Reisverlag(je) Touratech Travel Event 2022

18 mrt 2023 20:34 #1 door adriaan_XL700V
Reisverlag(je) Touratech Travel Event 2022 werd gestart door adriaan_XL700V
Voor 2022 stond er een rondje Italië op de planning met de Transalp 700 en NC700X. Dat reisverslag volgt nog, maar in de weken voorafgaand aan ons vertrek zie ik een artikel over het Touratech Travel Event in Eisenach in het Zwarte Woud dat net in het eerste weekend van onze vakantie georganiseerd wordt.
Nu hebben we beiden geen binding met het bedrijf of onderdelen van Touratech gemonteerd (en ik heb ook niet de indruk dat wij met onze Transalp 700 of NC700X nu echt de Touratech doelgroep zijn), maar het thema reizen spreekt ons aan en het ligt op de route. Wij hebben beiden geen idee hoe groot of hoe leuk het is en we hebben er nog nooit iemand over gehoord die er geweest is. We besluiten om er heen te gaan: als het tegenvalt, hebben we een in ieder geval een gratis overnachting gehad. Als we op vrijdagmiddag in Eisenach aankomen staan er al redelijk wat tenten op het grasveld naast de Touratech-fabriek.


BMW en Touratech lijken onafscheidelijk

Het publiek is divers, van motorrijders op splinternieuwe GS’en of Africa Twins die werkelijk met alle accessoires behangen zijn, tot afgetrapte reismotoren die al een groot deel van de wereld gezien hebben.


Alle opties in de catalogus aangevinkt


Old skool zelfbouw

Althans, als we de stickers mogen geloven die we op motoren en motorkoffers zien. De sfeer is echter absoluut goed!
Er is voldoende ruimte op het terrein en nadat wij onze tent opgezet hebben, lopen we een rondje en spreken links en rechts wat mensen.


Gratis kamperen

De organisatie is prima, eten en drinken zijn verkrijgbaar voor schappelijke prijzen en er zijn voldoende zitmogelijkheden om even lekker mensen te kijken of te genieten van de zon. Verder zijn er stands van een aantal motormerken en organisaties die motorreizen aanbieden. Prima vermaak om de vakantie mee te beginnen.


XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2023 20:34 #2 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Reisverlag(je) Touratech Travel Event 2022
Als ik zaterdagochtend wakker word en wil douchen kom ik erachter dat er evenveel sanitair beschikbaar is voor mannen als voor vrouwen. Gezien de overwegend mannelijke populatie die over het algemeen naar motorevenementen gaat, sta ik in de rij voor de herenafdeling en kan mijn eega meteen doorlopen. Zaterdagochtend rijden we zelf een rondje door de omgeving en gaan binnendoor naar Sigmarinen en lopen daar een rondje door het centrum.


Burcht in Sigmarinen

Na de onvermijdelijke koffie met taart op een terras rijden we verder binnendoor naar de bron van de Donau in Donaueschingen.

|
ook de langste rivier van Europa begint klein

We komen onderweg een boerderij tegen waar meerdere ooievaars op het dak en schoorsteen hun nest gebouwd hebben. Superleuk om te zien, maar als eigenaar zul je je auto wel onder een carport moeten parkeren denk ik.



Tegen de middag rijden we weer terug naar het evenement omdat we ons ingeschreven hebben voor de workshop ‘Fotoschule – Off the road’.



De beroepsfotograaf Maximilian Heller die voor diverse motorbladen werkt en reisorganisaties foto’s maakt, neemt ons twee uur mee in alle do’s en don’ts van het maken van foto’s. Ik weet na de workshop alles van een brandpunt en middelpunt, de juiste invulling van voor-, midden- en achtergrond en de lijnen die in een foto moeten zitten. Enorm interessant, maar mijn hoofd tolt van alle terminologie. Het irritantste is natuurlijk de betweterige deelnemer die achter ons zit en alles beter denkt te weten. Wel leuk om er achter te komen dat, als je nu naar foto’s in motorbladen kijkt, de uitleg van Maximilian klopt over lijnen in een foto of het wel of niet laten zien van een kentekenplaat. In de outlet van Touratech fixen wij allebei nog een overjarig shirt en petje voor weinig en de rest van de middag luisteren wij nog naar wat interviews op het hoofdpodium onder het genot van een koud biertje.

[/img]

Het was een prima weekend en na een nachtje in de tent pakken we op zondagochtend onze spullen bij elkaar en rijden wij richting Italië om de ferry naar Sicilië te nemen.

Het reisverslag van het rondje Italië volgt!

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2023 21:16 #3 door Sander
Beantwoord door Sander in topic Reisverlag(je) Touratech Travel Event 2022
Leuk verslag man. Thx.

- PD06 (1996) - "Rijbewijs, agent? Hoe bedoelt u?"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2023 10:08 #4 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Reisverlag(je) Touratech Travel Event 2022
+1

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2023 17:32 #5 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Reisverlag(je) Touratech Travel Event 2022
Mooi verslag, dank voor het delen hier :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2023 17:06 #6 door Marja Visser
Beantwoord door Marja Visser in topic Reisverlag(je) Touratech Travel Event 2022
Wellicht het verslag naar de redactie sturen, voor in de papieren Transalper!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2023 14:47 #7 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Reisverlag(je) Touratech Travel Event 2022
Ter info: het vervolg in de vorm van het reisverslag van het rondje Italië en Sicilië heb ik op motor forum gezet in de rubriek 'reizen & toeren' met als onderwerp Reisverslag 2022: rondje Italië en Sicilië

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.080 seconden