rijden duitsland/schwarzwald

13 aug 2009 20:58 #1 door Albert-Jan Koers
rijden duitsland/schwarzwald werd gestart door Albert-Jan Koers
Hallo luitjes.

Ja jullie vakantie's zitten er bijna op maar de mijne begint in oktober.
Ik heb alleen een heleboel vragen misschien kunnen jullie
mij verder op weg helpen.

Ik moet voor zaken 13 oktober in Karlsruhe staan dus wil ik 12 oktober
om 07;00 vertrekken alles autobaan.
dinsdags heb ik dan mijn afspraak dus dat is dan ook geregeld, maar nu het
mooie ik mag van de vrouw er nog wel een dag of 7 vakantie aan vastknopen. ;D 8)

Nu heb ik eens op de kaart gekeken en ligt het scwarzwald om de hoek dus dat leek mij wel leuk. :D

Dat schip van mij vaar ik overal wel naartoe maar echt buiten onze
landsgrenzen heb ik nog niet gereden dus dat wordt feest.

Mag je in Duitsland ook op de stoep parkeren C:-)
Hoe is het rijden in het schwarzwald in dit jaargetijde.

op een duitse side heb ik gezien dat het stikt van de motorvriendelijke hotels.

Tips suggesties altijd welkom.

Vanuit  een lauw Alkmaar
A-J.K

Durf risico te nemen. Blijven doen wat je nu doet en altijd die ultieme droom dromen is leuk maar...... die droom proberen te verwezelijken is lef hebben en leven!

Rijdt op een Africa Twin uit 2002 rond met TRIPY en ZUMO 390 .

Maak van je Hobby je werk en je hebt geen Hobby meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2009 00:30 #2 door Mense
Beantwoord door Mense in topic rijden duitsland/schwarzwald
A.J.
Ligt er een beetje aan waar je gaat overnachten, maar als waterliefhebber moet je zeker langs de Rijn gaan rijden van Koblenz naar Bingen, heen linksRheinisch en terug rechts. Overigens zit er rechts in Assmanshausen een prima hotel restaurant direct aan de rivier. Aan de linkeroever vind je ook diverse hotels en restaurants. Bij Bingen kun je met een veer oversteken. Als je via de B411 gaat dan bij Pfaffenbeck de L207 naar Boppard nemen, bij droog weer leuk stuurweggetje. Overigens is mijn ervaring, gezien je in oktober gaat, dat bij slecht weer Het Zwarte Woud volledig zijn naam eer aandoet. Maar in ieder geval vanaf Baden Baden de B500 naar het zuiden nemen, dit is de Schwarzwald Hochalpstrasse, met prachtige vergezichten. 2 x rijden, 1e keer voor de omgeving en controle op snelheidscontroles en de 2e keer zo snel mogelijk, want het is een heerlijke weg om snel te rijden. De Rheinfall bij Schaffhausen is ook zeker de moeite waard. Verder maakt het niet uit, het Zwarte woud heeft meer leuke weggetjes dan jij in 5 x 7 dagen kunt afrijden, dus, veel plezier!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.060 seconden