De ultieme tent.

14 mrt 2009 18:06 #1 door Lunatic
De ultieme tent. werd gestart door Lunatic
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met tenten. Ik heb tijdens mijn Schotlandreisje vorig jaar zo'n 40 euro ding van de Makro meegehad en dat ging best. Ik ben echter nu een beetje aan het neuzen voor zijkoffers en het mooiste zou zijn als ik een ruime, snel op te zetten en lichte tent heb die in een zijkoffer of bagagerol past.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2009 19:51 #2 door ivar
Beantwoord door ivar in topic De ultieme tent.
Wij hebben de ultieme tent die snel op te zetten is. Een 2 seconden tent. Staat in twee tellen en is opgevouween een rond pakket van 72 cm. Wij willen deze ook gebruiker voor motor overnachtingen en gaan binnenkort proberen hoe en of ie mee kan (tent hebben we pas gekocht!). Tent is niet duur en erg makkelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2009 20:56 - 14 mrt 2009 20:58 #3 door Timy
Beantwoord door Timy in topic De ultieme tent.
Ligt ook vooral aan de eisen die je stelt.
- evt meerdere personen mogelijk,
- met regenachtige dagen erin?
- temperatuur verschillen,
- ruimte voor je rommel (euh spullen  ;) ),
- voortentje om te zitten,
- max. aantal kg's,
- max. voormaat opgezet,
- max. voormaat ingepakt,
- etcetcetc

Persoonlijk zijn de gemiddels 2-3persoons koepeltentje vaak snel op te zetten. Snel noem ik dan 10-15min tot je erin kan incl spullen. Ik raad persoonlijk wel aan om een tent met extra ruimte te nemen en geen doodskistvoormaat. Met regenachtige dagen kan je dan nog je achterste een beetje keren.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2009 20:58 #4 door Romke
Beantwoord door Romke in topic De ultieme tent.
www.khyam.nl/flexidome_detail.php?id=2

Deze tent heb ik.
Verschrikkelijk makkelijke en lichte tent.
Binnentent zit al aan de buitentent vast je kunt m bij slecht weer zo opruimen of opzetten.
Echt een kwestie van seconden.

Is alleen niet erg goedkoop maar wel top kwaliteit.

Als je niet weet waar je bent, kan je ook niet verdwalen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2009 00:56 #5 door kees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2009 10:00 #6 door borus
Beantwoord door borus in topic De ultieme tent.

www.gelert.com/Products/Solo.aspx


Ik zou zelf nu een maatje groter nemen. Bij het kiezen van mijn huidige 1 persoonstent voor de motor wilde ik gewicht en omvang besparen. Uit mijn lange kampeerervaring dacht ik dat ruimte voor de slaapzak en tas voldoende zou zijn. Het was even teleurstellend toen ik erachter kwam dat je als motorrijder ook nog kilo's natte motorkleding, laarzen en een helm bij je hebt. De volgende tent wordt dus 2 persoons ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2009 12:11 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic De ultieme tent.

...gewicht en omvang besparen... ruimte voor de slaapzak en tas... kilo's natte motorkleding, laarzen en een helm...


Zoals met alles geldt ook hierin persoonlijke voorkeur.

Ik neem juist alleen mee in de tent slaapzak/matje en tanktas. De rest blijft op de motor  buiten (ook in verweggistan). Hoef ik ook niet alles steeds op te laden. Een nat pak waait de volgende rit in een paar uur volledig droog, dus in dat geval pak en laarzen als gewoonlijk onder de luifel. En een natte tent meenemen: hoe kleiner hoe lichter, zelfs al hij nat is.

Motorrijden en kamperen zijn spartaanse aangelegenheden. Spartaans dus. En lekker 'Light'.

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2009 20:19 #8 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic De ultieme tent.

Ik zou zelf nu een maatje groter nemen. Bij het kiezen van mijn huidige 1 persoonstent voor de motor wilde ik gewicht en omvang besparen. Uit mijn lange kampeerervaring dacht ik dat ruimte voor de slaapzak en tas voldoende zou zijn. Het was even teleurstellend toen ik erachter kwam dat je als motorrijder ook nog kilo's natte motorkleding, laarzen en een helm bij je hebt. De volgende tent wordt dus 2 persoons ...

Uh, die wil je toch niet in je tent  ???
Ik weet het niet bij jou maar van meerdere personen, inclusief mezelf, wil ik de laarzen en jas na een paar weken reizen echt niet ruiken  ;D Die staan lekker onder de luifel  ;)

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2009 22:57 #9 door Lunatic
Beantwoord door Lunatic in topic De ultieme tent.

Ligt ook vooral aan de eisen die je stelt.
- evt meerdere personen mogelijk,
- met regenachtige dagen erin?
- temperatuur verschillen,
- ruimte voor je rommel (euh spullen  ;) ),
- voortentje om te zitten,
- max. aantal kg's,
- max. voormaat opgezet,
- max. voormaat ingepakt,
- etcetcetc

Persoonlijk zijn de gemiddels 2-3persoons koepeltentje vaak snel op te zetten. Snel noem ik dan 10-15min tot je erin kan incl spullen. Ik raad persoonlijk wel aan om een tent met extra ruimte te nemen en geen doodskistvoormaat. Met regenachtige dagen kan je dan nog je achterste een beetje keren.


- Maximaal 2 personen;
- Mijn ROMMEL moet er inderdaad bij passen
- in principe alleen voor "het seizoen" dus redelijke temperatuur, maar wel waterdicht
- tja, de maten en gewichten zo laag mogelijk.

Ik denk inderdaad aan een 3 persoons tent. De pakmaat is het allerbelangrijkste voor me,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2009 18:33 #10 door borus
Beantwoord door borus in topic De ultieme tent.

Uh, die wil je toch niet in je tent  ???
Ik weet het niet bij jou maar van meerdere personen, inclusief mezelf, wil ik de laarzen en jas na een paar weken reizen echt niet ruiken  ;D Die staan lekker onder de luifel  ;)


Oh ja, een luifel is ook handig ...
... kwam ik achter toen ik in de stromende regen bij mijn huidige tent stond.

Bij 'gewoon' kamperen schoof ik altijd mijn tent in. De regenjas kon ik daar wel uittrekken. Met mijn motorkleding lukt dat niet, dus dit moet buiten gebeuren. Tja, dan is een luifel wel handig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2009 19:30 #11 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic De ultieme tent.

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2009 04:55 #12 door Joris
Beantwoord door Joris in topic De ultieme tent.

www.khyam.nl/flexidome_detail.php?id=2

Deze tent heb ik.
Verschrikkelijk makkelijke en lichte tent.
Binnentent zit al aan de buitentent vast je kunt m bij slecht weer zo opruimen of opzetten.
Echt een kwestie van seconden.

Is alleen niet erg goedkoop maar wel top kwaliteit.


En als je dan nog even doorbladert op dezelfde site en je vindt de pakmaat belangrijk dan kom je bij deze uit: www.khyam.nl/flexidome_detail.php?id=4
Khyam tenten staan bekend als heel goede trekkerstenten, kost wat maar dan krijg je ook wat.

Grtz, Joris.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2009 07:52 #13 door Sjoerd
Beantwoord door Sjoerd in topic De ultieme tent.
Wij hebben een tentje van een wat groter formaat uitgevoerd in katoen, ook niet bedoeld om elke dag te verkassen... pakformaat en gewicht zijn dan ook nogal wat groter, maar het comfort is daar dan ook na. Voor het snelle opzetgemak en de korte trips hebben we nog een lichtgewicht exemplaar (birdland)

veel keuze heb je bij www.obelink.nl

xl 600 v '95
xl 1000 v '01
kle 650 '10
Toch wéér een kle 650 '10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2009 08:12 #14 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic De ultieme tent.
Ik heb deze:
Bijlage:

www.eurekaeurope.com/nl/tents.php?group=4&product=52

Het zou een 2 persoonstent zijn maar als motorrijder heb je er, met al je reisspullen, alleen precies genoeg aan.

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2009 08:37 #15 door Lunatic
Beantwoord door Lunatic in topic De ultieme tent.

Steek hier wat op  www.oppad.nl/published/opp/content/pages...rt-uitr-test.nl.html

Dat was een goede tip. De Ramble Ogre Thumb wordt getest als goede budget trekkerstent. 2 persoons, zeer kleine pakmaat, bijna helemaal watervast en snel op te zetten. Even gegoogeld en een leuke aanbieding gevonden!

http://www.slee-buitensport.nl/index.php?name=Products&artikel_id=167

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2009 14:46 #16 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic De ultieme tent.
Ik gebruik een koepeltent waarvan je de binnentent binnen aan de buitentent moet ophangen.Is makkelijk bij regen in te pakken.Koop vooral een tent met aluminium stokken ,pvs/glasfiber gaan snel stuk.

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2009 23:27 #17 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic De ultieme tent.
Ik ga morgen kijken voor een tent (en slaapmat, slaapzak en andere campeer spullen). Denk dat het deze wordt. Kleine pakmaat en ruim genoeg.
www.penroseoutdoors.co.uk/acatalog/Coleman_Phad_X3.html


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2009 23:34 #18 door kees
Beantwoord door kees in topic De ultieme tent.
Lijkt wel erg op een VauDé Spider 1 met spacy luifel... Wel fijn die lage pond..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2009 15:35 #19 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic De ultieme tent.
Eh, is toch iets anders geworden. De bardani Pronto. Dus van ribstop katoen. Wel wat zwaarder, maar een betere kwaliteit (volgens de verkoper dan).
www.bardani.nl/pronto.php

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2009 11:43 #20 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic De ultieme tent.
Thanks voor de tips, dat van die stokken heb ik wel vaker gehoord. Wat is er nou zo veel beter aan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.306 seconden