Das ook een hoop goede informatie "A".
Het is ook mijn inziens absoluut een goed idee om een kaart bij de hand te houden.
Kan je gewoon bij de ANWB halen oid hoor, kost waarschijnlijk niets haha.
En de handdoek tip is inderdaad een goed punt, tenzij je eigen bandjes meeneemt en die aan bv weerszijden van de valbeugels bevestigd.
Ik ben zo vrij geweest om mijzelf in jouw (motor)schoenen te plaatsen Sybrand.
Want een route uitzetten is immers een groot deel van de voorpret ... ook als het geen eigen vakantie betreft
Er van uitgaande dat je GEEN navigatie zou gebruiken, heb ik een route gemaakt die gewoon op de tanktas past.
Dan kan je zo nu en dan gewoon even tijdens een koffie stop de route op de telefoon checken (roaming aanzetten).
Optioneel zet je aan de hand van onderstaande route nog een aantal plaatsnamen op een lijstje.
Lekker oldskool, gewoon een routerol of tanktas briefje --> veel leuker eigenlijk
Deze begint in Harwich, daar ik persoonlijk van mening ben dat dat de optimale keuze is.
Als ik het goed heb moet je op vrijdag namelijk te werk.
Had je twee reisdagen ter beschikking.
En zou je dus op dinsdagavond de boot vanaf Hoek van Holland kunnen pakke.
Deze vertrekt nb pas laat op de avond.
Dus na het avondeten op het gemak de motor klaar maken en 20 kilometer naar Hoek van Holland rijden.
Als je bv de trein zou kiezen, maak je vanaf huis (via de tunnel) naar Exeter ongeveer 730 km(!).
Een groot gedeelte daarvan gaat zoals "A" als zei via een vreselijk saai stuk snelweg NL, B, FR = zonde van je tijd.
Je zou dan waarschijnlijk de woensdag vertrekken, en alleen donderdag kunnen genieten.
En via de door mij voorgestelde route rij je totaal ongeveer 520 km, die compleet door het prachtige GB gaat.
Maaaaaar ... ieder zijn eigen keus natuurlijk.
Zo zou de route eruit zien, en is totaal ongeveer 500 kilometer (niet mijls):
(let niet op de tijds indicatie aangegeven door Google Maps hoor)
Het zou een goed idee kunnen zijn om bv te overnachten bij een locatie van de Wetherspoon keten.
Daar kan je betaalbaar eten en drinken, waar je ook (naar het schijnt) goed kunt overnachten.
Tip van een maatje van mij die er afgelopen maand nog was.
Check anders hun site, of kijk op de hun Map wat er op de route ligt
www.jdwetherspoon.com/pubs/all-pubs?type=hotels
En of je onderweg bezienswaardige plekjes tegen zal komen; ongetwijfeld.
Zonodig Google je op Castle of Waterfall of wat dan ook, en kijk je wat er in de omgeving van de route ligt.
Hoe dan ook hoop ik dat de posting iets van waarde toevoegd aan jouw trip.
Zo niet is het ook geen probleem, ik vond het in ieder geval leuk om even in te duiken.
Een alternatief is om bv op MP voor een paar tientje een simpele navigatie te kopen, en daar wat mee uit te stippelen.
Of misschien ken je wel iemand waarvan je er een kan lenen?
Heel misschien kan je je werk lief aankijken en er eentje "krijgen" haha!
Hoe dan ook; veel plezier!
PS: de terugreis laat ik lekker aan jou over.
In een busje zou ikzelf geneigd zijn om de snelweg te pakken.
Oh, en wederom via Harwich te gaan.