Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Kijk hier eens voor de heen en terug reis:
http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/de/buchung/terminaluebersicht/terminaluebersicht.html
: Düsseldorf Alessandria €750 (heen terug €1300) voor 3 motoren en personen of
Düsseldorf Verona, €850 voor 3 motoren en personen.
Voordeel s'middags instappen en s'morgens in Italië, geen snelweg ellende en offroadbanden kunnen er in Nederland al op en prijsverschil met rijden is niet gigantisch.
De trein is een avontuur opzich, ik heb dus een bloedhekel aan snelwegNeemt wel een beetje een deel van he avontuur weg...
Is enorm afzien en reken maar gerust op tot 8L water/dag, heb zelf bij +52gr in Australië gereden, scheelde niet veel en zou het niet meer doen. Was gravel met wasbordVerder zijn die landjes in de volle zomer onvoorstelbaar heet!! Zuidelijk Marokko in augustus bijvoorbeeld, + 50gr C! Op een dag drink je zomaar 4-5 liter water.
..Misschien kunnen we eens afspreken om naar je verhalen te komen luisteren..
Motor:
- XRV650 + reserve onderdelen (wiellagers, kettingschakel,gaskabel,kopp kabel,tonnetjes, blokolie, binnenbanden)
Uitrusting:
- Hepco en Becker alu cases + eventueel kleine tanktas
- kampeeruitrusting
- jerrycan 5L
- waterreservoir 5L
- kledij om niet op de motor mee te zitten
- steutelmateriaal
Motorkledij
- alpinestars tech3 crosslaarzen + stevige bergschoenen (kunnen 'van' de motor ook dienen)
- dyna jack (zonder binnenvoering), rugprotector
- neckbrace
- broek?
- verstevige crosshandschoenen
- polsbeschermers
Ik ben van na vlg week tot en met begin april weg, maar daarna kan het makkelijk als daar tegen die tijde nog behoefte aan is.
Gaat niet kapot. Hoe zijn de spanningsreg. en brandstofpompen van die dingen?
Zittend offroad rijden kan erg oncomfortabel zijn. Vaak ga je staan op de pedalen voor langere tijd. Betere controle ook. In verband daarmee: veel tanktassen verhinderen staand rijden. Dus neem een kleintje!
Doorgaans kun je binnen 200/250 km wel ergens weer tanken als je afgelegen rijdt. In dorpjes hebben mensen vaak 'private stash' als je erom vraagt. Ik zou hem thuislaten.
Camelbag van 3 liter op de rug. In de dorpjes/stadjes kun je hervullen. Ik zou een lomp reservoir thuislaten.
Ik zou volle protectie aanraden. Is nog eeen klapje warmer, maar offroad op je snuit gaan is vragen om problemen! Je kunt protectie in je jas hebben of een protectiehemd onder een lege jas dragen. Op je laars zit scheenbescherming, maar draag ook knie/scheen(!)beschermers onder je broek. Ook een short met heupprotectie is aan te bevelen.
Het overkomt mij ook stééds weer, maar probeer rijden in het donker te vermijden! Dat bereik je door geen doelen na te streven maar bijtijds te stoppen! Veel weggebruikeres (ook dieren) zijn onverlicht in dit soort landen. Daar bovenop zit die 'donker-special stage' bovenop je dagvermoeidheid en de risico's vertiendubbelen op een foutje van eigen kant...
En nee, alsjeblieft geen bergschoenen! Groot, lomp en zwaar! Beter een paar sportschoentjes of sandalen als je iets doet wat niet met motrrijden te maken heeft..
..Spanningsregelaar is mijns inziens een must om mee te nemen..
..Beetje een vreemd voorstel maar bijv. Crocs zijn ideaal in warme landen..
Een camelbag is ook een aanrader. Je bent namelijk snel geneigd door te sukkelen en vergeet te drinken daarmee. De Camelbag pak je even snel als je stilstaat in je snuffert terwijl je bijv de route zoekt. Ik had er één voor 20euri bij een campingzaak dus de kosten zijn het niet.
Verder heb ik me ingeschreven bij AKTIEF om enkele enduro cursusses te gaan volgen en ben ik wat aan het onderhandelen met iemand die een supertenere verkoopt (zeer goedkoop) om het gewicht offroad gewoon te worden en geen domme dingen met de Twin te doen tot ik wat meer ervaring heb.
Verder vroeg ik me nog wat af, is het een goed idee om op verharde wegen in crossbroek met knieprotectors te rijden? Of is dat ver van slim.