Zijderoute in 2019

28 aug 2018 19:23 #1 door F.Bruins
Zijderoute in 2019 werd gestart door F.Bruins
Beste Transalpers,

Alain van Hevele uit België en ondergetekende uit Leiden (allebei in de gelukkige omstandigheid dat we sinds kort met pensioen zijn), beiden lid van TCN en dus in het bezit van een Transalp, zijn van plan in 2019 (vertrek begin april) de Zijderoute te rijden. Er zijn vele "Zijderoutes" en is het begin/eindpunt Xian in China volgens de analen. Wij hebben de volgende voorlopige route in ons hoofd: autotrein naar Wenen (Autobahn overslaan), dan richting Hongarije, Roemenie, Bulgarije, Turkije, Georgie, Armenie, Iran en vervolgens de "Stans", Turkmenistan, Oezbekistan, Tadzlikistan (Pamir Highway), Kirgistan, Kazachstan en dan Mongolië (dus niet via China). De terugreis zal door Rusland gaan.
We willen ons niet haasten en trekken er 5  misschien 6 maanden voor uit, afhankelijk van de definitieve route. Belangrijk is dat er voldoende tijd is om op mooie plekken te kunnen blijven, stedenbezoek, cultuurhistorie e.d. niet alleen guesthouses of hotels maar ook kamperen op bijzondere plekken in de natuur. Geen gejaag dus en zo min mogelijk snelwegen en met enige regelmaat van het asfalt af.
In principe willen we met een groepje van max. 4 of 5 rijders gaan. Alain heeft mogelijk 1 of 2 kandidaten. Maar het leek ons ook goed een oproep op het forum te doen om eventuele belangstelling te peilen of een tip te krijgen over iemand die je kent en die misschien ook wel mee zou willen. We staan aan het begin van onze voorbereiding dus alle ruimte voor je inbreng en ideeen.
We zijn benieuwd naar de reacties!
Als je serieus geinteresseerd bent en je wil meer info dan kan je mij ook bellen: 06 27432175

Groet, mede namens Alain,


Frits Bruins.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2018 17:06 #2 door Erickbnl
Beantwoord door Erickbnl in topic Zijderoute in 2019
Mooie plannen Frits! Wij zijn net terug van een wereldreis, van Amsterdam naar Sydney op twee witte Transalp XL650V motoren. Jullie gaan een prachtig avontuur beleven, vooral de Stan-landen zijn prachtig! Leer een klein beetje Russisch voor vertrek  :D

Mocht je vragen hebben, welke dan ook. Stel ze gerust, we beantwoorden ze met alle liefde.

Gr. Bertha en Erik
BEontheroad.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2018 18:57 #3 door F.Bruins
Beantwoord door F.Bruins in topic Zijderoute in 2019
Hoi Bertha en Erik,

jullie zijn een forse stap verder gegaan dan wij van plan zijn! Fantastische reis hebben jullie gemaakt!
Snel even op jullie website gekeken. Erg informatief en uitgebreid zo te zien dus die ga ik de komende dagen eens goed bestuderen.
Bij onze voorbereiding komen we vast op vragen die jullie kunnen beantwoorden. Vooral ook omdat jullie voor een deel dezelfde route hebben afgelegd die wij willen gaan rijden.
Met dat beetje Russisch ga ik binnenkort beginnen dus dat komt wel goed!
Dank voor jullie reactie en aanbod!
Met Transalpgroet,

Frits.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2018 22:11 #4 door kees
Beantwoord door kees in topic Zijderoute in 2019

Ik ben zelf eind jaren 90 ook van Rotterdam naar Sydney gereden. Indertijd waren die GOS-stan'ies net aan het ontdooien en was er reizen nog moeilijk/onmogelijk, zeker niet per motor w.b. carnet enzo. Via India/Pakistan/Nepal enz. was al eeuwen de enige mogelijkheid.

Darna heb ik veel met de motor gedaan, maar nooit meer die kant op. Je kan gewoon niet alles.


Ik ben desondanks stiekem wel hels jaloers op al die '-stannies' in jullie route  8)




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2018 22:33 #5 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic Zijderoute in 2019
Over een jaar of 10 ga ik ook mee, tenminste als die pensioendatum niet steeds wordt verschoven...

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2018 22:58 #6 door SylAlp
Beantwoord door SylAlp in topic Zijderoute in 2019
Chris, je moet wat uitvoerbaars hebben om naar te verlangen toch, dan blijf je nu tevreden leven. Over tien jaar (ja, die pensioendatum...) ga ik ook mee, nadat ik eerst drie maanden door Europa heb getoerd, inclusief zoveel mogelijk kusten, want dat beloof ik mezelf al een paar jaar.
Prachtig hoor, die verhalen van Erik en Bertha (en mooie website) o.a. in Jakarta. Ik reed daar circa 15 jaar geleden regelmatig op een vespascooter rond (met willempiehelm) tussen de fietskarren, busjes taxi's en westerse auto's die zonder duidelijke regels op rotondes toch niet op elkaar botsten.
Alain en Fritz, voor mij is jullie reis ook te vroeg in m'n leven nu, dat neemt niet weg dat ik jullie een geweldige tijd wens straks.  :)

Groet SylAlp

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2018 06:53 #7 door alain
Beantwoord door alain in topic Zijderoute in 2019
Reken Iran er ook maar bij: het wordt dus een reis door de 'annies'.

Ikzelf vertrek met mijn 'Trannie' van 1994, die mij enkel maar eens écht in de steek liet toen ik haar onheus behandeld heb in het duinenzand van Peru.


PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2018 09:19 #8 door F.Bruins
Beantwoord door F.Bruins in topic Zijderoute in 2019
Je hebt gelijk Alain. Ik ben Iran in het rijtje vergeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2018 10:33 - 09 sept 2018 07:24 #9 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Zijderoute in 2019
meld mij ook aan nu ik in sardinie  aan het toeren  ben
interesse is er maar over een aantal jaren  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2018 15:08 #10 door ella
Beantwoord door ella in topic Zijderoute in 2019
Wat een geweldig plan! Dat wordt een supermooie trip. Trek goed de tijd ervoor uit en probeer ook niet te veel te plannen.
Je zult het merken: het regelen gaat steeds makkelijker!
(zij zij, die in 5 etappes van ongeveer 5 weken rond de wereld is gereden, met een transalp 700)
En vooral het Russische schrift kunnen lezen is prettig. :-))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2019 16:22 - 06 apr 2019 16:24 #11 door alain
Beantwoord door alain in topic Zijderoute in 2019
Beste Transalpers,
Frits en ik zijn ondertussen een week onderweg. Tot nu toe geen onoverkomelijke problemen. Een dode dodemansknop en een afgerukt windscherm werden telkens al gauw gefixt. Het weer onder controle houden is moeilijker, maar we houden het droog, op 1 uurtje regen na. We proberen tussen de buien door in Turkije te raken, en zitten momenteel in het zonnige Skopje.
Jullie kunnen ons volgen op de blog.

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2019 19:20 #12 door Erickbnl
Beantwoord door Erickbnl in topic Zijderoute in 2019

alain schreef : Beste Transalpers,
Frits en ik zijn ondertussen een week onderweg. Tot nu toe geen onoverkomelijke problemen. Een dode dodemansknop en een afgerukt windscherm werden telkens al gauw gefixt. Het weer onder controle houden is moeilijker, maar we houden het droog, op 1 uurtje regen na. We proberen tussen de buien door in Turkije te raken, en zitten momenteel in het zonnige Skopje.
Jullie kunnen ons volgen op de blog.


Wat is jullie website?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2019 19:56 #13 door alain
Beantwoord door alain in topic Zijderoute in 2019
googelen maar: alain blog transalp

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2019 09:41 #14 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Zijderoute in 2019

alain schreef : googelen maar: alain blog transalp

Gevonden: http://blogalain.azurewebsites.net/

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2019 20:07 #15 door alain
Beantwoord door alain in topic Zijderoute in 2019
De Zijderoute is afgewerkt. Dit was mijn laatste grote langdurige reis. Aangezien ik mij nu ga beperken tot de beschaafde wereld, wordt het avontuurlijke rode Transalpje verkocht. (Zie verkoophoek) Ik satp dan over op de nieuwe beschaafde Transalp van 1993.

De tocht is gereden, alle Turkistans, Verweggistans, Mongolistans, Siberistans, en Sovjetistans liggen achter de rug, en met deze laatste blik over onze schouders rijden wij nu huiswaarts.

Alle drie gaan we een nieuw leven tegemoet. Frits, wiens vrouw Guusje net haar pensioen opnam enkele weken terug. Udo, die zelf op pensioen ging net voor het afreizen: En ikzelf, die nu eens eindelijk werk moet maken van mijn eigen pensioen, dat reeds meer dan een jaar terug inging.

En Dirkjan? Die heeft na zijn onfortuinlijke panne in Mongolië nog schade in te halen. Hij heeft zijn motor laten herstellen in Moskou, wat heel snel ging, en is dan op zijn eentje verder gereden naar Scandinavië.


blogalain.azurewebsites.net/

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.091 seconden