INFO Reis naar Tunesië

10 jan 2010 18:08 #1 door *thomas*
INFO Reis naar Tunesië werd gestart door *thomas*
Hoi,

Om onmiddellijk met de deur in huis te vallen, samen met drie vrienden zouden we in de zomer van 2010 naar Tunesië reizen. Nu, we staan op dit moment nog nergens, en het is misschien wat voorbarig, maar een goede planning bepaald erg veel...

We zouden tot Civitavecchia (haven net boven Rome) rijden langs geasfalteerde banen en daar dan de ferry naar Tunis nemen. Enerzijds omdat het goedkoper is dan benzine en overnachten, anderzijds, omdat het leuk is, en ten derde, omdat wat rust welkom is (voor ons en voor de machines).

In Tunesië zelf zou het dan voornamelijk gaan om rijden op onverharde wegen, daarom geen aartsmoeilijke woestijnpistes, maar gewoon weg van de onverharde wegen.

In totaal zouden we dus zo'n 3000km verhard rijden en 1500 onverhard.

Nu, zijn er mensen die ons goede raad kunnen geven wat betreft: ALLES, dus:

- uitrusting (kledij)
- bagage
- dingen die we zeker niet mogen vergeten
- tunesië zelf (mensen, openbare orde, politie, verblijfskosten, wildcamperen?)
-...

Alledrie hebben we wel ervaring met reizen, maar niet met 'enduro' rijden, daarom hebben we besloten om enkele enduro cursussen te volgen, wat aan onze conditie te doen (MBT, zwemmen, zelf enduro rijden) en ervoor te zorgen dat onze machines in topconditie verkeren :).

Maar nu, ikzelf, rij met een xrv650, volgens mij zou dat dus geen problemen mogen geven, mijn 2 medereizigers zijn nog op zoek naar een geschikte motor, maar gericht naar een twin zoeken is wat duur... We geven liever wat minder geld uit, om daarna zelf alles na te kijken (budget rond de 1200€, dat klinkt weinig, maar ik heb mijn XRV minder betaald).

Verder kan het natuurlijk zijn dat andere motoren zeker even geschikt of zelfs minder geschikt zijn, ik dacht zelf een XR650/400, DR, XTZ750 supertenere, XTZ660 (oud model), of zelfs een pure offroad (bv een WRF die we dan ombouwen, want dat is geen probleem).

Ik weet dat dit allemaal erg vaag is, maar ik probeer op verschillende fora zoveel mogelijk info te vergaren.

Groeten en bedankt voor het meedenken,

Thomas, Hendrik en Geert-Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2010 18:48 - 10 jan 2010 18:53 #2 door Timy
Beantwoord door Timy in topic INFO Reis naar Tunesië
Van Tunesie zelf weet ik weinig af. Wel heb ik ooit begrepen dat reizen zonder gids daar niet altijd verstandig is maar ik ga er vanuit dat jullie dit zelf uitpluizen.

Voor wat betreft de motor denk ik eigenlijk dat je daar minimaal op moet bezuinigen met een dergelijke 'zware' reis. Je kan uitderaard 800euro besparen maar als je dan bij aankomst in Tunesië mag gaan lopen is het toch wat sneu  ;).  De Honda NX650 (dominator) is wel een mooie optie denk ik, ze zijn erg betrouwbaar en goed te handelen in zand en met reizen. Zie hiervoor ook de Transalper.. Gezien je lijstje denk ik dat de meeste een tikkeltje boven de €1200 ligt, de NX650 is daar wel binnen. Mijn vrouw heeft haar erg complete Kawasaki KLE uit 1993 te koop mogelijk is dat ook wel een optie? Als je interesse hebt stuur maar een PM en dan stuur ik een linkje.

Overigens......... SUPER GAAF wat jullie willen  ;D

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2010 18:59 #3 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic INFO Reis naar Tunesië
Hoi,

Thx, en gaaf zou het zeker moeten worden. Reden wat we voor Tunesie kozen is dat het nog een vrij toeristisch land uit de Maghreb zone is, dus wat 'vreemdeling' vriendelijker...Zelf beheers ik vlot het frans, dus dat zou ook geen probleem mogen zijn...

Nu, hou er rekening mee dat wanneer we een motor kopen, we vooral naar de algemene staat zouden kijken, wat zeker voor de reis wordt gedaan =

- vervangen wiellagers
- vervangen kettingset (indien nodig)
- controleren vering en voorvorkkeerringen + olie vervangen
- nieuwe olie, filter en koelvloeistof
- stellen carbs
- nieuwe remblokken
- nieuwe binnen en buitenband (nog zo iets, welke band moeten we kiezen, of moeten we gewoon een setje meer offroad gerichte banden op de motor binden)
- kleppen stellen
- kabels (gas-, kopp-, choke controleren)

Dus, misschien snap je nu dat die 1200 al wat doordachter is ;).

Oja, je mag me altijd een foto en prijs + beschrijving van de KLE mailen, ik leg het dan wel even voor aan mijn collega's ;).

Groetjes, Thomas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2010 19:08 #4 door Timy
Beantwoord door Timy in topic INFO Reis naar Tunesië
Als band is de Heidenau K60 een leuke band. Kan je mee knallen op asfalt en het zand vind ie ook nog leuk! Ik heb er zelf mee gereden en ben altijd erg tevreden over die banden geweest. (en nog betaalbaar ook!)

Linkje is verstuurd!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2010 19:24 #5 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic INFO Reis naar Tunesië
Kijk hier eens voor de heen en terug reis:
http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/de/buchung/terminaluebersicht/terminaluebersicht.html
:  Düsseldorf  Alessandria €750 (heen terug €1300) voor 3 motoren en personen of
Düsseldorf  Verona, €850 voor 3 motoren en personen.
Voordeel s'middags instappen en s'morgens in Italië, geen snelweg ellende en offroadbanden kunnen er in Nederland al op en prijsverschil met rijden is niet gigantisch. ;)

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2010 19:32 #6 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic INFO Reis naar Tunesië

Kijk hier eens voor de heen en terug reis:
http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/de/buchung/terminaluebersicht/terminaluebersicht.html
:  Düsseldorf  Alessandria €750 (heen terug €1300) voor 3 motoren en personen of
Düsseldorf  Verona, €850 voor 3 motoren en personen.
Voordeel s'middags instappen en s'morgens in Italië, geen snelweg ellende en offroadbanden kunnen er in Nederland al op en prijsverschil met rijden is niet gigantisch. ;)


Neemt wel een beetje een deel van he avontuur weg... Net snel enkele reviews van de K60 gelezen, ziet er een prima band uit voor wat ermee willen doen... Modder is er in Tunisie toch niet :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2010 19:32 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic INFO Reis naar Tunesië
Hey *thiomas*,

Gaaf plan hebben jullie. Ik wil nu al mee!

Ik heb al heel wat gedaan met reizen en woestijnen en zo. Als je hier bij me op de bank zou zitten kletsen we zo 4 uur achtereen en als je naar huis gaat heb je meer vragen dan antwoorden.

Maak voor je zelf kleine 'projectjes': motor - kleding - eten/slapen - bagage - onderdelen- route - papierwerk etc. Dan kun je per projectje een lijstje maken met wat je wil of vragen ergens over. Doorgaans levert ieder nieuw gevonden antwoord 3 nieuwe vragen op! Het begint met een idee, verlangen. En gaandeweg worden zaken duidelijker en krijgen vorm.

In Tunesie ben ik nooit geweest, maar voor Libie en Algerije heb je verplicht een gids nodig. Vraag dat eens na.

Verder zijn die landjes in de volle zomer onvoorstelbaar heet!! Zuidelijk Marokko in augustus bijvoorbeeld, + 50gr C! Op een dag drink je zomaar 4-5 liter water.

Regelmatig kamperen druk het budget behoorlijk, maar kampeerspullen moet je ook meenemen en vormt extra pakvolume en gewicht.

Enz., enz.

Een zwaardere motor zoals de jouwe, kun je relatief veel bepakking meenemen. Op een WR450F is dat verhoudingsgewijs veel minder want die weegt maar 135kg dus het chassis kan minder hebben. Jouw motor is een allroad die vanalles een beetje kan maar niks goed,terwijl de WR450 een raspaardje offroad is. Als ik mag kiezen, ga ik voor de WR. Maar voor gewoon gebruik, terug in NL, is die weer wat te extreem. Ligt eraan wat je na je trip ermee wil. Een XR 650 is verder een geweldig ding. Redelijk comfortabel op de weg met verder zeer goede terrein-eigenschappen.

Verder zou ik de mee te nemen bagage tot een minimum beperken. In het terrein (ook al rij je de godganselijke dag eenvoudig gravel) is iedere kilo teveel! Je Twin is al a bit too much, maar met wat behendigheid kom je daarmee weg. Jij rijdt wel comfortabeler dan een WR (ook in het terrein) maar IN het terrein speelt een WR een thuiswedstrijd en ben je nergens meer.

Eigenlijk hebben de zware allroads alleen maar nadelen: ze zijn al wat aan de te zware kant en je kunt er zo lekker veel op kwijt! Offroad zijn dat alleen maar nadelen. Een WR is een terreinbeest en je kunt niet veel meenemen. Dat zijn alleen maar voordelen! Maar goed het zijn een beetje 2 uitersten.

Een XR650 zit er leuk tussenin denk ik. Om maar met de motoren te beginnen...

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2010 19:44 #8 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic INFO Reis naar Tunesië
Brombeer, bedankt !

Misschien kunnen we eens afspreken om naar je verhalen te komen luisteren, we trakteren je dan wel op wat lekkers (belgisch bier oid ;) )...

Nu, om het even simpel te houden, even met mij starten.

Motor:
- XRV650 + reserve onderdelen (wiellagers, kettingschakel, gaskabel, kopp kabel, tonnetjes, blokolie, binnenbanden)

Uitrusting:
- Hepco en Becker alu cases + eventueel kleine tanktas
- kampeeruitrusting
- jerrycan 5L
- waterreservoir 5L
- kledij om niet op de motor mee te zitten
- steutelmateriaal

Motorkledij
- alpinestars tech3 crosslaarzen + stevige bergschoenen (kunnen 'van' de motor ook dienen)
- dyna jack (zonder binnenvoering), rugprotector
- neckbrace
- broek?
- verstevige crosshandschoenen
- polsbeschermers

Groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2010 20:02 #9 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic INFO Reis naar Tunesië

Neemt wel een beetje een deel van he avontuur weg...

De trein is een avontuur opzich, ik heb dus een bloedhekel aan snelweg  ;)
Mefo stonemasters doen het offroad geweldig en op de weg ook niet fout, tenzij het nat wordt  :(.
Lange bandenlichters, mini-compressor, bandenplak materiaal en vooral
veel ductape ;D .

Verder zijn die landjes in de volle zomer onvoorstelbaar heet!! Zuidelijk Marokko in augustus bijvoorbeeld, + 50gr C! Op een dag drink je zomaar 4-5 liter water.

Is enorm afzien en reken maar gerust op tot 8L water/dag, heb zelf bij +52gr in Australië gereden, scheelde niet veel en zou het niet meer doen. Was gravel met wasbord
Zou zeker een koelere periode kiezen.

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2010 20:10 #10 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic INFO Reis naar Tunesië
Hoi,

Ik zou zelf liever in april gaan, maar één van mijn 2 medereizigers kan onvoldoende (lees: 5) verlofdagen krijgen gedurende het jaar aangezien hij aan het bouwverlof (constructiesector) is gebonden.

Groeten

PS: ik ben zelf veertien jaarlang op vakantie geweest in sicilie, binnenland, in juli, dan was het daar vaak ook rond de 40-45°, maar dat was welliswaar een passieve aanwezigheid :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2010 20:42 #11 door kees
Beantwoord door kees in topic INFO Reis naar Tunesië


..Misschien kunnen we eens afspreken om naar je verhalen te komen luisteren..


Ik ben van na vlg week tot en met begin april weg, maar daarna kan het makkelijk als daar tegen die tijde nog behoefte aan is.

Motor:
- XRV650 + reserve onderdelen (wiellagers, kettingschakel, gaskabel, kopp kabel, tonnetjes, blokolie, binnenbanden)


Gaat niet kapot. Hoe zijn de spanningsreg. en brandstofpompen van die dingen?

Uitrusting:
- Hepco en Becker alu cases + eventueel kleine tanktas


Zittend offroad rijden kan erg oncomfortabel zijn. Vaak ga je staan op de pedalen voor langere tijd. Betere controle ook. In verband daarmee: veel tanktassen verhinderen staand rijden. Dus neem een kleintje![/quote]

- kampeeruitrusting
- jerrycan 5L
- waterreservoir 5L
- kledij om niet op de motor mee te zitten
- steutelmateriaal


Doorgaans kun je binnen 200/250 km wel ergens weer tanken als je afgelegen rijdt. In dorpjes hebben mensen vaak 'private stash' als je erom vraagt. Ik zou hem thuislaten.

Camelbag van 3 liter op de rug. In de dorpjes/stadjes kun je hervullen. Ik zou een lomp reservoir thuislaten.

Motorkledij
- alpinestars tech3 crosslaarzen + stevige bergschoenen (kunnen 'van' de motor ook dienen)
- dyna jack (zonder binnenvoering), rugprotector
- neckbrace
- broek?
- verstevige crosshandschoenen
- polsbeschermers


Ik zou volle protectie aanraden. Is nog eeen klapje warmer, maar offroad op je snuit gaan is vragen om problemen! Je kunt protectie in je jas hebben of een protectiehemd onder een lege jas dragen. Op je laars zit scheenbescherming, maar draag ook knie/scheen(!)beschermers onder je broek. Ook een short met heupprotectie is aan te bevelen.

Bedenk dat aan het eind van de dag, of een week, je steeds vermoeider raakt en juist dan is de kans groot dat je een valpartij meemaakt.

Het overkomt mij ook stééds weer, maar probeer rijden in het donker te vermijden! Dat bereik je door geen doelen na te streven maar bijtijds te stoppen! Veel weggebruikeres (ook dieren) zijn onverlicht in dit soort landen. Daar bovenop zit die 'donker-special stage' bovenop je dagvermoeidheid en de risico's vertiendubbelen op een foutje van eigen kant...

En nee, alsjeblieft geen bergschoenen! Groot, lomp en zwaar! Beter een paar sportschoentjes of sandalen als je iets doet wat niet met motrrijden te maken heeft..

Oke, laters!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2010 21:20 #12 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic INFO Reis naar Tunesië

Ik ben van na vlg week tot en met begin april weg, maar daarna kan het makkelijk als daar tegen die tijde nog behoefte aan is.


Na april is ook prima, thx :D

Gaat niet kapot. Hoe zijn de spanningsreg. en brandstofpompen van die dingen?


Spanningsregelaar moest nog op het lijstje, pomp ga ik binnenkort zowiezo door een facet vervangen, en de cdi's andere ophangpunt geven ;).

Zittend offroad rijden kan erg oncomfortabel zijn. Vaak ga je staan op de pedalen voor langere tijd. Betere controle ook. In verband daarmee: veel tanktassen verhinderen staand rijden. Dus neem een kleintje!


Inderdaad, of zelfs helemaal geen, ik vind het zelf gewoon praktisch om wat kleine rommel in kwijt te kunnen.

Doorgaans kun je binnen 200/250 km wel ergens weer tanken als je afgelegen rijdt. In dorpjes hebben mensen vaak 'private stash' als je erom vraagt. Ik zou hem thuislaten.


Zal ook afhangen van de motoren van mijn vrienden (of beter gezegd, de benzinetank inhoud)...

Camelbag van 3 liter op de rug. In de dorpjes/stadjes kun je hervullen. Ik zou een lomp reservoir thuislaten.


Kan idd ook, maar die reservoirs (of jerrycan) zou ik zowiezo IN de koffers steken...

Ik zou volle protectie aanraden. Is nog eeen klapje warmer, maar offroad op je snuit gaan is vragen om problemen! Je kunt protectie in je jas hebben of een protectiehemd onder een lege jas dragen. Op je laars zit scheenbescherming, maar draag ook knie/scheen(!)beschermers onder je broek. Ook een short met heupprotectie is aan te bevelen.


Zeker geen slecht idee :).

Het overkomt mij ook stééds weer, maar probeer rijden in het donker te vermijden! Dat bereik je door geen doelen na te streven maar bijtijds te stoppen! Veel weggebruikeres (ook dieren) zijn onverlicht in dit soort landen. Daar bovenop zit die 'donker-special stage' bovenop je dagvermoeidheid en de risico's vertiendubbelen op een foutje van eigen kant...


Zullen we ginds zeker niet doen

En nee, alsjeblieft geen bergschoenen! Groot, lomp en zwaar! Beter een paar sportschoentjes of sandalen als je iets doet wat niet met motrrijden te maken heeft..


Kunnen wel handig zijn op de snelweg om eens even uit die crosslaarzen te zijn :).

Oke, laters!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2010 21:21 - 10 jan 2010 21:25 #13 door Timy
Beantwoord door Timy in topic INFO Reis naar Tunesië
Spanningsregelaar is mijns inziens een must om mee te nemen. Het is bij elke motor een rot ding wat op de meest onhandsige momenten kapot gaat. En helemaal omdat het daar erg warm wordt issie mogelijk sneller oververhit/kapot.

Ik ga mee in Brombeer z'n reactie op de bergschoenen. Beetje een vreemd voorstel maar bijv. Crocs zijn ideaal in warme landen en op de motor. Ze zijn dan wel lelijk maar ERG licht, lekker luchtig, overal tussen te proppen en een stuk wandelen kan perfect ( er zijn zelfs Offroad crocs).

Een camelbag is ook een aanrader. Je bent namelijk snel geneigd door te sukkelen en vergeet te drinken daarmee. De Camelbag pak je even snel als je stilstaat in je snuffert terwijl je bijv de route zoekt. Ik had er één voor 20euri bij een campingzaak dus de kosten zijn het niet.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2010 21:42 #14 door kees
Beantwoord door kees in topic INFO Reis naar Tunesië

..Spanningsregelaar is mijns inziens een must om mee te nemen..


En meestal zelfs gaat er iets kapot wat je net niet bij je hebt! (echt!)

..Beetje een vreemd voorstel maar bijv. Crocs zijn ideaal in warme landen..


..Nee hoor. Klein, licht en luchtig. Bovendien wil je bij 40+ gr.C liefst NIETS aan je voeten hebben (kan niet want je verbrand je voetjes overal waar je loopt).

Een camelbag is ook een aanrader. Je bent namelijk snel geneigd door te sukkelen en vergeet te drinken daarmee. De Camelbag pak je even snel als je stilstaat in je snuffert terwijl je bijv de route zoekt. Ik had er één voor 20euri bij een campingzaak dus de kosten zijn het niet.


Voilá, een onweerlegbaar argument! Decathlon heeft een originele Camelbag van 3 liter met rugzak voor 34 euri!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2010 16:45 #15 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic INFO Reis naar Tunesië
Hoi,

Idd, camelbag bij decatlon ziet er goed uit :), binnenkort maar eens gaan halen.

Verder heb ik me ingeschreven bij AKTIEF om enkele enduro cursusses te gaan volgen en ben ik wat aan het onderhandelen met iemand die een supertenere verkoopt (zeer goedkoop) om het gewicht offroad gewoon te worden en geen domme dingen met de Twin te doen tot ik wat meer ervaring heb.

Verder vroeg ik me nog wat af, is het een goed idee om op verharde wegen in crossbroek met knieprotectors te rijden? Of is dat ver van slim.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2010 19:16 #16 door kees
Beantwoord door kees in topic INFO Reis naar Tunesië

Verder heb ik me ingeschreven bij AKTIEF om enkele enduro cursusses te gaan volgen en ben ik wat aan het onderhandelen met iemand die een supertenere verkoopt (zeer goedkoop) om het gewicht offroad gewoon te worden en geen domme dingen met de Twin te doen tot ik wat meer ervaring heb.


En heb je gelijk een hobby erbij!! 8)

Verder vroeg ik me nog wat af, is het een goed idee om op verharde wegen in crossbroek met knieprotectors te rijden? Of is dat ver van slim.


Ik moet ook financieel alles steeds rechtbreien en ik heb tot afgelopen zomer in leren broek gereden. Ook door Marokko. Met al die stenen waar je ook 100km/u overheen dendert. En ik ben met leer gevallen en tegen stenen helpt het weinig. Maar die broek is op en ik heb nu een off-roadbroek met daaronder de protectie. Want dat is wat je nodig hebt!

Er is een argument dat kunststof bij een valpartij op asfalt kan smelten en in je huid branden. Leer is beter. Maar leer doet niks tegen stenen. En allebei zou ik niet meenemen. Je haalt op asfalt doorgaans maar max. 70-80 km/u omdat verkeer vaak in deze landen erg druk is dus voor doorslijten ben ik niet zo bang. Bovendien komt een valpartij offroad vaak veel harder aan en zou ik me daarop kleden.

Grtz, Harm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2010 19:33 #17 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic INFO Reis naar Tunesië
Oké,

Ik had inderdaad de redenering gemaakt dat plastic in je huid brand. Leer lijkt me trouwens ook extreem onaangenaam in:

1. zand en stof
2. zon, zon en nog eens zon

Misschien trek ik toch mijn leren broek, of, beter alternatief, een nylonbroek met bescherming derin, aan om tot daar te rijden en doe ik daar wel crossbroekje en kniepads aan.

Dank Brombeer

Na mijn tentamens eens gaan shoppen voor leuke kleertjes :p, en daarna het volgende 'project' zoals jij het hebt verwoord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2010 21:52 - 20 aug 2010 13:22 #18 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic INFO Reis naar Tunesië
Heel goed alternatief als broek:

esquad.fr/collection-esquad.php?L=en&IDR...%20Blue&id_star=178#

Ik rij er nu zelf meer dan een jaar mee en dit voldoet prima; is niet winddicht, dus fris en zeeeer sterk.
Het enige wat je moet doen is de standaard protectoren vervangen door harde, en je hebt een prima broek voor in een warme omgeving.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2010 23:34 #19 door Timy
Beantwoord door Timy in topic INFO Reis naar Tunesië
Misschien interressant voor je, thomas, ik wil zodra het beter weer wordt met mijn meis de Veluwe rit gaan rijden. Dit zal voor haar één van haar eerste echte ritten zijn dus het tempo zal wel laag liggen maar misschien leuk om aan te haken. Met de huidige weersomstandigheden zal dit waarschijnlijk nog wel 1,5-2mnd duren, maar you never know! Ik heb nog één iemand anders die ivm het rustige tempo mee wilde en veel meer mensen als dat wil ik ook niet eigenlijk. Ik wil namelijk de tijd nemen om het meiske het eea te leren.
Ik neem het routeboek voor m'n rekening zodat de aanhakers kunnen concentreren of ploegen  ;)

Als je wilt PM ik je wel als ik zicht op zaken heb.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2010 20:05 #20 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic INFO Reis naar Tunesië
zo, even een belangrijke update, Hendrik (maat die mee naar tunesie gaat) heeft vandaag een xtz750 gekocht voor een zeer goede prijs, met een laser produro uitlaat en achteraan alvast een excel velg :D

nu kan het verder plannen beginnen...

als iemand trouwens een adresje weet waar je goedkope kofferdragers voor hepco en becker kan bestellen, laat het ons dan weten :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.092 seconden