Poll; Pekelbescherming

16 jan 2009 12:11 - 18 jan 2009 17:51 #1 door Stinger
Poll; Pekelbescherming werd gestart door Stinger
Omdat ik op Motor-Forum door de bomen het bos niet meer zie..
Omdat men hier hetzelfde type Motor(onderdelen) heeft als mij..
Wat voor maatregelen neem jij tegen de pekel?? En gebruik je verschillende middeltjes op verschillende onderdelen? (velgen, uitlaat, blok, brug/vorkpoten)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2009 12:41 #2 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Poll; Pekelbescherming
Van alles wat he....

ACF50 op de fiets en blok, wd40 op de velgen en spaken wrijven en vaak tuinslang erover.....

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2009 12:56 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Poll; Pekelbescherming
Niets....., alleen vergeet ik daarbij vaak te spoelen  :-\

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2009 13:04 #4 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic Poll; Pekelbescherming
Alles waar maar beschermt wd 40 op de voorpoten ook zomers.
Ik ken mensen die hun remmen er me doen. >:D

Ik rij niet met pekel maar daarom wel in de div spuitbussen over mijn vara wat ook maar :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2009 20:38 #5 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic Poll; Pekelbescherming
niets, 1x p/w afspoelen in de wasbox en gaan!!!!!!

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2009 10:12 #6 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Poll; Pekelbescherming
Anders, nl:

Ik gebruik al jaren Perloplast autowas. De bekende rode flessen; staan vaak als 'standwerker' op beurzen en markten. Het werkt echt super, ook op niet- gespoten zwarte kunststof onderdelen. Gewoon een kwestie van voor de winter alles ff extra goed schoon maken; droogrijden en in de was zetten.

In de winter is het dan gewoon een kwestie van af en toe met koud water afspoelen, zodra de motor is afgekoeld. Wat erg makkelijk gaat als alles goed in de Perloplast is gezet.

Afspoelen doe ik alleen als de wegen nat zijn en het zout loskomt. Als het lkkr droog is (zoals rond oud en nieuw 2008/09) neem ik de moeite niet.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2009 02:15 #7 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic Poll; Pekelbescherming
autorevista in Groningen Winschoten en Hoogezand hebben plasticot of zo op de plank ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2009 22:41 #8 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic Poll; Pekelbescherming
Ik heb WD 40 gestemd, maar eigenlijk met alles wat in een spuitbus zit en vettig is.. en dan gewoon inspuiten tot het eraf druipt zeg maar.. wat er niet af loopt mag blijven  :D
Dat doe ik zodra ik de eerste pekelboer heb gespot, en dan halverwege de winter of zoals nu FF tussen de vorstperiodes door blaas ik hem op de zaak af met de stoomcleaner, de vettige laag blijft zitten en krijgt meteen gezelschap van een nieuwe laag vettigheid, en dan kan ie er weer een paar maandjes tegenaan. 
en uiteraard is dan de eerste de beste zandbak bingo  ;D

Tussen de ritten door maak ik alleen regelmatig mijn scherm en spiegels, koplamp, achterlicht en heeeel af en toe mijn kentekenplaat schoon. de rest vormt een mooie beschermende laag..

Ik heb van het weekend even mijn remklauwen weer gangbaar gemaakt, en haalde eigenlijk met angst en beven de kap van de voorpoot af, en daar was alles behalve uitermate ranzig, in keurig nette staat... en nu weer schoon en vettig uiteraard  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2009 23:36 #9 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Poll; Pekelbescherming
Ik had eigenlijk verwacht dat het meeste zoud al van de weg zou zijn gespoeld toen ik de winterrit ging rijden, maar dat bleek dus niet zo te zijn :( Zaterdag mijn motor gewassen en kwam er tot mijn schrik achter dat het zout al was begonnen met invreten :'( Gelukkig minimaal, maar toch. Heb ik eindelijk eens een motor om zuinig op te zijn ;)
Heb de motor na het wassen ingespoten met Platch meubelspray. Wereld spul en spotgoedkoop. Je motor gaat er prachtig van glimmen en beschermd ook nog. Vandaag wel mijn ketting helemaal schoon geboend en lekker ingesmeerd met scotolie die ik nog had staan. Morgen wel weer afspuiten want hij ziet alweer wit van de pekel :'( na 200km gereden te hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2009 14:17 #10 door Gijs
Beantwoord door Gijs in topic Poll; Pekelbescherming
Ik heb (bruine) tectyl gebruikt, en wd40 voor de onderdelen die smering nodig hebben en waar ik tectyl haast onmogelijk vanaf krijg. Daarnaast ook nog wel wat siliconenspray voor het plastic en de bedrading enzo. Maar ik rijd ook door, zolang het maar niet glad is.
Volgens mij is het zo dat als je de motor echt goed schoon maakt en vervolgens met een goed vet middeltje naar smaak bewerkt, iets dat goed blijft zitten ook, dat je het dan best lang kunt laten zitten. Aan het einde van de winter heb je dan wel 30 kilo extra gewicht aan de motor hangen, maar die laag vuil biedt ook juist bescherming tegen invloeden van buiten. Dus als er niet meer gestrooid wordt, en het goed geregend heeft, dan ga ik een volle dag schoonmaken en dan de zaak weer invetten met wd40 of iets in de geest, tectyl in de zomer is wat overdreven lijkt me..
Trouwens, volgens mij zijn de onderdelen die warm worden niet te behandelen, neem ik aan. Weet iemand daar iets over?
Tjoooow.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2009 07:49 #11 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic Poll; Pekelbescherming
Tijdens de WD40/superspray/teflonspray douchebeurt probéérde ik er omheen te spuiten, ijdele hoop natuurlijk  ;D , maar als er wat op je uitlaatdelen komt gaat dat een beetje roken de eerste keer dat je rijdt, maar dat is binnen 10 minuten over (het roken), het aangebrande luchtje duurt een paar dagen langer  :-X

De bescherming op die delen zal wel nihil zijn gok ik zo; mijn origi uitlaat begon hier en daar wel wat roestplekkies te vertonen, ide overigens ook zo weer weggepoetst waren.. nu zit de Laser er weer FF op, die is van RVS, daar gebeurt weinig mee.
De originele heb ik meteen FF onder handen genomen, en die is nu weer als nieuw  8)

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2009 17:40 #12 door Gijs
Beantwoord door Gijs in topic Poll; Pekelbescherming
Zeg Sounddragon, hoort die middenbok zo krom? Dat is me nooit opgevallen eigenlijk, volgens mij is die van mij rechter, klopt dat?  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2009 04:03 #13 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic Poll; Pekelbescherming
Volgens mij zijn daar verschillende versies van, maar voor zover ik weet is deze in het originele model; dat kun je van mijn zijstandaard niet meer zeggen  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2009 10:34 #14 door obrienstreet
Beantwoord door obrienstreet in topic Poll; Pekelbescherming

Hier ook niets...

Ook niet afspoelen of poetsen, dat komt wel weer wanneer de wegen schoon zijn  ;D

idem (al weet ik niet of ik dan al spoel ;) ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.111 seconden