Stijgen de prijzen van de TA?

20 jan 2020 20:45 #1 door ChrisvdSchoot
Stijgen de prijzen van de TA? werd gestart door ChrisvdSchoot
Ik heb de indruk dat de 2e hands prijzen van de TA aan het stijgen zijn, wie deelt deze mening?

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2020 21:40 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Stijgen de prijzen van de TA?
dat heb jij juiste gezien

gemiddeld is de vraagprijs met 60 % gestegen tov 2016

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2020 08:58 #3 door Drenth1964
Beantwoord door Drenth1964 in topic Stijgen de prijzen van de TA?
En zullen de prijzen 80% dalen als er een nieuwe 850 Twin op de markt komt?

Transalp XL 700 V 2010 (RD12) Zwart
Transalp XL 600 V 1996 (PD06) Rood

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2020 09:26 #4 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic Stijgen de prijzen van de TA?
Twins gaan ook als een gek.

Een nette twin voor 5k is eerder regel dan uitzondering.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2020 12:19 #5 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Stijgen de prijzen van de TA?
motorrijden is hot maar als de crisis( wat de verwachting is) er aankomt zullen de prijzen inzakken.
De vraag is dan of we nog willen kiezen en vooral kunnen kiezen voor zoiets wat dan ook te boek staat als een milieu vervuilend voertuig.

ik denk dat de prijzen zeker niet zullen dalen maar dat zuinigere motoren hun intrede zullen doen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2020 12:23 - 21 jan 2020 12:25 #6 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Stijgen de prijzen van de TA?
Zeker bij dealers zijn de prijzen best hoog, maar eigenlijk nog wel begrijpelijk ook.

Mensen ruilen een motor (transalp of twin) in bij aankoop van een nieuwe/andere, en hebben op internet al lang gezien wat voor prijzen er gevraagd worden voor hun 'oude' motor. Dus daar willen ze dan zo dicht mogelijk bij in de buurt komen op de inruil.
Verder weten ze de (nieuw) prijs van hun nieuwe motor, want die staat gewoon op het kaartje en dus wordt het lastig onderhandelen voor de dealer. Deze heeft niet al te veel marge op een nieuwe motor, maar moet de oude wel nog even zien te verkopen met X maanden garantie, aflever beurt, nieuwe bandjes e.d. Dus dat kost hem ook nog eens een flinke duit !!

Dus is de dealer genoodzaakt om er 'top dollar' voor te vragen.
Dat zien al die particuliere verkopers ook, dus die gooien de prijzen ook wat meer omhoog, en zo kunnen we in cirkeltjes blijven draaien....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2020 14:44 #7 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Stijgen de prijzen van de TA?

Drenth1964 schreef : En zullen de prijzen 80% dalen als er een nieuwe 850 Twin op de markt komt?




:-)

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2020 15:25 #8 door alain
Beantwoord door alain in topic Stijgen de prijzen van de TA?
Deze vraag roept onmiddellijk twee andere vragen op:

- Worden de prijzen te hoog in verhouding tot de kwaliteiten van de Transalp?

- Staan de prijzen in verhouding tot vraag en aanbod op de markt?

Ik kocht mijn eerste Transalp meer dan tien jaar terug voor 2000 Euro: een mooie TA met weinig kilometers. Ik reed er zelf reeds quasi probleemloos 105.000 mee. Ik heb hem kort geleden voor 1500 Euro te koop aangeboden, maar heb hem uiteindelijk gehouden, en ben nu op weg naar de volgende 100.000. Een goedkopere kwaliteitsmotor vind je nergens.
Mijn reserve Transalp kocht ik meer dan vijf jaar terug voor 2000 Euro en verkocht hem zonder er ooit mee te rijden zopas vlotjes voor dezelfde prijs. Ik had er wel reeds een aantal vernieuwingen en toevoegingen aan gedaan. De eerste kijker kocht prompt de motor, op voorwaarde dat ik de inlaatrubbers nog zou vervangen.

De vraag uit de titel heb ik reeds deels beantwoord: Neen dus.

Is de prijs te hoog? Volgens mij zeker niet. Daarvoor mogen de prijzen eerst nog wel verdubbelen.

Hoe is de vraag en het aanbod? Mij lijken allebei toch nog mooi in evenwicht. De vraag is er nog steeds, want de TA heeft nog steeds kwaliteiten die je zelfs bij recente motorfietsen niet aantreft, en er blijken zich steeds meer kopers aan te bieden die bereid zijn hun TA zo goed te onderhouden dat deze niet binnen de kortste keren op de schroothoop belandt, wat het aanbod in stand houdt.

Het zou interessant zijn deze vragen ook eens te stellen voor de Africa Twin, in een andere post dan.

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2020 17:17 - 21 jan 2020 17:18 #9 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Stijgen de prijzen van de TA?
als we in het kader van onze ecologische footprint terugkijken mogen we best trots zijn op ons zelf omdat we al jaren terug gekozen hebben voor iets wat heel goed in elkaar is gezet.
kwaliteit laat zich herkennen
een tijdloos model waarvoor tot heden nog steeds geen beter alternatief is gekomen en de meeste dus nog vrolijk verder kachelen bij gebrek aan beter

en om me heen kijkend, ook vele nieuw komers nog graag op zo iets nostalgisch als een honda XL 600 v transalp en de xrv 750 v willen rijden.
de vraag is er dus zeker nog wel..

dit heeft weinig te doen met sentiment maar meer met een gedegen kwaliteit die vele nog aanspreekt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2020 07:37 #10 door scrambler
Beantwoord door scrambler in topic Stijgen de prijzen van de TA?
Inderdaad : prijs-kwaliteit-rijplezier van de TA is zeer hoog. En wachten op zuinigere motoren? Ik betwijfel dit. Mijn Pd10 verbruikt ongeveer 1/22 (4,5 l/100km). Met 38.000km op de teller kan ik nog wel even verder denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.184 seconden