INFO Reis naar Tunesië

16 jan 2010 23:02 #21 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic INFO Reis naar Tunesië
Oké,

Volgend dilemma: wat nemen we nu best mee als bagage, en daarmee bedoel ik niet kledij etc, maar wat voor koffers/tassen.

Zowel Hendrik als ik hebben een setje givi tassen van 25L/kant, zijn zeer stevig en het voorkomt dat we de motor gaan overbeladen. Nadeel=waterdichtheid (vooral bij heenreis een probleem) en de bevestigingsbanden kunnen altijd scheuren.

Dan, alu koffers, behalve het feit dat ze duur zijn in de aanschaf - zelfs 2dehands - weet ik niet of ze wel zo stevig zijn.

Verder vind ik het wel een pluspunt dat je ze als zitbank kan gebruiken EN dat er veel in kan + makkelijk stapelen.

Groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2010 01:46 #22 door Timy
Beantwoord door Timy in topic INFO Reis naar Tunesië
Welke GIVI koffers zijn het? De GIVI Monokey koffers (oude type) zijn namelijk perfect waterdicht, erg stevig en goed vol te stouwen met rommel. Ik denk dat die voor jullie reis voldoende zijn en dat je niet direct naar dure alu koffers moet overstappen. Ik denk dat je 6 Givi koffers kan kopen voor de prijs van één setje Alu.

Maar je weet het nooit alles kan stuk!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2010 09:22 #23 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic INFO Reis naar Tunesië
hey Timy,

geen koffers van givi, maar tassen, deze meer bepaald:

www.rad.eu/nl/c/p/1655-givi-xt431-zadeltas-19l.htm

zeer stevig en blijven zeer goed zitten :)

zelf vind ik givi plastic cases niet praktisch, schoonpa heeft er op zijn motor, vind er niets aan... maar ja, wat de één praktisch vindt, vindt de ander dan weer super :)

groetjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2010 11:29 #24 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic INFO Reis naar Tunesië
Ha Timy,

Aluminium koffers zijn ook zelf te bouwen, goedkoop en waanzinnig sterk, zie http://members.ziggo.nl/stanbraak/Koffers.htm

Deze hebben zelfs 6 maanden Australië overleefd, http://members.ziggo.nl/stanbraak/

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2010 22:52 #25 door kees
Beantwoord door kees in topic INFO Reis naar Tunesië
Hey *thomas*,

Volgend dilemma: wat nemen we nu best mee als bagage, en daarmee bedoel ik niet kledij etc, maar wat voor koffers/tassen.


Ik vind ze mooi, die Givi-tassen! Ik heb eeuwen met kisten gereden maar ik ben óm vwb de softpacks. Valt zacht, geen deuken en idd: niet zoveel meenemen, dus lichter. Iets wat scheurt kun je ook weer (goedkoop laten) naaien in die landjes..

... Nadeel=waterdichtheid..


Je spulletjes in plastic zakjes doen, is ook waterdicht!

Dan, alu koffers, ........ vind ik het wel een pluspunt dat je ze als zitbank kan gebruiken...


Daar heb je wel een punt!

Grtz, Brmbr  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2010 00:17 #26 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic INFO Reis naar Tunesië
Paar voordelen van Aluminium koffers, "breekbare"spullen kun je beschermen.
Je maakt het diefstalproof, ja alles is te stelen .
Nadeel, pas bij offroad op voor je kuiten. Even een voetje aan de grond kan je duur komen te staan :(.

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2010 21:50 #27 door kees
Beantwoord door kees in topic INFO Reis naar Tunesië
Yow guys!

Gaat dit nog door? Met hoeveel gaan jullie?

Ik zoek anders nog mensen die mee naar Algerije willen. November, low-budget. De 'musts' van dit land zien, gelardeerd met veel offroad!


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2012 15:44 #28 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic INFO Reis naar Tunesië
Hoi,

Ben in de vakantiesfeer, dus even dit topic omhoog halen.

Spijtig genoeg is deze reis omwille van verschillende redenen nog niet doorgegaan, het goede nieuws is dat mijn XRV bijna klaar is en dat het toch echt serieus begint te kriebelen.

Wat bevindingen van  het afgelopen jaar:

2 hoofdzaken:
=> HOE MINDER, HOE BETER
=> EEN GOEDE VOORBEREIDING IS VEEL, MAAR NIET ALLES!

- TKC80 banden doen het on- en offroad prima en ze gaan lang mee (5000km+ op de achterband)
- Stoffen tassen zijn perfect als bagagemogelijkheid
- Kledij leren beperken (trui, paar oude T shirts, shortje, sokken, onderbroeken, klaar) en alles in plastic ZIP-zakjes
- Ook een klein, fijn setje sleutelgereedschap samengesteld met alle mogelijke troep derin
- Bij decathlon hebben ze kleine klapstoelen, volgens velen overbodig, maar als je het samen met de tent inpakt is het zeer compact (en donders handig)
- allesbrander ipv gasbrander, MAAR, het neemt vrij veel plaats en is moeilijker om op te bergen + benzinegeur
- in Noorwegen waren bergschoenen zeer handig, maar in mijn schoenmaat (47) nemen ze teveel plaats

Voordeel als je met 2 rijdt, is dat je zaken als tent, kookgerei etc lekker kan spreiden over 2 motoren :).

Voor rotten in het reisgebeuren is dit natuurlijk allemaal voor de hand liggend, maar het is wel fijn om dit zelf te ervaren.

Cheers en laat de info, verhalen, foto's etc etc maar komen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2012 20:53 #29 door Floor
Beantwoord door Floor in topic INFO Reis naar Tunesië

Yow guys!

Gaat dit nog door? Met hoeveel gaan jullie?

Ik zoek anders nog mensen die mee naar Algerije willen. November, low-budget. De 'musts' van dit land zien, gelardeerd met veel offroad!


Is die reis naar Algerije nog doorgegaan Brombeer? Kun je daar zo in of is een gids verplicht? Heb wel interesse in info over Algerije, als je die hebt. (want het enige wat ik meekrijg is dat je er eigenlijk beter niet doorheen kunt gaan als je nog niet compleet levensmoe bent...)

En thomas, wordt de vakantie verplaatst of afgeblazen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2012 21:42 #30 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic INFO Reis naar Tunesië
Hey Floor,

Reis gaat door, maar ik weet nog niet goed wanneer. Zowiezo zomer 2013 ten laatste, hopelijk eerder.

Cheers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.079 seconden