Eerste keer op reis met de AT

13 mei 2014 23:31 #1 door Gustlock
Eerste keer op reis met de AT werd gestart door Gustlock
Hallo allen :)

Sinds februari kneuter ik rond op een AT uit 1990. Ik heb hem aangeschaft omdat ik het heerlijk vind om over zandpaden te hobbelen maar ook vooral omdat ik meer wil gaan reizen met de motor.
Deze zomer ga ik een week met de motor naar Zuid Engeland. Het idee is om op een vrijdag morgen te vertrekken en een week later op de zondag of maandag terug te komen.
Ik reis alleen en heb enkele dingen die ik wil bezoeken maar het grootste deel is nog open. Hoeveel kilometers ik verwacht te gaan rijden weet ik nog niet precies.
Mijn eerste vraag (zullen er vast nog wel meer komen) is hoeveel km rij je ongeveer gemiddeld per dag? Ik zal voornamelijk/zo veel mogelijk binnendoor rijden en hier en daar eens stoppen voor een foto (hobby). Ook heb ik 2 dagtripjes gepland.
Het is natuurlijk bij iedereen anders en omdat ik alleen rij kan ik gaan en staan waar ik wil en eventueel ook sommige dagen langer door rijden.

Het idee is om vanuit Dover naar Land's End rijden en dan een beetje langs de kust terug. Ik wil nu van tevoren een beetje uitrekenen of dat te halen is in 6-7 dagen zonder dat ik elk uur op de klok moet kijken of ik nog op schema lig (daar heb ik een hekel aan) of dat ik beter een iets kortere route kan plannen. Op internet stond een 6 daagse motorreis en die kwam niet zo ver. Bij die reis gingen ze uit van een kleine 200km per dag maar daar kom ik wel overheen denk ik.
Vorig jaar naar Luxemburg gereden met een groepje en toen hebben we op de eerste dag regelmatig pauzes gehad en zo'n 200-250km gereden (op 8 uur ongeveer). Hoeveel km rijden jullie ongeveer per dag tijdens een soortgelijke reis?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2014 23:50 #2 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Eerste keer op reis met de AT
Het hangt er van af welke weg ik rijd.
Als ik een stuk door wil rijden om ergens te zijn, dan pak ik de snelweg en rijd ik gemakkelijk 800 tot 1000km per dag. Mijn record staat op 1550 km en dat was niets anders dan, ik had er geen zin meer in en wilde naar huis.
Maar lekker toeren, tussendoor weggetjes dan wordt 350 tot 400km al moeilijk op een dag. Je mag blij zijn als je gemiddeld de 50 km/uur haalt. dit houd in dat je al 8 uur nonstop op dat ding zit. Dan heb je nog niet je stop-, foto- en tank-momenten er bij.
Hoe meer momenten hoe langer het duurt, en dan is 300km op een dag al een goede gemiddelde.

14 mei 2014 11:00 #3 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Eerste keer op reis met de AT

Hoe meer momenten hoe langer het duurt, en dan is 300km op een dag al een goede gemiddelde.

Eens.

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

14 mei 2014 11:27 #4 door MarcelTA96
Beantwoord door MarcelTA96 in topic Eerste keer op reis met de AT
Tijdens al mijn vakanties heb ik altijd gemiddeld rond de 50km per uur afgelegd met ontspannen toeren, fotograferen, tanken, catering.
Dus voor 300km per dag heb je minimaal 6 u nodig

14 mei 2014 12:55 #5 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Eerste keer op reis met de AT
ik ga in juni een ritje van 8500km binnendoor rijden in 21 dagen, als ik terug ben weet ik of dat wat is ;D

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

14 mei 2014 21:44 #6 door Roland
Beantwoord door Roland in topic Eerste keer op reis met de AT
Wij hebben vorig jaar een weekje Normandië gedaan, 2000 km in 7 dagen. Binnendoor-dagen hebben we op 50km/h gehouden en snelweg-dagen op 100km/h. Achteraf bleek dat heel goed te doen.
Eind mei doen we een weekje Thüringen-Reuzengebergte Tsjechië-Thüringen (@Arthur: ben bang nog met originele dempers  ;) ) en dan doen we 2500 km in 8 dagen.

Wij rijden wel met 2 motoren en wij zijn geen hard-rijders. Maar als jij regelmatig foto-momentjes wil doen zou ik van deze gemiddelden uitgaan.

14 mei 2014 22:09 #7 door Gustlock
Beantwoord door Gustlock in topic Eerste keer op reis met de AT
Ok ik kan eigenlijk uit alle reacties halen dat zo'n 300 km per dag voor binnendoor routes ongeveer gemiddeld is :) Hier ben ik heel erg mee geholpen! Bedankt!!
Dover-Land's End en terug heb ik geschat op een kleine 2000km, dan zou ik dus 6-7 dagen moeten rijden, dat moet te doen zijn! ;D

14 mei 2014 22:59 #8 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic Eerste keer op reis met de AT
En je wilt ook nog wat zien ?????

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

14 mei 2014 23:41 #9 door Gustlock
Beantwoord door Gustlock in topic Eerste keer op reis met de AT

En je wilt ook nog wat zien ?????

Ik kan tot 22.00u 's avonds door rijden als het moet als ik ergens langer ben blijven hangen en/of de volgende dag om 7.00u weer de motor aanzwengelen. Mijn vakantie is vooral veel motorrijden en hier en daar een korte stop maken. Daar geniet ik van 8) Ik ben 9 dagen op Engelse grond maar heb twee daguitstapjes gepland dus dan blijven er nog 7 over om het rondje te rijden.

De vriend van mijn zus heeft op zijn jaren '60 50cc Tsjechisch brommertje 10 dagen door Schotland getoerd en 3000(!)km afgelegd ::)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.116 seconden