Slaaptrein naar Innsbruck

30 mei 2019 10:57 #1 door Barrelaar
Slaaptrein naar Innsbruck werd gestart door Barrelaar
Ik kwam erachter dat er slaaptreinen zijn waarbij je je motor kunt meenemen. Kan van Dusseldorf naar Innsbruck, kan ook van Hamburg naar Wenen. Kost ongveeer 230 euro enkele reis (met bed in slaapcoupe met 6 mensen, je kunt ook een slaapstoel nemen, is 2 tientjes goedkoper), 's avonds om 8 uur weg, 's morgens tegen acht uur aankomst, ontbijt inbegrepen.

Ik heb een hekel aan snelwegrijden. Als je zelf rijdt kost benzine Dusseldorf-Innsbruck 80 euro, ontbijt een tientje, hotel 60 euro, dus voor 80 euro extra ben je er een dag eerder en ben je de beste vriend van je achterste. Wakker worden met een gekookt eitje en een bakje koffie in de trein, dan de motor op en de Alpen is stel ik me zo voor.

Ik plaats maar geen link vanwege spammen.

Klinkt goed, maar misschien is het een beetje valsspelen, want echte motorrijders rijden natuurlijk zelf. Heeft iemand hier ervaring mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2019 11:24 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Slaaptrein naar Innsbruck
In 2008 samen met Rob Goes Dakar van dit forum van deze trein gebruik gemaakt. Vanaf Verona naar Düsseldorf. Is prima bevallen maar zorg zelf wel voor je eigen bier want de drank voorraad in de restauratie coupé is beperkt. Heb je dan net als wij toen de pech dat er een hele grote vriendengroep mee reist dan zit je
's-avonds aan de ranja ;)
Ik weet niet hoe de vertrektijden vallen maar wij stapten toen eind van de middag in, in Verona en kwamen om 09:00 aan in Düsseldorf. De DB heeft spanbanden etc dus die hoef je niet mee te nemen. Als je een heel hoog scherm op je motor hebt kan dat een probleem geven als je beneden op de trein een plekje krijgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mei 2019 00:40 #3 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic Slaaptrein naar Innsbruck

V-Twin schreef : maar zorg zelf wel voor je eigen bier want de drank voorraad in de restauratie coupé is beperkt. Heb je dan net als wij toen de pech dat er een hele grote vriendengroep mee reist dan zit je 's-avonds aan de ranja ;)

En de wijn en de bubbels waren ook op? :?

Als je een heel hoog scherm op je motor hebt kan dat een probleem geven als je beneden op de trein een plekje krijgt.

Zie ook het verhaal van Alain:

www.mediring.be/eurasia/europa.htm [Dag 2 (zondag 31 maart 2019)]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2019 11:18 #4 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Slaaptrein naar Innsbruck
Twee keer gebruik van gemaakt naar Wenen. Ik vind het een fantastische oplossing, je komt uitgerust aan, pakt de motor en rijdt zo verder. Voor de terugreis hebben we wel besloten om binnendoor terug te rijden, dat heeft er vooral mee te maken dat ik niet aan een datum vast wil zitten dat ik ergens moet zijn.
Overigens is er geen barrijtuig/restauratiewagen maar zijn versnaperingen bij de conducteur te koop.

Mijn twee tips:
- vroegtijdig boeken, vooral in de zomermaanden
- gekoeld bier verkopen ze ook op het vertrekstation in de supermarkt

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2019 11:31 #5 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic Slaaptrein naar Innsbruck
De oplossing voor voldoende biervoorraad in de slaaptrein is eigenlijk heel simpel. Ben een beetje verbaasd dat de Bierrepublik Deutschland hier niet standaard in voorziet. :silly:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2019 10:03 #6 door Barrelaar
Beantwoord door Barrelaar in topic Slaaptrein naar Innsbruck
Bedankt voor de berichten!

Mooie oplossing dus, maar bier zelf meenemen. Haha.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2019 14:44 #7 door Jef__vb
Beantwoord door Jef__vb in topic Slaaptrein naar Innsbruck
Eerder deze week heb ik ook een ticketje besteld voor de slaaptrein van Dusseldorf naar Innsbruck (27 juli). Ik moest € 160 betalen (wel voor een gewone stoel, geen slaapcompartiment of ontbijt) - wel een heel verschil met de topic starter. :?

Ik vond de website wel gruwelijk onhandig. Ik heb m'n annulatieverzekering noodgedwongen achterwege moeten laten, omdat de website telkens vast liep wanneer ik wilde betalen voor een reis mét annulatieverzekering. Wel handig voor hen. :P

TA RD10 '00 / TA PD10 '98

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2019 22:24 #8 door ATluc
Beantwoord door ATluc in topic Slaaptrein naar Innsbruck
ik heb er ook gebruik van gemaakt deze zomer, vond het perfect, mijn kaartje koste 60 euro en motor 70 (enkele reis Dusseldorf - Innsbruck). 20:00 vertrek in Dusseldorf en 8:30 was ik in Innsbruck. Prima! Inderdaad zelf eten/drinken meenemen en ik had een gewone zitplaats. De stoelen kunnen onderuit geschoven worden dus je kunt bijna gewoon liggen! Ik had coupe voor mij alleen dus helemaal top. Ga ik vaker zo doen. € 130 euro enkele reis ga je niet redden met benzine / hotel / eten en afschrijving. Website van de öbb is niet echt handig maar is te doen. Succes! Het is ideaal wanneer je niet de tijd hebt om meerdere dagen heen te reizen. Ik ben overigens ook zo terug gekomen, ging ook perfect. Blijf wel even bij je motor tot die vast staat, wordt voor je gedaan maar niet iedere 'motorvastzetmeneer' is even handig...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2019 19:51 - 07 dec 2019 20:48 #9 door Wendy
Beantwoord door Wendy in topic Slaaptrein naar Innsbruck
Ja Luc dat hebben wij ook gedaan hè. De trein is een prima oplossing.
Van Innsbruck naar Düsseldorf. Jammer dat er steeds meer autotreinen verdwijnen.....
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2020 14:43 #10 door Albert-Jan Koers
Beantwoord door Albert-Jan Koers in topic Slaaptrein naar Innsbruck
Ik ga nog wel eens met de trein op vakantie en laat alles regelen door de treinreiswinkel,
hebben toegang tot veel vervoerders.
www.treinreiswinkel.nl/

Jelmar

Durf risico te nemen. Blijven doen wat je nu doet en altijd die ultieme droom dromen is leuk maar...... die droom proberen te verwezelijken is lef hebben en leven!

Rijdt op een Africa Twin uit 2002 rond met TRIPY en ZUMO 390 .

Maak van je Hobby je werk en je hebt geen Hobby meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.134 seconden