Tip: workshops van de Yamaha XS650-klub

24 mei 2019 20:52 - 24 mei 2019 21:03 #1 door Hans van der Made
Tip: workshops van de Yamaha XS650-klub werd gestart door Hans van der Made
Voor de beginnende sleutelaar zijn er allerlei sleuteltrainingen. De KNMV heeft een technische cursus van enkele avonden, bij Erik van Lent kan je dagtrainingen onderhoud volgen (basis en vervolg, en een dagje motorblok-monteren), en Geratel biedt in het zuiden allerlei workshops aan de beginner.

Veel forumleden zullen al wel gemerkt hebben, dat deze dagcursussen wat minder nuttig zijn voor degene die het meeste onderhoud al zelf uitvoert.

Op www.xs650.nl/ vond ik bij toeval de Yamaha 650 Twin Klub, een vereniging van liefhebbers van de klassieke Yamaha twin, die in 1984 voor het laatst werd geproduceerd. Ze organiseren een paar keer per jaar technische workshops in hun clubhuis in Kamerik, midden in het land. Ik heb daar op 18 mei een dag lang kosteloos mogen bijleren over het uitvoeren van een top-end-revisie aan dat ouderwetse blok. De workshop werd eerder in twee dagen gegeven, dus het programma zat goed vol, en de twee grijze docenten hadden vele decennia ervaring.

Vanzelfsprekend zit een veel modernere TCN-motorfiets anders in elkaar, maar toch heb ik weer veel nuttigs opgestoken.

Ik ben geen lid van deze vereniging, daarvoor moet je ook zo'n motor hebben, maar ook gasten blijken welkom. Iets met verminderde belangstelling voor techniek, bij de jongere generatie. Zelf heb ik me als donateur aangemeld, maar dat is een persoonlijke keuze.

Mocht iemand meer weten, van dergelijke activiteiten bij andere verenigingen, dan hoor ik natuurlijk graag!

XL600VT PD06A PB-257M
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.081 seconden