Obesitas Crossers Emmen (Crossbaan meeting voor All-roaders)

14 feb 2023 00:18 #1 door Erwin
1e meeting donderdag 9 maart 2023 te Motodrome Emmen!

Voor een geschiedenis, voor wie enz verwijs ik naar de Obesitas Crossers pagina op Motorforum.
Dit topic is is voor het overzicht en enkel voor deze meeting!

Betaalverzoek van €35 voor de dag zelf, over te maken VOOR 1 MAART:
Bij het overmaken graag een prive bericht dat je hebt betaald en onder welke naam.
betaalverzoek.rabobank.nl/betaalverzoek/...sW5qMETMCwnam5P6osDA

Wat zijn de Obesitas Crossers? Dit is een groep mensen die op Obesitas Crossmotoren, ook wel Adventure of All-road motoren genoemd, crossmotor en enduro achtige dingen (gaan) doen.

Wie, wat, waar, hoe?
- Grote baan, middelhard, minder mul dan Landsard en met mogelijkheid om een aantal sprongen/tafels over te slaan.
- Kinder baan. Nadrukkelijk echt ENKEL voor beginners. Dit baantje willen ze graag netjes houden. Mocht het niveau van de grote baan te hoog liggen kun je hier naar uitwijken.
- Hard enduro deel. Vierkante tafel met ook een afstap welke je van alle kanten mag proberen, Zeecontainer met oprijkanten, rioolbuizen etc. Allemaal ter onze beschikking.
- Baan is voor ons van 10:00 tot 16:00 mensen met een licentie mogen door tot zonsondergang, maar moeten de baan dan delen met wie er ook maar komt (motorcross).
- €35,- pp enkel baanhuur + vrij pakken drinken en snacks.
- Licentie is normaal nodig, maar bij besloten gezelschap en geen snelle motorcrossers (die zich niet op het tempo aanpassen) wordt het bij deze gedoogd.
- Catering, douches, stroom aanwezig. Alles tegen betaling. Geen bedrag genoemd, maar het zou ''nette prijzen'' hebben.
- Overnachting met eigen camper/tent enz aan het terrein mogelijk. Tegen ''nette prijzen''.

Wat ben je nodig (techniek en kunde):
- Goede banden met grof profiel. Hoe beter je rijkunsten hoe minder kritisch het komt. Je kunt rond komen op K60/E07 achtige banden. TKC80/Anakee wild profiel is mooier en echte crossbanden zijn natuurlijk perfect. De echt technisch sterke rijder komt fatsoenlijk rond op Trailrider achtige banden, maar dit weten die rijders zelf ook. Indien nodig heb ik nog een aantal 140-80-18 en 90-90-21 crossbanden die deelnemers gratis kunnen afhalen (niet op de dag zelf!).
- Fatsoenlijke rijtechniek. Je moet vol vertrouwen de TET Nederland kunnen rijden en geen enkel zandpad hoef je te vermijden. Denk je dat dit op het randje voor je is is er die dag een instructeur. Dit moet je wel reserveren. Dat kan in dit topic OF door mij een privé-bericht te sturen.
- Grondspeling is niet van belang. Iedere Adventure motor staat ruim hoog genoeg. Zie het als een zandpad met bulten, geen stenen of boomstronken. Een bashplate is dus niet nodig!

Heb je interesse, geef je dan hier op het forum op! Meld ook even wat je rijdt.

Het gaat definitief door!

Er is contact met een instructeur (Adventure Shield) deze woont praktisch aan de baan en kent hem ook.
Het zal niet lukken binnen die €35 inschrijving, voor degenen die met instructeur willen rijden komt er dus wat bij. Hoe meer personen hoe goedkoper.
Hij wilde dan een kleine basis sessie staan houding en afstelling stuur enz, met groepjes de baan in enz. Is er dan de hele dag, we kunnen aangeven wat we precies willen.
Alles voor wie dat wil. Wil je gewoon van begin tot eind lekker zelf op pad zonder inmenging dan is dat helemaal prima!
Heb je belang bij instructie, geef dat dan aan, dan kan ik melden hoeveel personen ongeveer en kan ik kijken of daar een net bedrag uit komt!
Op dit moment kost de instructie €50,- pp. Bij een hoger deelnemer aantal zal dit dalen. Dit is op de dag zelf aan de baan te voldoen. Graag gepast of via betaalverzoek.

AJP motoren:
Voor deze editie heb ik AJP motoren Nederland bereid gevonden met demo modellen te komen welke deelnemers kunnen proberen op de crossbaan!
AJP zal er staan met een stand met in ieder geval hun PR7. Ook zijn ze aan het kijken welke enduro modellen ze meenemen.
AJP verkoopt met hun PR7 een echte reis-enduro en hun enduro modellen hebben relatief lange onderhoudsintervallen waardoor ze geschikt zijn als leuke dual sport met een vergelijkbaar gewicht van een wedstrijd machine, maar dan zonder het intensieve onderhoud.
Aan deze stand houd ik zelf financieel niks over, uit pure interesse in vooral hun PR7 heb ik hun gevraagd en bereid gevonden te komen.

Op moment van schrijven zitten we op 42 deelnemers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2023 08:27 #2 door Garfield
Hi Erwin,

Ik kom je ook bij ARM (allroadmaniacs forum voor de niet-ingewijden) en MF (motor-forum) tegen en ik wil hierbij nogmaals mijn complimenten uitspreken voor dit leuke initiatief en jouw organisatie ervan !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2023 10:09 #3 door Erwin

Garfield schreef : Hi Erwin,

Ik kom je ook bij ARM (allroadmaniacs forum voor de niet-ingewijden) en MF (motor-forum) tegen en ik wil hierbij nogmaals mijn complimenten uitspreken voor dit leuke initiatief en jouw organisatie ervan !


Thanks!

Altijd tof om te horen. Ik spam het op elk off-road achtig forum waar ik lid van ben, dus ja :whistle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.070 seconden