- Berichten: 330
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik vraag me daarom af of er in dit gezelschap mensen zijn die mij hiermee kunnen helpen. Ik bedoel met advies of juist mensen die net even verder kijken dan de monteurs bij een motor zaak, die hoe goed bedoeld toch ook aan tijd gebonden zijn.
Een hele belangrijke vraag is natuurlijk welke banden moet ik laten monteren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dan kennen ze de Pan American Highway niet? en.wikipedia.org/wiki/Pan-American_HighwayZe noemen het “de langste weg”. Die weg begint in St. Petersburg. ......naar Vladivostok, totaal ongeveer 16.000 km.
Je zult teleurgesteld zijn: het zijn er nu minder dan duizend nog. Lees Marc er maar op na die dat afgelopen jaar reed. explore-the-globe.com/weltreise-2009/etappe-1-russland.htmlNa het Baikalmeer kan ik ongeveer 2 a 3 duizend onverharde kilometers verwachten.
....als ik straks duizenden kilometers voorbij de Oeral pech heb dan zit ik wel in de puree. De groep moet immers verder.
Ja dat is voldoende. Na 12.000 km is ok. Alhoewel je in de grotere steden wel geschikte olie kunt kopen kost het in de praktijk veel tijd om juist die plek te vinden waar ze dat dan verkopen. Dus zelf olie en een oliefilter meenemen is ok.Ik ga er vanuit dat ik een keer olie ga verversen. Dat lijkt me voldoende, is het niet?
Je zult vast niet vallen. Meer kans is er dat je de motor eens laat vallen. Koffers gaan dan kapot. Ga voor softluggage zoals tassen. Er is weinig kans dat je op dat traject een lekke band krijgt. Maar binnenbanden meenemen is wel een goed idee. Handles is ook een goed idee. Maar beter is om er stuurbeschermers op te zetten. De rest heb je echt niet nodig. Ook geen luchtfilter. Geen remblokjes. Zoals kenny al zei ook geen ketting en tandwielen want een setje gaat makkelijk die reis mee. Neem banden die 20.000 km mee gaan. Zoals Anakee's. En noppenbanden zijn niet nodig. Het is toch vrijwel allemaal asfalt. Een russiche motorrijder gaat er ook geen noppenbanden opzetten voor dat stukje gravel. Die houdt ook gewoon zijn normale wegbanden onder zijn superbike, chopper of goldwing. De beste pomp is zo'n plastic fietspomp made in China van 7 euro. Zo eentje die de Aldi regelmatig in de aanbieding heeft. Maar je kunt beter een russiche auto aanhouden: die hebben dat allemaal wel bij zich en helpen vaak graag.De Zega kofferset wil ik kopen bij Touratech en ook de voetstepjes met profiel, reserve versnellingpedaal, koppelingshendel (is links en rechts gelijk?) koppeling- en gas kabels, lampen ect. Binnenbanden, bandenlichters, tandwielen plus ketting, twee? setjes remblokken, olie, bougies en een luchtfilter?.
Het enige goede kaartmateriaal voor de russiche federatie is van OpenStreetMap. www.openstreetmap.org/?mlat=52.284924783...om=10&layers=B000FTF Alles wat je op OpenStreetMap ziet kumn je ook -gratis- in je Garmin zetten. Op deze site kun je alles krijgen: garmin.na1400.info/routable.phpDe navigatie is van Garmin, Zumo 550. ... Of bestaat er ergens goed kaartmateriaal van Siberië?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.