Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Jan,
Je kunt ook eens kijken bij Uship
learn.uship.com/shippers/
Dag Jan,
Dat wat jij van plan bent, heb ik 3 jaar geleden gedaan. Twee keer zeven weken heb ik in de USA rond gereden. Je mag je motor 1 jaar in Noord America hebben. Dan moet hij er weer uit zijn. Om er zeker van te zijn dat de moter er is als ik er ook ben, besloot ik de motor in te laten vliegen met Fedex. Kost twee keer zo duur al jij aangeeft. Gemak dient de mens dus inkratten wordt dan ook voor je gedaan. In Toronto ga je in mijn geval naar de Fedex terminal waar hij dan op afspraak staat, haal hem dan van het eenmalig frame af en rij weg. De douaneformaliteiten waren gemakkelijk en zaten ook in die prijs.
Na een jaar is de motor vanuit LA in een container terug gebracht. In bijde gevallen heb ik de motor afgeleverd en de sleutel ingeleverd en dat was het.
Zie voor de heenweg
knopftours.com/Web-Site/Transport.html
voor de terugweg.
kan ik zo snel niet vinden maar daar zijn er veel van. De mijne zat op de Corcicaweg 10, Amsterdam
ps gevonden www.bbexp.nl/
arch... ik heb heimwee
www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=10997.0
Bootje kan vertraing hebben toch, stel dat je stroom tegen hebt? ;D
Peet van Dam doet ook in verschepen, zijn bedrijfje heet Mainport en heeft ook veel ervaring met het rondbonjouren van motorfietsen.
Ik heb in 2015 geinformeerd naar het transport van Mongolie terug naar huis, dat werd het voor ons uiteindelijk niet maar hij kon me wel snel in contact brengen met de juiste mensen.
En is jouw prijs heen en terug het dubbele of alleen de heenreis...
Jasper
Bootje vertraging op zo'n afstand is eerder weken en niet dagen. Ben zelf ook rond aan het kijken hiervoor, wel met een andere bestemming.
Wat ik veel lees is dat de haven en douane kosten vaak net zo duur/zo niet duurder zijn dan de kosten van het verschepen zelf. Lees dus veel dat vliegen uiteindelijk net zo duur of goedkoper is, maar dan weet je wel zeker dat je motor er staat, en mocht er toch vertraging zijn dan is het eerder een dag dan een week.
Maar goed, dat is informatie wat ik heb gevonden online, geen eigen ervaring.
Schijnt verschillend te zijn, bij de ene moet de brandstof er wel uit, de ander doet niet zo moeilijk.
3 weken van te voren de motor al op bestemming hebben, dan is vertraging niet zo'n probleem lijkt me. Maar ook dat zal kosten met zich mee brengen, of doen ze daar niet zo moeilijk over?
Vind het sowieso jammer dat informatie hierover slecht te vinden is, als je wat wil weten moet je eigenlijk meteen al contact opnemen met een vervoeder. Het is lastig om een beetje informatie in te winnen, rond te kijken, en te vergelijken.
Over vertraging van kratten tijdens transport per boot.
Een collega van me heeft een paar jaar in amerika gewoond, toen ze daarheen gingen hebben ze een container met spullen meegenomen, die container werd verkeerd afgeboekt ergens en die is echt maanden langer onderweg geweest dan geplant. Dit bleek ook vrij vaak voor te komen toen!
Niet om je bang te maken, maar meer even om rekening mee te houden.
Ik vind de kosten die je noemt wel echt meevallen!