Naar o.a. Kaukasus, Iran, Turkmenistan, Pamir etc. op een markplaats-Alp

15 mrt 2022 00:44 #1 door MJ
Voor degenen die het leuk vinden, een paklijst willen zien, of een idee willen krijgen van lange reis met een geweldige Transalp uit '95: ik heb deze reis van 20.000km zonder telefoon of GPS gemaakt in 2019 en heb er 10 korte verhalen over geschreven en met de route + paklijst hier geupload: Borisenik.com. De motor speelt een hoofdrol in de verhalen, want hij bleek onverwoestbaar. De blikken van sommige andere (dure merken) motorrijders als ik kwam aanzetten op mijn Alp die ik voor €600 op Marktplaats had gekocht! Sinds dit avontuur ben ik voor altijd een fan.

Mochten mensen vragen hebben of tips willen voor voorbereidingen oid, ik deel altijd graag mijn bevindingen als dat iemand helpt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2022 12:04 #2 door Helikees
Gaaf! Ik herken die blikken B)

30.000 euro gespendeerd aan een duits model, nieuw uit de showroom, met dito helm, pak, koffers etc. en dan ergens in Afrika voorbij gereden worden door een Alpje van 20 jaar oud met een ton op de klok, omdat je BMW een sensortje kapot heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2022 12:59 #3 door MJ

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2022 17:55 #4 door wimj
Goed geschreven verhaaltjes! Jammer dat de Stans gezien mijn leeftijd voor mij onbereikbaar zullen blijven maar er is wellicht een volgend leven ;-)

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2022 11:29 #5 door V-Twin
Geweldig Maarten mooi avontuur! Ik zou dit avontuur ook niet zo snel aangaan met een nieuwe Honda Africa Twin CRF.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2022 16:08 #6 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Naar o.a. Kaukasus, Iran, Turkmenistan, Pamir etc. op een markplaats-Alp
Gewéldig B) Ik hou je pagina even open staan om alles op mijn gemak te lezen, én ik heb me gelijk aangemeld voor de updates!

Misschien leuk als je op een TCN evenement (een weekend wellicht) een lezing kunt geven over dit avontuur :)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2022 15:56 #7 door Sander
Gaaf man.Ik ga er voor zitten. Thx.

- PD06 (1996) - "Rijbewijs, agent? Hoe bedoelt u?"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2022 22:41 - 04 apr 2022 22:45 #8 door MJ
Leuk om de reacties te zien, ik kom er pas net achter dat je daar geen email-alerts voor krijgt dus ik ben wat laat met mijn reactie.

Qua leeftijd: nooit te oud om nieuwsgierig te zijn natuurlijk :) Er zijn genoeg mensen die het op hun dooie gemakje en op 4 wielen doen, ook mooi.
Mbt de Africa Twin: die heb ik wel zien rondrijden in de regio. Weet niet hoe goed ze dt is vergaan.

En wat spreekbeurt betreft: dat kan altijd en ik doe het graag. Ik ben naar aanleiding van de verhaaltjes al op wat plekken uitgenodigd waar ik dan vaak een presentatie geef met wat slides en het nodige enthousiasme.

Voor de rest: leuk dat jullie meelezen, nooit verwacht dat mensen plezier zouden halen uit de verhalen dus daar geniet ik van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2022 19:44 #9 door MartinusB
Misschien een stomme vraag. Maar hoe kom ik bij je verhaal? Ik ben nieuwsgierig :)

Ex-overh. Transalp 650 (RD11-2005)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2022 20:21 #10 door xrvtuur
Ik zie dit nu pas, maar je komt bij het verhaal door te googlen op: borisenik.com Gaaf dit, ik ga het lezen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2022 07:25 #11 door MartinusB
Oh ik zie t ja. Leuk ik ga kijken

Ex-overh. Transalp 650 (RD11-2005)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2022 08:57 #12 door MartinusB
Super zo’n paklijst! Inderdaad kan bv flosdraad superhandig zijn!
Leuke verhalen zeg! Dank voor het delen!

Ex-overh. Transalp 650 (RD11-2005)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.122 seconden