motorbeurs Utrecht

27 feb 2012 19:21 #61 door Sjoerd
Beantwoord door Sjoerd in topic motorbeurs Utrecht
motorbeurs: +21.

xl 600 v '95
xl 1000 v '01
kle 650 '10
Toch wéér een kle 650 '10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2012 19:27 #62 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic motorbeurs Utrecht
Ik stond vrijdagmiddag op de beurs toen het voorvalletje TA te koop / verkocht speelde.

De verkoper was met zijn vriendengroep bij de motor geweest om te kijken, toen was er geen sprake van een bod op de motor. Hij heeft de advertentie gecontroleerd en is toen de beurs op gegaan. Een kwartier hierna dook de potentiële koper op. Vanaf dat moment is er intensief geprobeerd contact met de verkoper te krijgen.

De verkoper was niet bereikbaar er is zeker 5x geprobeerd contact met hem op te nemen waaronder ook door mijzelf.
De potentiële koper heeft veel langer dan een half uur zitten wachten met zijn partner en kennis. De wachttijd hebben we aangenaam geprobeerd te maken met een bak kofie en verhalen en later nog eens een blikje fris.

Met name Danny heeft hem nog gesproken en geprobeerd een hart onder de riem te steken nadat het teleurstellende bericht kwam dat er een hoger bod van 2500 euro lag, hij verliet hevig teleurgesteld over de gang van zaken de beurs.

De verkoper heeft daarop het advertentiepapier dusdanig verandert dat de motor nog steeds te koop stond maar de vraagprijs van het blaadje afgescheurd.
M.a.w. hij ging toen voor het hoogste bod, zelfs de 2500 euro was niet voldoende om een koop te sluiten.

Het gaf mij een vies gevoel en het lijkt mij dat het plaatsen van een motor voor de club op de stand niet te combineren is met het handelen in motoren.
Als club moeten we hier niet mee geassocieerd willen worden.

De regels hoeven in mijn beleving niet te worden aangepast, het gebruik van boerenverstand en het leren van een negatieve ervaring moeten voldoende zijn.
Dit is ook niemand dan het betreffende lid te verwijten.

Ik hoop dat hij zijn motor heeft kunnen verkopen en voor een ander merk/type gaat.
Dan lossen zaken zichzelf op.

Verder hebben Marie Louise en ik met veel plezier op de beurs gestaan en vele leuke gesprekken gevoerd.

Groet Hans

27 feb 2012 20:24 #63 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic motorbeurs Utrecht
+21 leden, das eigenlijk best wel een hele mooie score als je je bedenkt, dat we niet meer actief 'werven'.

Die herkenbaarheid voor niet- Transalp clubmotoren, das idd een hele goede om mee te nemen!

Toevallig ken ik een bestuurslid die graag haar Dero incl koffers-met-stikkers en een gesealde 'M73 MaratonMotor' beschikbaar wil stellen...  ;D

Direct inboeken, Sjoerd, voordat ze zich bedenkt!!!  ;D ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

27 feb 2012 20:42 #64 door Sjoerd

Direct inboeken, Sjoerd, voordat ze zich bedenkt!!!  ;D ;)

Ik ga eerst eventjes 'motorbeurs 2012' afsluiten/afronden.... dan eventjes niets doen.... ik word in oktober wel weer wakker voor editie 2013.
vorig jaar had ik de twin met aanhanger van Arhur besproken.... koopt ie opeens een Dero..... en dat zonder overleg met mij... ;)

we hebben volgend jaar natuurlijk ook motoren van leden nodig op de stand, want die van Honda Nederland zijn wel erg 'transparant' gepoetst.

xl 600 v '95
xl 1000 v '01
kle 650 '10

27 feb 2012 20:47 #65 door Bono
Beantwoord door Bono in topic motorbeurs Utrecht
Clubmotoren met gebruikersporen dus  ;D .

-- Han --

27 feb 2012 20:49 #66 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic motorbeurs Utrecht
Hoef je eindelijk niet meer te poetsen Han.
Breng je ook de kliko mee  >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

27 feb 2012 20:49 #67 door Sjoerd

Clubmotoren met gebruikersporen dus  ;D .

meer = mooier

xl 600 v '95
xl 1000 v '01
kle 650 '10

27 feb 2012 20:49 #68 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic motorbeurs Utrecht

Ik ga eerst eventjes 'motorbeurs 2012' afsluiten/afronden.... dan eventjes niets doen.... ik word in oktober wel weer wakker voor editie 2013.
vorig jaar had ik de twin met aanhanger van Arhur besproken.... koopt ie opeens een Dero..... en dat zonder overleg met mij... ;)

we hebben volgend jaar natuurlijk ook motoren van leden nodig op de stand, want die van Honda Nederland zijn wel erg 'transparant' gepoetst.

Als het een beetje meezit heb je volgend jaar een Dero met aanhanger :)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

27 feb 2012 21:06 #69 door Bono

meer = mooier

Hoef je eindelijk niet meer te poetsen Han.
Breng je ook de kliko mee  >:D

Mooi! Dat kreng van me zit onder de littekens en poetsen is toch al niet echt een hobby van me. Poetstijd is verloren rijtijd  :)) .

Je hebt dus remsystemen van Brembo, maar er is ook een systeem van Bono en dat heet Kliko. Die kliko kan zeker meegenomen worden. Daar staat een mooie afdruk in "NIWT ACIRFA"  :P .

-- Han --

27 feb 2012 21:09 #70 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic motorbeurs Utrecht
We krijgen dus een Twin met aanhanger en een Dero met aanhanger. 8)

Moeten we de standruimte dus verdubbelen.
Wordt druk met al die aanhangers van de TCN

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

27 feb 2012 21:14 #71 door Bono
Dan denk ik dat Sjoerd ergens in augustus al wakker moet gaan worden  ;D .

-- Han --

27 feb 2012 22:10 #72 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic motorbeurs Utrecht

meer = mooier

zoiets?
Bijlagen:

27 feb 2012 23:18 #73 door GS Allroad
Beantwoord door GS Allroad in topic motorbeurs Utrecht

Bij de voorbereidingen voor volgend jaar kunnen we dit wellicht in het achterhoofd houden. De nu al mooie stand kan misschien -als het budget dat toelaat- worden aangevuld met een banner met de namen van de clubmotoren?

Ik kan bij mijn drukker die voor mij mijn reclameplaten maakt,ook kleine en grote spandoeken of posters voor weinig laten maken,misschien een idee voor de volgende beurs in 2013??

Het gaat hier dan over een full option spandoek/poster

Als hier intresse naar is stuur dan maar verschillende ontwerpen.

Grt.
Stephan

BMW R 1100 GS  1996

28 feb 2012 07:47 #74 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic motorbeurs Utrecht

Dan denk ik dat Sjoerd ergens in augustus al wakker moet gaan worden  ;D .

Juli bedoel je!  ;D :)) ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

28 feb 2012 08:43 #75 door Sjoerd
nog effe en ik kan gewoon doorgaan.....

xl 600 v '95
xl 1000 v '01
kle 650 '10

28 feb 2012 20:41 #76 door hubris
Beantwoord door hubris in topic motorbeurs Utrecht
Ha allemaal,

ik ben een van de +21. Ik heb op zaterdag een tijdje met Rob staan praten en (mede omdat ik de website en het forum al kende) besloten om me dan ook maar aan te melden voor de club. Mijn persoonlijke interesse gaat vooral uit naar alles wat met sleuteldagen en dergelijke te maken heeft. Ik heb namelijk een AT uit 1992 (RD04) die langzaamaan op kleine puntjes aan begint te geven dat de leeftijd een rol gaat spelen. Maarja, met slechts 69000 km op de teller moet daar met een beetje liefde en goede zorgen nog HEEL veel meer uit te halen zijn, lijkt me zo.
Kortom, ik wil mijn twee (linker)handjes laten wapperen en zo veel mogelijk zelf leren onderhouden aan mijn prachtmachine!

En rijden, dat doet hij elke dag naar het werk. En gelukkig mag ik dan ook mee! Daarnaast wil ik in 2012 wat meer georganiseerde toerritten mee gaan rijden. Ook moet 2012 het jaar worden met de eerste offroad-ervaring om mijn ultieme droom waar te kunnen maken...
Le Dakar in 2022! Ambitieus, I know... maar niet helemaal onhaalbaar...

Nouja, dat zijn dus de belangrijkste redenen dat ik me, na het prettige gesprek met Rob, heb aangemeld.

- Taco aka hubris

-= Werken aan je gezondheid doe je met Aloë Vera =-

28 feb 2012 21:13 #77 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic motorbeurs Utrecht
Welkom Hubris. De RD04 is en blijft de mooiste AT en ik spreek uit ervaring  ::) 8)
Met 69.000 is' ie net ingereden dus je hoeft je nog lang geen zorgen te maken. 69K is inderdaad een km-stand dat de eerste puntjes van echt onderhoud gaan spelen maar alles is met een beetje goede wil en wellicht met wat hulp prima zelf te doen. Zolang je maar een hamer en een beitel kan onderscheiden van een schroevendraaier en een ringsleutel moet dat geen echt probleem worden.
Succes en wellicht tot spreeks bij een rit.

29 feb 2012 13:17 #78 door ArjenH
Beantwoord door ArjenH in topic motorbeurs Utrecht

.... Ook moet 2012 het jaar worden met de eerste offroad-ervaring om mijn ultieme droom waar te kunnen maken...
Le Dakar in 2022! Ambitieus, I know... maar niet helemaal onhaalbaar...
...

- volgend jaar wordt al iets dergelijks georganiseerd door een clubdealer uit Putten (Arjan Brouwer)

TA&AT '95 -'97; '02-'12
Adv. 990 '12 - '16
Tiger955i '18-'19
Tenere XT660Z '21-

29 feb 2012 18:27 #79 door Grote Meid
Beantwoord door Grote Meid in topic motorbeurs Utrecht
Dames en Heren,

Heeft iemand foto's gemaakt? (voor de Transalper)

Als ze er zijn wil ik ze graag hebben.

Edit

Cursus leidster Opbokken Clubmotoren

29 feb 2012 19:11 #80 door nikki
Beantwoord door nikki in topic motorbeurs Utrecht
Ben donderdag ook nog even langs de stand gelopen en heb nog even met Maurits staan praten.

Wat ik inderdaad ook miste was sfeer in de stand, niet zozeer door de mensen maar wel qua aankleding.
Nu staan er van die lege wanden die mooi kunnen worden opgevuld met gave foto's van de clubmotoren in actie bv (formaat 50x70 in een ikealijst zijn goed betaalbaar), activiteitenagenda en iets waaruit blijkt dat het voor 3 soorten motoren is dan alleen de transalp.
Volgend jaar alle 3 de motoren neerzetten lijkt mij een goede zet. Lukt dat niet dan in ieder geval iets met posters/foto's om dit wel duidelijk te maken.

Wij hebben 2 twins staans waarvan ik er best één beschikbaar wil stellen evenals genoeg foto's en actiefilmpjes van de twins door de blub, zand etc.
Volgend jaar staan wij weer op de beurs dus een motor extra meenemen is geen probleem.

Misschien volgend jaar ook een beeldscherm aan een laptop hangen waar filmpjes van toerritten/off-roadritten, foto's van leden met motoren, sleuteldagen en andere evenementen op worden afgespeeld.

En uiteraard een stapel transalpers neerleggen, evt. zodat mensen ze kunnen meenemen om thuis eens te lezen.
Mochten hier niet voldoende van op voorraad zijn leden oproepen om hun gelezen transalpers op de stand neer te leggen.

Ideeën genoeg!  ;D

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.140 seconden