Motorrijden en gehoorschade

31 dec 2017 23:31 - 01 jan 2018 09:30 #21 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Motorrijden en gehoorschade
Edit  mod: onnodige quote weggehaald


Praatgeluiden oke, maar muziek.....ieder zijn ding maar ik kan me in de verste verte niet voorstellen dat ik als motorrijdster iets anders wil horen dan het motorgeluid van mij  motor. Dat is toch veel mooier dan muziek?

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2018 21:26 #22 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic Motorrijden en gehoorschade
Op de motorbeurs bij Alpine mijn oude otoplastieken laten testen (die al jááren oud zijn). Linker was goed goed, maar rechter was "lek". Ofwel, dicht de gehoorgang niet helemaal goed meer af. Ter plaatse meteen een nieuwe set aangeschaft.

Ik ben ook nog immer op zoek naar een helm / ruitj combinatie die voldoet. Mijn helm is een Schubert C3 en zou dus één van de stilste helmen moeten zijn. Op mijn motor heb ik een MRA vario ruit en ondanks de oordoppen, helm en MRA ruit, vind ik alles boven 80 km/uur best veel herrie geven, zeker als je nog flink tegenwind hebt. En dat is wel raar, want komende vanaf de Varadero ervaarde ik het rijden op de CRF als rustiger voor de oren.
De nieuwe oordoppen heb ik daarom met een zwaarder filter (rood) besteld.
Andere afweging is de helm, deze is nu ca. 7 jaar oud en denk dat er teveel ruimte zit tussen helm en oren. Ofwel de helm indertijd te ruim aangeschaft, of het binnenwerk is wat gekrompen.
Ik zou denken dat als de helm goed aansluit op je hoofd, deze stiller is, dan wanneer deze te los zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2018 21:47 #23 door Petrus64
Beantwoord door Petrus64 in topic Motorrijden en gehoorschade
Ik rijd bijna mijn hele motorrijleven al met oordoppen. Alleen de 1e jaren niet want toen speelde dat niet zo. De laatste 18 jaar elke 2 jaar een offshore keuring gehad waar ook je gehoor wordt getest. Laatste keuring was 4 jaar geleden en geen commentaar gehad op mijn gehoor.
Dus het is zeker de moeite waard om goede gehoorbescherming te hebben. Maar daar zijn we het hier allemaal wel over eens. :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.066 seconden