Ritje doen op zondag 1 juni in de ochtend?

24 mei 2014 15:15 - 29 mei 2014 10:57 #1 door The Headless Horseman
Ritje doen op zondag 1 juni in de ochtend? werd gestart door The Headless Horseman
Ik heb dringend trek in een allroad ritje  :)

Mijn plan is om op Hemelvaartdag smorgens vroeg (7u) te starten, koffiestop halverwege en dan rond de middag weer klaar te zijn.
Dan ben je de grootste drukte aan fietsers en wandelaars voor en je kunt in de middag nog wat anders doen.
Ik dacht de track van de Brabo rit van september vorig jaar te gebruiken. Start- en eindpunt in Tilburg.

Iemand zin om mee te gaan?

EDIT: Hemelvaartdag maar effe overgeslagen vanwege de nattigheid  :-\
Het alternatieve plan is om op zondag 1 juni te gaan, wel volgens hetzelfde recept.
Uiteraard is iedereen welkom om mee te gaan  8)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2014 12:52 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Ritje doen op zondag 1 juni in de ochtend?
Zeg jongelui, jullie laten mij toch niet alléén gaan hė  ;)

26 mei 2014 13:27 #3 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Ritje doen op zondag 1 juni in de ochtend?
Solly René,

ik heb eigenlijk andere dingen te doen. Tilburg is ook niet superdichtbij ;D

26 mei 2014 14:05 #4 door stijnstijn
Beantwoord door stijnstijn in topic Ritje doen op zondag 1 juni in de ochtend?
Ik had ook wel meegewild als mn motor in orde was geweest. Helaas moet ik even wachten op een accu en spanningsregelaar.

Honda XL600V Transalp '96

28 mei 2014 17:50 #5 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Ritje doen op zondag 1 juni in de ochtend?
Jammer dat het niet lukt jongens  :-\. Maar iig fijn dat jullie er over nagedacht hebben  8)

Ik ga het weer effe aankijken morgenochtend en dan evt alleen op pad  :)

29 mei 2014 09:03 #6 door GSApaul
Beantwoord door GSApaul in topic Ritje doen op zondag 1 juni in de ochtend?
Ben straks bezig met het informeren over de Toppentoer en gaan aansluitend nog een all-roadritje maken.
Als je het niet leuk vind alleen te rijden, kan je ook bij ons aansluiten.
mijn adres vind je op de site.

29 mei 2014 10:53 #7 door The Headless Horseman
Hoi Paul, bedankt voor de uitnodiging! Maar toen ik vanmorgen vroeg uit het raam keek tóch maar besloten vandaag niet te gaan. Ben niet bang van een beetje regen, maar als het niet nodig is ga ik t niet opzoeken  ;)
Het is nu nog steeds druilerig hier  :-\

Plan een paar dagen uitgesteld dus. Ik ga een nieuwe poging wagen aanstaande zondag 1 juni.
Het idee blijft hetzelfde, dus lekker vroeg vertrekken vanaf de McD in Tilburg.

Wederom is iedereen uitgenodigd om mee te gaan  :)
De track is (voor TCN leden iig) nog hier op het forum te vinden, maar ik kan indien gewenst wel een poging doen om 'm te mailen.

Ik zal de titel en openingspost even aanpassen.

Grtz,
René

29 mei 2014 19:12 #8 door GSApaul
zonde dat je thuis gebleven bent, de eerste druppels vielen pas om 18.30 en het is inmiddels weer droog.
Zondags off-road rijden doe ik in principe niet daar er dan te veel wandelaars/fietsers op pad zijn.
Zaterdag hebben we een WTW off-roadrit van 175 km waar jij nog wel bij aan zou kunnen sluiten.

01 juni 2014 13:33 #9 door The Headless Horseman
Tja, de thuisblijvers hebben altijd ongelijk Paul  ;). Maar goed, het kwam me afgelopen donderdagmiddag niet zo goed uit icm met het druilerige weer hier in midden NL  :-\

Maar vandaag wél op pad geweest  :).
Vanmorgen vroeg vertrokken en ik was om 7.30u bij de McD in Tilburg. Gauw een bakkie en op pad!

Kwa voetgangers en fietsers viel het reuze mee hoor. Veel mensen die je op dat tijdstip tegenkomt zijn de hond aan het uitlaten, wat later op de ochtend wat mountainbikers en een enkele ruiter. Jezelf een beetje gedragen (gas dicht, snelheid terug) en vriendelijk groeten en een wedergroet of glimlach van een mederecreant zal je deel zijn  8)

Koffiestop op een mooi plekje.

Na pakweg 100km (2/3 van de track ong) zag ik dat het dashboard het niet meer hield. Bijna helemaal doorgescheurd:

Omdat ik geen trek had in een 'Fransje' op dat moment maar besloten om via de verharde weg weer naar huis te tuffen.

Het ritje was me eigenlijk te doen om uit te vinden of de nieuwe setup van de Alp goed functioneert.
Een paar conclusies:
- het extra gewicht van de dikke tank + brandstof merk je nauwelijks.
- het nieuwe kuipje is steviger en rammelt minder dan de vorige.
- de koplamp vertoont een aan/uit gedrag, daar moet ik dus nog naar kijken.
- de Hyperpro achterveer heeft de motor goed gedaan! Veel soepeler, minder stuiteren, meer tractie!
  eens kijken wat ik nog met de voorkant kan doen  :-\
- nieuw dashboard maken dus.

Het was iig weer een welbestede ochtend  :).  Met dank aan Reinier (Monaco) voor de prachtige track!
Eens effe kijken wat ik vanmiddag nog ga doen. Stukkie rijden misschien wel  ;D

Grtz,
René

01 juni 2014 15:50 #10 door PimW
Je kunt proberen de voorvork te reviseren. Dat wil zeggen nieuwe glijbussen en keerringen steken.
Dat was destijds voor mijn Alp ook het advies.

Geen idee of het veel helpt want ik heb het uitgesteld en uiteindelijk nooit gedaan.

Race tech heeft een valve ontwikkeld (Gold vavle cartridge emulator) die onze fietspomp voorvorken de karakteristiek van een cartridge vork geeft. Lijkt mij wel iets moois om te proberen...

Maar dei motor is gewoon zwaar, zelfs als ik hem strip tot op een rollend frame vind ik em zwaar  ;D

01 juni 2014 21:22 #11 door GSApaul
ik heb dikkere olie in de voorvork gestoken en daarmee was het doorslaan van de voorvork gedaan, maar ook het stuiteren was er mee verholpen. Stuurt nu veel strakker.

01 juni 2014 21:28 #12 door monaco
Beantwoord door monaco in topic Ritje doen op zondag 1 juni in de ochtend?
Als je twee-derde van de rit hebt gereden dan heb je het beste gedeelte gehad. De laatste een-derde is iets meer verhard. Fijn dat de route nog een keer gebruikt kon worden.

"De motor is voor onze eeuw de uitvinding die wij als enige gelijkwaardige tegenover het Parthenon kunnen stellen."
Martinus Nijhoff  Nederlands dichter (1894-1953)

01 juni 2014 22:25 #13 door The Headless Horseman
Ik heb er een XR voorvork in zitten, dus al niet echt meer te vergelijken met de originele Alp vork. Doorslaan doet hij sowieso niet  :)  Naar mijn idee zijn de veren nog wat te stug, wat eigenlijk raar is, want ze hoeven normaal, in een XR, veel minder gewicht te dragen  :-\. Ik dacht er over er eens mee naar Hyperpro te gaan en hun te laten kijken. Maar misschien is die cartridge emulator idd wel wat  :)

Mooi projectje voor komende winter  ;)

01 juni 2014 22:31 #14 door PimW
books.google.nl/books?id=GWR_H3cMRLoC&lp...#v=onepage&q&f=false

Daar staat die emulator ook in vermeld. Goed leesvoer :)

Kan het zijn dat juist vanwege het lagere gewicht van de XR, niet de veren maar de demping verkeerd staat?
Minder gewicht dus misschien iets kleinere gaten in de demperstang dus nu te stugge demping?

Kwenie hoor  ;D

01 juni 2014 22:47 #15 door The Headless Horseman
Ah leuk  :). Thanx  8). (Voor het leesvoer  ;D)

Jouw andere stelling: Daar ga k effe over nadenken  ;D

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.126 seconden