Als ik zaterdagochtend wakker word en wil douchen kom ik erachter dat er evenveel sanitair beschikbaar is voor mannen als voor vrouwen. Gezien de overwegend mannelijke populatie die over het algemeen naar motorevenementen gaat, sta ik in de rij voor de herenafdeling en kan mijn eega meteen doorlopen. Zaterdagochtend rijden we zelf een rondje door de omgeving en gaan binnendoor naar Sigmarinen en lopen daar een rondje door het centrum.
Burcht in Sigmarinen
Na de onvermijdelijke koffie met taart op een terras rijden we verder binnendoor naar de bron van de Donau in Donaueschingen.
|
ook de langste rivier van Europa begint klein
We komen onderweg een boerderij tegen waar meerdere ooievaars op het dak en schoorsteen hun nest gebouwd hebben. Superleuk om te zien, maar als eigenaar zul je je auto wel onder een carport moeten parkeren denk ik.
Tegen de middag rijden we weer terug naar het evenement omdat we ons ingeschreven hebben voor de workshop ‘Fotoschule – Off the road’.
De beroepsfotograaf Maximilian Heller die voor diverse motorbladen werkt en reisorganisaties foto’s maakt, neemt ons twee uur mee in alle do’s en don’ts van het maken van foto’s. Ik weet na de workshop alles van een brandpunt en middelpunt, de juiste invulling van voor-, midden- en achtergrond en de lijnen die in een foto moeten zitten. Enorm interessant, maar mijn hoofd tolt van alle terminologie. Het irritantste is natuurlijk de betweterige deelnemer die achter ons zit en alles beter denkt te weten. Wel leuk om er achter te komen dat, als je nu naar foto’s in motorbladen kijkt, de uitleg van Maximilian klopt over lijnen in een foto of het wel of niet laten zien van een kentekenplaat. In de outlet van Touratech fixen wij allebei nog een overjarig shirt en petje voor weinig en de rest van de middag luisteren wij nog naar wat interviews op het hoofdpodium onder het genot van een koud biertje.
[/img]
Het was een prima weekend en na een nachtje in de tent pakken we op zondagochtend onze spullen bij elkaar en rijden wij richting Italië om de ferry naar Sicilië te nemen.
Het reisverslag van het rondje Italië volgt!