Nieuw hier op het forum.

28 aug 2021 20:50 #1 door Leon de Kock
Nieuw hier op het forum. werd gestart door Leon de Kock
Hallo all-road rijders, mijn naam is Leon de Kock, woonachtig in de Flevopolder(weinig All-road gebied) en rijd motor sinds 1977.
Motorgeschiedenis, Yamaha XT500, examen op gehaald, twee maal een Trans-alp naar 150.000 gereden, woon werk verkeer. Daarna een aantal jaar een Africa-Twin 750 gereden, met veel plezier.
Daarna de overstap gemaakt naar de dikke cruisers, Yamaha XV1600 Roadstar, de Amerikaanse uitvoering. Die rijd ik sinds 2007 met heel veel plezier en km's. Lange motorvakanties mee gedaan, 4 á 5 weken(pensionado) en er dan 7á 8000 km bij op te zetten.
Zo verknocht aan dit blok, groot en betrouwbaar dat ik, zonder een technisch verleden/opleiding er zelf een gebouwd heb. Ook met heeeeel veel plezier.
Maar de duo-vakanties zijn voorbij, de vrouw zit na een scooter ongeval in Azië niet meer lekker achterop. Dus er worden keuzes gemaakt.
De duo-Roadstar in de verkoop en een Africa Twin CRF 1000 ervoor in de plaats. Dus dan is de zelfbouw voor ritten met gelijk gestemde en de AT voor de solo lange ritten, naar noord en zuid.
Daarom mezelf hier aangemeld om deze winter mezelf helemaal thuis te maken in wederom een Africa Twin, weliswaar niet te vergelijken met mijn 750 ervaring.

Onze reis-combi. Inmiddels geen aanhanger maar.

Mijn zelfbouw project. Zelf het frame getekend en gebouwd.

En nu dus op zoek naar deze.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2021 22:52 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuw hier op het forum.
Welkom hier Leon, en petje af voor je zelfbouw creatie! Ben zelf ook een V-Twin adept dus ik snap helemaal wat je bedoelt met verslingerd aan het blok :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2021 01:11 #3 door Leon de Kock
Beantwoord door Leon de Kock in topic Nieuw hier op het forum.
Inderdaad, en dat blijft ook zo. Maar ik ben ook verknocht aan de stuureigenschappen van de All-Road. Ben benieuwd of dat een beetje samen gaat, dat gecombineerde gebruik.🤔

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2021 17:58 #4 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Nieuw hier op het forum.
Hi Leon,

Welkom hier !

Wat een prachtige zelfbouw creatie, ik heb diep respect voor je vaardigheden !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2021 19:27 #5 door Leon de Kock
Beantwoord door Leon de Kock in topic Nieuw hier op het forum.
Ja, in dat motorsegment is men eigenlijk altijd bezig met ver/her bouwen. En van het een komt het ander. Kies nu voor stuureigenschappen, die zijn van de AT natuurlijk vele malen beter. Een andere motorbeleving. Maar ik weet zeker dat ik van beide veel zal genieten.😉

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.092 seconden