van willen genieten. En dat zijn er gewoon te veel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2017 09:32 #38 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
Ik snap best dat die mensen daar last van hebben. Net zoals ik snap dat iemand last heeft van vliegtuigen naast Schiphol, of van een circuit, of een voorbij razende trein.

Echter zijn dat allemaal dingen die langer bestaan dan dat die mensen leven. Dus waarom ga je er dan wonen? Dat had je aan kunnen zien komen, dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Nu worden er per jaar duizenden mensen benadeeld omdat er een paar zijn die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is. :-X

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2017 19:53 #39 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk

Tjonge wat maken we ons weer druk en stellen we ons weer vijandig op.

Ik heb er wel begrip voor dat het in de weekenden gedaan is met motoren op die mooie stuurweggetjes.
Ga eens bij iemand op een mooie dag die aan zo een mooi stuurweggetje woont een kopje thee drinken, eerlijk om gek van te worden...
Een normaal gesprek kan je daar niet voeren, in huis niet maar zeker in de tuin is het verschrikkelijk!
Een enkeling komt netjes met een rustig toerental voorbij, de rest...
Duidelijk gesteld: ik zou ook klagen.

We wonen in een heel vol land met heel weinig leuke stuurweggetjes en er zijn heel veel motorrijders die daar allemaal van willen genieten. En dat zijn er gewoon te veel.


Hier sluit ik me helemaal bij aan! Komt nog bij dat de mentaliteit van heel veel mensen ook te wensen overlaat....

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2017 20:10 #40 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk

Tjonge wat maken we ons weer druk en stellen we ons weer vijandig op.


Laten we dan verdergaan met de discussie over het feit of het eerlijk is dat alleen motorrijders worden geweerd.
Motoren verbieden, dan moet je dat ook voor auto's doen.
Als je op de smalle dijk wilt fietsen of wandelen heb je net zoveel last van auto's toch.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.137 seconden