Ostertreffen: 9.4. - 13.4.2009 in Verden a.d. Aller (Duitsland)

17 feb 2009 20:09 #1 door The Red Baron
Op vriendelijk verzoek van Dirk (halve Nederlander met verse ID-kaart) mag ik de nederlandse Transalper(in) uitnodigen voor het Paas-treffen georganiseerd door de onze oosterburen.

Voor diegenen die de duitse taal een beetje beheersen: www.transalp.de/touren/2009/ostern/

Voor diegenen die willen weten wat ze missen.
Het Ostertreffen wordt gehouden tijdens het Paasweekend van donderdag 9/4 t/m 13/4 in Verden a.d. Aller, dit ligt tussen Bremen en Hannover.
Ze hebben gezorgd voor 3 Roadbooktouren en op vrijdag een voortreffelijke Offroadtour met voorrijder.
Zondagavond hebben ze hun ALV, als je je mond kunt houden mag je er misschien bijzitten.
Deelname kan vanaf donderdag, vrijdag of zaterdag. Afhankelijk van de aanvangsdag worden de kosten verrekend.
Overnachting vindt plaats in Schullandheim Verdener Brunnen, een soort Jeugdherberg. Lakens (dekbedovertrek) zelf meebrengen of ter plaatste huren, dit even vermelden bij de aanmelding.

Voor meer info en/of aanmeldung uiterlijk op 25.2.2009 aan:
Transalp-Freunde Deutschland e.V.
c/o Dirk Meijer
Telefon: 0178-3496405
Email: ostern2009@transalp.de
Bedrag overmaken naar :
Transalp- Freunde
BLZ: 47650130
KtoNr.: 47054473
Sparkasse Detmold
Onder vermelding van : "Ostertreffen 2009 [Naam deelnem(st)er]"
IBAN: DE42 4765 0130 0047 0544 73
SWIFT/BIC: WELA DE 3LXXX

Groet, Nico TRB

Transalp XL600V 1997 Rood
Transalp XL600V 2000 Anniversary
NC 750 X DCT 2018 Zwart/Grijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2009 20:56 #2 door TPFKAP

Ook leuk gaan hier meer mensen naar toe?

Is dichter bij dan de Ardennen ;) meeden ardennen 600km dit zo,n 120 :angel:
Mijn Duits is niet goed maar dit is ook een hotel of zo :-*
mijn frans is beter dus zal de ardennen beter zijn.



@bobby, jij mag toch lekker niet mee :P. Als ik het goed heb, rijdt de duitse transalpclub ECHT ALLEEN met ALPIE'S!!!, correct me if i'm wrong??? Volgens mij valt hun weekend samen met ONS(TCN) extra buitenlandweekend, toch ???. Aangezien ik(indien ik van menno mee mag) toch liever gewoon limbotaal gebruik tijdens mijn vakantie, ga ik dus niet mee met de BUREN >:D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2009 21:07 - 17 feb 2009 22:17 #3 door TPFKAP

je hebt wat met Duitsers ??? of had je vader gelijk >:D



Jawohl herr gruppensturmbhanfurer >:D >:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2009 21:11 #4 door TPFKAP

Ook leuk gaan hier meer mensen naar toe?

Is dichter bij dan de Ardennen ;) meeden ardennen 600km dit zo,n 120 :angel:
Mijn Duits is niet goed maar dit is ook een hotel of zo :-*
mijn frans is beter dus zal de ardennen beter zijn.



Bobby, jij red je ook in duitsland wel, ik weet zeker dat je het in het hotel wel geregeld krijgt. Korte cursus duits: ein bier bitte, zwei bier bitte, verdamd drei bier jetz gleich, oder es knalt ;D ;D :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2009 22:40 #5 door Martijn

Ook leuk gaan hier meer mensen naar toe?

Is dichter bij dan de Ardennen ;) meeden ardennen 600km dit zo,n 120 :angel:
Mijn Duits is niet goed maar dit is ook een hotel of zo :-*
mijn frans is beter dus zal de ardennen beter zijn.


Als je een korte cursus Duits nodig hebt je zegt het maar, die kun je GRATIS krijgen ik woon bijna in Duitsland  ;) ;D ;D .
Spreek die taal zo vaak. Maar met Frans hoef je bij mij niet mee aan te komen versta er niks van.
Want jij komt toch ook naar de sleuteldag?

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2009 10:19 #6 door TPFKAP

ik heb vrij ge vraagt ;) zal het vast wel krijgen weekend zijn overuren als ze in vallen  ;)



Goed geregeld bobby ;D, maar wat doe je dan, ga duits of frans lullen ??? :P.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2009 10:31 #7 door germany-twin
je mag echt wel op je twin komen. daar doen die jongens helemaal niet moeilijk over.
enne, zeg maar dat je een zoon bent van der Rudi (Carell) of een kleinzoon van Johan Heesters (kom je misschien Nederland niet meer in). Duitsers vinden het 'süß' als Nederlanders proberen Duits te praten.
anyway, mijn ervaringen met Duitsers (al of niet TA- en Twinrijders) zijn positief. we kunnen overigens Eelco wel meevragen, kannie schön alles voor ons overzetten in het Duits. en vergeet Nico niet, die is ook al bijna genaturaliseerd. iig wordt hij in Duitsland als 'sehr geliebter Holländer' beschouwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2009 18:43 #8 door The Red Baron
Even voor de duidelijkheid.
In Duitsland zijn er twee Transalpclubs. Bij ene is het de Alp en alleen de swat de klok slaat. Iets anders mag je (volgens mij) zelfs niet mooi vinden, laat staan mee op en treffen komen. Bij de andere moet je de Alp gewoon een leuke motor vinden, de meesten rijden er ook een of hebben er een. Deze laatste organiseren dit treffen. Gewon gezellig lui. Sommigen hebben zelfs een gemeenschappelijke Stammtisch met de AT-rijders. Het enige wat ze niet uit kunnen staan zijn "balletjes en bluffers" , maar die zijn er binnen onze TCN ook niet veel.
Ikzelf ben regelmatig bij de duitsers en dan ook een soort kind aan huis. En wat duitse taalfouten, naamvallen enzo....... Och, laat ze zelf maar eens nederlands praten.
De meesten weten inmiddels ook al het verschil tussen Holland en Nederland. Ik ben voor hun dan ook geen "Holländer" meer, maar "mein Freund, der Niederländer". Duits paspoort kan ik echter nog steeds niet aanvragen. Ik woon nog aan de verkeerde kant van de grens.

Transalp XL600V 1997 Rood
Transalp XL600V 2000 Anniversary
NC 750 X DCT 2018 Zwart/Grijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2009 23:34 #9 door germany-twin
Nico zet voor de duidelijkheid de webadressen van beide clubs op dit forum, bitte. Ik ken alleen die TranalpFreunde club, die clup met al die gezellige Duitsers. Die andere mogen de (motor)fiets van mijn vader wel houden, mijn vader reed overigens (voor de oorlog) op een Rudge. Later op een Sparta, maar was dat eigenlijk wel Duits?
Ik zal eens kijken of ik het eieren zoeken naar Pinksteren kan verplaatsen, dan kan ik de vriendschapsbanden nieuwe impulsen geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2009 23:45 #10 door The Red Baron

Nico zet voor de duidelijkheid de webadressen van beide clubs op dit forum, bitte. Ik ken alleen die TranalpFreunde club, die clup met al die gezellige Duitsers. Die andere mogen de (motor)fiets van mijn vader wel houden, mijn vader reed overigens (voor de oorlog) op een Rudge. Later op een Sparta, maar was dat eigenlijk wel Duits?
Ik zal eens kijken of ik het eieren zoeken naar Pinksteren kan verplaatsen, dan kan ik de vriendschapsbanden nieuwe impulsen geven.

Sparta was volgens mij echt Duits.
Websites:
- De liefhebbers: www.transalp.de/
- De puriteinen: www.transalpfreunde.de/
Eieren rapen met Pinksteren?? Voor de impulsen kunnen we ook met Hemelvaart naar het ITT. En dat is weer een ander topic.

Transalp XL600V 1997 Rood
Transalp XL600V 2000 Anniversary
NC 750 X DCT 2018 Zwart/Grijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2009 12:10 #11 door germany-twin
verwarrend is dat de 'liefhebbers' als je hun site opent ook hebben staan: transalpfreunde.

misschien ook wel prettig te weten voor de AT-vrienden onder ons dat de Oosterburen (niet te verwarren met de Osterhase) ook een AT-club hebben:

de FAT (Freunde der Africa Twin)  www.africatwin.de/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden