Wat mee te nemen op reis ?

24 dec 2019 15:54 #1 door Wilco.Cwx
Wat mee te nemen op reis ? werd gestart door Wilco.Cwx
Wij , feest commissie en mijzelf zijn alvast plannen aan het maken voor komend seizoen
moezel/eifel
Dolomieten? / ieder geval in bergen ergens in duitsland ,Oostenrijk. italy, Zwitserland ?
7 tot 10 dagen ongeveer.

aangezien het onze 1e keer wordt ,met de motor in het buitenland ,is mijn vraag.
Wie neemt wat mee ,,,,,,zonder de boel te overladen in 2 zij-koffers ,top-koffer en tanktas.
het wordt ieder geval overnachten in een betaalbaar motorhotel/pension (geen tent spullen nodig)

ik heb al een lijstje gevonden (zie bijlage)

motorrijders.nl/wp-content/uploads/2019/...r-in-lijst080719.pdf

Ik mis nog wat aanwijzingen?
regen-kleding
(tanktas items)
opladers / op laad-draden
gedeeltelijk contant geld bij de hand
vers drinkwater flesje
reinigings doekjes tbv vizier/ruit
medicatie / medicatie lijst
aantal wegwerp handschoentjes (nitril?)
schijfrem slot (art4?)

(12 volt dual led spanningszoeker ?)
( Bv: force auto voltage tester 3v-48v spanningszoeker led)

Graag wat aanvulling / hints
motorfiets is een verse AT ,die gewoon zijn werk aan moet kunnen.

groet W
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2019 16:31 #2 door Riekje
Beantwoord door Riekje in topic Wat mee te nemen op reis ?
lekke band-noodkit

ben sinds ca. een jaar lid omdat ik het leuk vind met Twins en Transalps te rijden. ik ga graag een paar dagen op pad, liefst op de bonnefooi waar ik nog niet geweest ben: Denemarken, (Oost) Duitsland, Tsjechie. Verder merk ik dat onze club nuttige dingen organiseert en leuke ritten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2019 18:34 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Wat mee te nemen op reis ?
het kleding verhaal en persoonlijke spullen zal wel duidelijk zijn maar door het feit dat je met de motorfiets gaat, heb je altijd het idee dat er van alles extra mee moet.

voor ieder item op je lijst kan ik wel een argument bedenken waarom wel of waarom niet meenemen
want voorgesteld: je gaat niet naar het eind van de wereld en veel is indien nodig onderweg goed verkrijgbaar.

zeker als je voor de eerste keer op pad gaat, neem je van alles mee en uiteindelijk zal blijken dat het niet eens je tas is uitgekomen
samengevat..
neem datgene mee wat je absoluut laat stranden en je dus niet verder kunt....

en en zult zien dat de lijst al flink korter kan worden

ps.. op al mijn tripjes heb ik nog nooit met een gestrande motorfiets gestaan noch met een lekke band.


een noodset voor lekke band...... als je plakkers bedoelt prima maar het is een flink karwei, wat zonder schade aan de velg heel lastig is om dit zelf even te doen,
hulp vindt je echt overal...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2019 08:43 #4 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Wat mee te nemen op reis ?
Volledig eens met Waffie. In west Europa hoef je niet veel mee te nemen aan reserve materiaal.

Wat wij wel altijd meenemen is de reservesleutel van de motoren.
Die heeft ons afgelopen jaar gered toen de sleutel van de motor van mijn vrouw brak. Die lange dunne Honda sleutel bleek nogal kwetsbaar

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2019 14:20 - 25 dec 2019 14:21 #5 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Wat mee te nemen op reis ?
Je kan ook even bij de anwb kijken, daar staan per land lijstjes van wat mee moet in de auto. Geld niet altijd voor de motor maar je krijgt een idee.

Veiligheid hesje, reserve bril of lenzen, ehbo kitje en in Frankrijk alcoholtesters, zijn van die dingen.

Verder is Kettingsmeer wel handig. Een beetje ductape, lampjes en een assorti Ty-raps.

Je eerste reis neem je te veel mee, punt.

Reparaties onderweg kunnen tijd schelen, vooral wanneer je band op zondag lek gaat. Zondag en vaak ook maandag zijn motorzaken dicht en de ANWB heeft niet altijd jouw band bij zich. Dat zal in andere landen niet heel anders zijn. Maar wil je op alles voorbereid zijn? Zolang je geen verlaten offroadpaden rijdt boven op een berg zal het wel loslopen.
Ik heb wel lekke banden gezien op reis en heb beide kanten meegemaakt. Zaterdag avond lekrijden, 16 inch binnenband om de 17 inch velg. Dat zat niet echt lekker maar pas op dinsdag vonden we de juiste band (3 motorzaken en 500km verder).
Tijdens offroadrijden heb ik mijn ventiel ooit losgereden, gelukkig hadden we een goeie binnenband mee en in minder dan een uur reed ik weer.

Iedereen heeft zijn eigen manier maar de basis is motorkleding die aan te passen is aan het weer, makkelijke schoenen, lichte vrijetijdkleding en evt een tube wasmiddel voor je panty's (onder de douche ff wassen). Een baggagenetje of droogzak achterop om de boel onderweg te drogen. Je kan ook de boel weggooien en nieuw kopen. Voor een week kleding meeslepen is vaak overkill.

Veel plezier

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.925 seconden