vakantie, maar waarheen....

10 mrt 2010 17:58 - 10 mrt 2010 18:06 #21 door daandus
Beantwoord door daandus in topic vakantie, maar waarheen....
okay, 2 personen, 14 nachten Marokko, 2600km per motor, trailer tot Zuid-Spanje:
500 euro: 500 liter diesel voor t autootje met trailer.
240 euro: tol Frankrijk/Spanje
100 euro: campings en voedsel onderweg NL-SP (okay, 1 overnachting bij familie in Frankrijk was gratis)
220 euro: Boot Marokko, 2 motorfietsen retour
220 euro: 2600 km pp benzine voor de motoren
230 euro: leven in Marokko
(dit verhaal staat ook in de laatste transalper! da's dus wel tot in Merzouga!)

1510 euri voor 2 personen, 755 euro p.p.
(okay, da's meer dan 1500 ;-)
Niet meegerekend: onderhoud/preparatie motorfietsen, amar dat heb je ook als je met een groep gaat.

En over die veiligheid: tja.... da's natuurlijk heel persoonlijk!
Je kunt het zo bont maken als je wilt, en er zijn risico's genoeg als je ze maar op wilt zoeken. Als je op een bergpas een ravijn in rijdt heb je ook niets aan 20 man die het zien gebeuren.
Feitelijk is de kans op een leuke vakantie groter in je eentje: de kans dat iemand uit 'je groep' iets overkomt is immers kleiner! Of heb jij nog een leuke trip als een medereiziger zich aan bonken rijdt?  8)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2010 18:51 #22 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic vakantie, maar waarheen....

En de eurotunnel pakken naar de UK? Als je die tijdig boekt betaal je vrijwel niets voor de trein. Vervolgens over binnenwegen (hebben wij ook gedaan) richting Schotland. Lekker wildkamperen. Hier en daar wat zandwegen pakken.

Prachtige natuur, niet ver weg, kan low-budget met wildkamperen (benzine prijs is daar stuk lager dan hier -> benzinpreis.de).

Maar belangrijker nog, zoals rob ook al aangaf, minder plannen, minder sparen en gewoon gaan. Is ook ons voornemen.  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2010 19:43 #23 door kees
Beantwoord door kees in topic vakantie, maar waarheen....
Nee gast, jij hebt het over Mroc te a) makkelijk en b) veilig en ik bestrijd dat.

Dan ben je niet verder dan Merzouga geweest duidelijk. En daar gaan ze allemaal heen. En vandaar weer terug.

Maar denk jij maar aan km. 150. Misschien ben jij het wel die aan bonken ligt.. lekker in het zonnetje. Fijn in je eentje. Bij 54*C. Get real!

Maarre.. on-topic: Algerije schijnt ook wel weer redelijk toegangkelijk te zijn!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2010 21:33 - 10 mrt 2010 21:49 #24 door daandus
Beantwoord door daandus in topic vakantie, maar waarheen....
Tja, als mijn tripje naar Marokko in jouw ogen niets voorstelt is dat toch prima? Post jij je C.V. dan even please, da's juist interessant in een topic als deze! 'k Nodig je uit.....

Ik hoopte mensen te inspireren het te doen(Marokko), en dan de mensen die er wellicht tegenop zien. Dit topic heeft in mijn ogen als doel om een ieder te inspireren om een leuke trip te maken!
Ik zal nooit beweren dat t allemaal veilig is, maar da's thuis op de bank zitten ook niet! je HOEFT niet t diepe zand in, of enge bergpistes te rijden, en kunt toch een leuke trip maken daar.

Je beweert toch degelijk dat t 1300-1500pp moet kosten, en da's ongefundeerd. (of kom dan met specs!)


ennuh, ik wilde verder dan Merzouga, maar dat kon niet vanwege de zandstorm en bijbehorend water! So I chickened out! ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2010 23:09 #25 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic vakantie, maar waarheen....
heren,

CV's naast elkaar leggen? Ik dacht dat het doel was om elkaar te inspireren ipv de lengte/dikte/stootkracht te meten.


Ik zeg het nogmaals : 2 weken Engeland en Schotland met tent en een goed humeur!  C:-)  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2010 00:36 #26 door kees
Beantwoord door kees in topic vakantie, maar waarheen....

Tja, als mijn tripje naar Marokko in jouw ogen niets voorstelt is dat toch prima? Post jij je C.V. dan even please, da's juist interessant in een topic als deze! 'k Nodig je uit.....

Ik hoopte mensen te inspireren het te doen(Marokko), en dan de mensen die er wellicht tegenop zien. Dit topic heeft in mijn ogen als doel om een ieder te inspireren om een leuke trip te maken!
Ik zal nooit beweren dat t allemaal veilig is, maar da's thuis op de bank zitten ook niet! je HOEFT niet t diepe zand in, of enge bergpistes te rijden, en kunt toch een leuke trip maken daar.

Je beweert toch degelijk dat t 1300-1500pp moet kosten, en da's ongefundeerd. (of kom dan met specs!)


ennuh, ik wilde verder dan Merzouga, maar dat kon niet vanwege de zandstorm en bijbehorend water! So I chickened out! ;-)


Dat word een beetje hellend vlak zo. En zeker niet de bedoeling, je hebt gelijk..

Engeland... jaaaa als ik de plaatjes zie moet het ook zooo mooi zijn! Maar je krijgt me met geen stok erheen. Ik heb altijd zo'n idee dat het daar helemáál altijd waait en regent en koud is.. bah! Slaat nergens op natuurlijk. Andere mensen hebben iets dergelijks met spruitjes.

Nah ja.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2010 07:51 - 11 mrt 2010 07:52 #27 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic vakantie, maar waarheen....
Moet Daandus wel gelijk geven over het 'zelfstandig' reizen. En vooral ook de nadelen die hij benoemd bij een georganiseerde motorreis.

Wij reizen al jaren op eigen gelegenheid en ja, dat scheelt enorm. Ook in de wat meer 'onveilige' gebieden. De pret begint al een half jaar van te voren met het voorbereiden en uitzoeken! We zorgen dus wél voor een goede voorbereiding, ik denk dat dat essentieel is voor iedere reis. En dankzij het Internet is die voorbereiding tegenwoordig een stuk makkelijker als pak-'m'beet 5-7 jaar geleden.

(behalve als je maar Montenegro gaat... daar hebben ze plenty websites, maar reageert echt nobody op de e-mail en zijn alle telefoonnummers niet bereikbaar...  ;D)

NB: Ongeorganiseerd reizen wil niet zeggen dat we 'alleen' reizen. Vaak reizen we (Kaatje en ik) uiteraard met ons tweeën, of met 3 motor-gelijk-gestemden (zoals vorig jaar naar- en door Turkije).

Heel ander land: ik kom zelf al jaren in Zuid Afrika. Een land die toch een (onterecht) bedenkelijke reputatie heeft op het gebied van veiligheid. Als ik kijk wat ik daar voor 6 weken (incl. vlucht en 6 wk een huurauto, binnenlandse vluchten, alle verteringen, uitgaven etc) kwijt was en wat ik voor 2 weken 'georganiseerd' moet betalen - sorry voor de reisaanbieders - maar dan is de keuze snel gemaakt.

Bovendien zoeken we altijd juist die plekken op, waar de ge-ijkte toerist niet heen gaat. Die plekken worden overigens wél steeds zeldzamer... Je staat er versteld van waar je tegenwoordig Hollanders tegenkomt...  :P

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2010 08:25 - 11 mrt 2010 08:27 #28 door daandus
Beantwoord door daandus in topic vakantie, maar waarheen....
Bernard,

Heb je een link en prijsindicatie van die autotrein van Innsbruck naar Istanbul?
http://www.treinreiswinkel.nl/autoslaaptreinen/oostenrijk_turkije

Ennuh: georganiseerd is erg duur, maar er moeten ook mensen van leven natuurlijk! Feitelijk is het niet te vergelijken met amateuristisch gedoe!  8)

Ben het er wel mee eens dat het zelf-uitzoeken deel van de pret is.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2010 08:26 #29 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic vakantie, maar waarheen....

Bovendien zoeken we altijd juist die plekken op, waar de ge-ijkte toerist niet heen gaat. Die plekken worden overigens wél steeds zeldzamer... Je staat er versteld van waar je tegenwoordig Hollanders tegenkomt...  :P


True, true. Wij reden met de jeep door kazakhstan en mongolie en kwamen soms enkele dagen geen auto tegen. Sta je toch vreemd te kijken als daar verderop (ver van de tracks) ineens een tentje staat, fietsje ernaast....  blijkt het een nederlander lol. Praatje gemaakt, appeltje gedoneerd en verder. Toch bizar  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2010 09:34 #30 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic vakantie, maar waarheen....

Bernard,

Heb je een link en prijsindicatie van die autotrein van Innsbruck naar Istanbul?
http://www.treinreiswinkel.nl/autoslaaptreinen/oostenrijk_turkije

Ennuh: georganiseerd is erg duur, maar er moeten ook mensen van leven natuurlijk! Feitelijk is het niet te vergelijken met amateuristisch gedoe!  8)

Ben het er wel mee eens dat het zelf-uitzoeken deel van de pret is.


Heb er zelf nog nooit gebruik van gemaakt, maar de recenties zijn erg positief:
www.dbautozug.de/site/dbautozug/de/start.html

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2010 09:35 #31 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic vakantie, maar waarheen....
Directe link naar Griekenland en Turkije:
www.dbautozug.de/site/dbautozug/de/reise...i__griechenland.html

Was ff abuis... is niet Innsbrück naar Instanbul, maar vanaf Villach.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2010 09:47 #32 door daandus
Beantwoord door daandus in topic vakantie, maar waarheen....
hoog-middenseizoen oostenrijk-turkije: 2 personen met 2 motoren retour: Gesamtbetrag : 1.132,00 €
:-[ voor een ritje van 1400km.... daar kun je gemakkelijk voor rijden! Maar goed, beetje pitten in de trein is ook wel relaxed.


... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2010 15:09 #33 door Petrus
Beantwoord door Petrus in topic vakantie, maar waarheen....
Je kan ook alleen heen of terug met de trein.
Hebben wij vorig jaar in een korte vakantie gedaan i.v.m. tijdgebrek en toch verder willen reizen.
Toen met de trein teruggereden vanuit Bologna in Italie naar Den Bosch, was erg relaxed en niet echt duur.
Het scheelt als je bereid bent om je coupe te delen met andere reizigers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 08:25 #34 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic vakantie, maar waarheen....
Voor onze reizen (idd 2 personen en 2 motorfietsen) nemen we altijd een (ruim) budget van ca. € 150,- per dag. Das inclusief benzine, eten, drinken en overnachten, maar ook een 'post onvoorzien'. Tot nu toe zijn we er altijd mee uitgekomen...

Van Villach naar Turkije (laten we Istanbul nemen) is ongeveer (korste route) 1.600 km over de weg. Gezien de wegen en het verkeer op de Balkan zijn dit 4 dagen rijden. Dan ben je idd met eigen vervoer goedkoper uit...  :-\

En de Balkan is (zeer zeker) niet de duurste hoek van Europa... Wel één van de mooiste!  ;)

Om tijd te sparen kun je in één keer naar Z-Duisland rijden. vanaf hier naar Villach (biker motel: www.kuchler-wirt.at/ ). We hebben de fout begaan om op de heenweg via de Grossklockner te rijden. Die is idd erg mooi, maar de € 18,- tol (PER motorfiets!!!) ab-so-luut niet waard. Voor de helft minder rij je via het Gasteiner Tall, laatste stukje met de autotrein door een tunnel.

We hebben destijds niet de kortste route gekozen, maar de (lange) kustroute, ook omdat we graag Montenegro wilden zien. Zijn vanaf Villach ca. 6 dagen onderweg geweest naar Turkije; + 2x een rustdag in Kroatië en aan de Griekse kust. Heb je ff een globale indicatie...

Binnendoor via Sofia (Bulgarije) schijnt ook erg mooi te zijn. Slovenië is sowieso SUPER.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 10:50 #35 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic vakantie, maar waarheen....

Toen met de trein teruggereden vanuit Bologna in Italie naar Den Bosch, was erg relaxed en niet echt duur.
Het scheelt als je bereid bent om je coupe te delen met andere reizigers.

Was dat mét de motor ?
Zo ja graag een link naar de NL "auto-trein".

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 11:18 - 12 mrt 2010 11:23 #36 door Petrus
Beantwoord door Petrus in topic vakantie, maar waarheen....

Was dat mét de motor ?
Zo ja graag een link naar de NL "auto-trein".


Ja dat was met de motor, die gaat mee op het autogedeelte.
Dit is de link naar de site: http://www.autoslaaptrein.nl/nl/index.html , ik zag wel dat Bologna dit jaar geen bestemming/vertrekplaats meer is.
Het schijnt dat de keuze vanuit Duitsland groter is.

Groet Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 11:22 - 12 mrt 2010 11:32 #37 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic vakantie, maar waarheen....

Ja dat was met de motor, die gaat mee op het autogedeelte.
Dit is de [url=http://link]link[/url] naar de site, ik zag wel dat Bologna dit jaar geen bestemming/vertrekplaats meer is.
Het schijnt dat de keuze vanuit Duitsland groter is.

Groet Peter

Peter link doet het niet  :'(

*- Edit Dank je -*

Vanuit Düsseldorf heb je inderdaad veel meer bestemmingen, jammer dat Wenen afgevallen is, was heel makkelijk voor Oost-Europa. Kan de trein aanraden.

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 11:23 #38 door Petrus
Beantwoord door Petrus in topic vakantie, maar waarheen....
Nu wel  :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 11:24 #39 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic vakantie, maar waarheen....

Ja dat was met de motor, die gaat mee op het autogedeelte.
Dit is de [url=http://link/]link[/url] naar de site, ik zag wel dat Bologna dit jaar geen bestemming/vertrekplaats meer is.
Het schijnt dat de keuze vanuit Duitsland groter is.

Groet Peter


Volg dit topic met intresse, dit jaar voor het eerst met vrouw allen met de motoren de hort op. Al beviel mijn jongste dochter het vorig jaar prima achterop door de Alpen, wil ze nu met vrienden naar ....Spain :( .
Optie om eerst een stukkie met de trein te gaan spreekt me ook wel aan.

Keep posting !

@peter:  graag ff een werkende link :)

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 11:40 #40 door daandus
Beantwoord door daandus in topic vakantie, maar waarheen....
Niko,

zoals laatst al besproken: naar Marokko is echt tof! Je kunt met de autotrein naar Narbonne, Frankrijk. En vanaf Barcelona ofzo kun je de boot naar Marokko al pakken. Is duurder dan zelf rijden, maar zelf rijden is niet leuk :-S

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.126 seconden