Reistips / mooie routes gezocht: Balkan-trip

31 mei 2018 21:44 - 01 juni 2018 11:14 #1 door Dikoe
Al een tijdje lid maar dit is mijn eerste post. Midden juli vertrek ik met een vriend voor een motorvakantie. Via de motor-slaaptrein vanaf Dusseldorf gaan we naar Innsbruck, vanwaar we vertrekken naar Bari in Italië. Het plan is om vanaf daar over te steken naar Albanië.

Vanaf Albanië is het plan nog niet in beton gegoten maar hebben een voorzichtige route uitgetekend. We zouden graag een ommetje maken via Macedonië, Kosovo, Servië, Bosnië en om vervolgens langs de kust van Kroatië richting Slovenië te gaan. Wellicht nog wat mooie Alpen-routes meepakken en dan weer terugknallen naar Nederland.

Ik wil de komende weken de route en bezienswaardigheden in de Balkan wat verder verkennen. Daarom ben ik erg benieuwd naar mooie routes, leuke bestemmingen of goede reistips voor die regio. Ben erg benieuwd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mei 2018 23:20 #2 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Reistips / mooie routes gezocht: Balkan-trip
Kosovo is erg bijzonder, ben er intussen alweer 10 jaar geleden geweest. Toch is dat nog al tijd een grens die je moet voorbereiden ivm in en exit stempels denk ik. Verder een super gaaf gebied.
En blijf op de paden lang niet alle explosieven zijn gevonden en opgeruimd.

Echt gaaf. Ben benieuwd wat de route wordt

Mostar en Sarajevo zijn plekken waar ik nog altijd met goede herinneringen aan terug denk

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2018 10:12 #3 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Reistips / mooie routes gezocht: Balkan-trip
Grappig, wij hebben bijna hetzelfde plan voor augustus  8)

Wij rijden via Oostenrijk, Hongarije, Servië, Macedonië (of hoe het tegen die tijd dan ook heet..), Griekenland, Albanië, Kroatië, Bosnië en via Slovenië weer terug naar Nederland.

In Montenegro is de Tara kloof een aanrader! Waar liggen je interesses, landschap of steden? De Ohrid meren zijn ook erg mooi, net als het klooster Daum dat aan het meer ligt.

In Noord Albanië schijnt de SH20 tussen Tamare - Rrapsh erg mooi te zijn en in Kroatië de E65 langs de kust tussen Senj en Seline

Van een ervaringsdeskundige kreeg ik de tip  op te paasen voor glad wegdek in Macedonië, wegen zijn daar voorzien van een soort coating die ze vooral bij regen spiegelglad maakt.
Geen idee hoe je wil overnachten , maat hoe zuidelijker op de Balkan je komt, hoe schaarser de campings zijn. Aan de kust zijn ze er nog wel, maar in de binnenlanden bijna niet.

Als laatste: wij skippen Kosovo omdat grenspassage niet altijd even gemakkelijk gaat. Ga je er wel heen check dan van te voren je groene kaart even, er is een kans dat Kosovo uitgezonderd is (bij mijn verzekering in ieder geval wel).


XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2018 10:56 #4 door Joost
Beantwoord door Joost in topic Reistips / mooie routes gezocht: Balkan-trip
Mijn vriendin en ik zijn afgelopen zomer naar Albanië gereden op de Transalp: advrider.com/index.php?threads/from-the-...mer-of-2017.1267436/ Aanrader hoor die regio. Mocht je meer/specifieke info willen hoor ik het wel.

XL600V PD10 1999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2018 21:06 #5 door Dikoe
Beantwoord door Dikoe in topic Reistips / mooie routes gezocht: Balkan-trip
Bedankt voor de tips allemaal! Sarajevo stond al op de planning, Mostar wordt ook toegevoegd aan de lijst :-)

@Adriaan: het liefst willen we een mix tussen steden, dorpjes en natuur (bijv. mooie valleien, bergen en meren). Dus alle tips zijn welkom.

We nemen geen campingspullen mee en zijn van plan om enkel in hostels, hotels e.d. te verblijven. Ik begreep dat de Balkan aardig goedkoop is wat dit betreft. Tips qua goede overnachtingsplekken zijn ook zeker welkom!

Mooi verslag Joost, ziet er uit als een hele toffe trip!


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.060 seconden