Ik zou voorzichtig zijn met de adviezen die hierboven staan. Persoonlijk ben ik geen voorstander en adviseer ik je om niet alleen offroad te gaan.
Uiteindelijk is het maar nét hoe comfortabel je jezelf voelt in bepaalde offroad situaties. Je schrijft zelf dat je eigenlijk weinig offroad ervaring hebt (het is nieuw voor je). Je kan er dus vanuit gaan dat je niet weet waar jouw grens ligt.
Wees je ervan bewust, dat als je alleen bent je in "the middle of nowhere", je op niemand terug kan vallen als het niet lekker gaat. Je hebt weinig/geen ervaring met offroad, dus ook inschattingen maken wat wel/niet kan zou in sommige situaties lastig kunnen zijn.
Zorg dat je voldoende ervaring hebt met het optillen/terug op de wielen zetten van de motor. Het voelt en ruikt niet lekker als de benzine er via de overloop uit gutst. Zorg dat je dit ook kan op een helling, waarbij je wielen "boven" liggen.
Wees je ervan bewust, dat als je valt en je voet of been belandt onder de motor, dat het echt lang kan duren voor er hulp komt als je alleen bent. Boven de boomgrens wordt het ook in de zomer lekker fris gedurende de nacht. 3 jaar geleden was ik in het Oetztal (Oostenrijk) en viel er in de eerste week van september 10cm sneeuw. In het dal.
GSM bereik is zeker niet vanzelfsprekend in deze gebieden.
Een oplossing zou kunnen zijn, om ter plekke te kijken of je aan kan sluiten bij iemand anders.