Even voorstellen: Jeroen en zijn Amsterdamse Alp

29 aug 2021 20:57 #1 door Jeroen Zonder Zijwieltjes
Even voorstellen: Jeroen en zijn Amsterdamse Alp werd gestart door Jeroen Zonder Zijwieltjes
Hallo allemaal,

tijd om mij even voor te stellen: Jeroen, inmiddels 31 jaar, en onlangs een RD13 Transalp 700 uit 2010 als eerste motor gekocht!
Omdat het CBR in 2020 vrijwel geheel op slot zat heeft het even op zich laten wachten, maar sinds 1 juni j.l. staat categorie A dan toch echt op het roze pasje. Met mijn verjaardag een week later, mocht ik dus wat moois voor mezelf uitzoeken. De Honda allroads leken wel bij mij te passen, en ABS een verstandige beginners optie. Upgraden naar een AT zou later altijd nog kunnen als ik zou willen, een stapje terug doen gaat natuurlijk niet zo gemakkelijk. Toen er een absurd goed verzorgde, en weinig gebruikte TA (15.400 Km met onderhoudsgeschiedenis) voorbijkwam op internet was de keuze eigenlijk al gemaakt. Even voor een proefritje naar Veendam, daarna nog een ander Alpje proefgereden ter vergelijking, en ik (of eigenlijk zij) was verkocht. Omdat ik op 2 hoog woon is ze nu een buitenbeestje geworden, maar dat lijkt haar niet te deren.
TCN was gauw gevonden, en met alle ervaring die hier rondrijdt hoef ik niet zelf voor alles het wiel opnieuw uit te vinden als ik daar geen zin in heb. De Oostrit was mijn eerste kennismaking als lid, en die beviel goed. Dank aan Michiel die mij niet uit zijn spiegels heeft laten verdwijnen, en mij kennis heeft laten maken met een fatsoenlijk windscherm. Ook credits naar GJDezzo, dankzij wie ik nu een Youtube ster ben :lol:
Inmiddels gaan we hard richting de 4.000 kilometers, met een tripje naar midden-Frankrijk als jongste avontuur. Wie weet gaat die AT er ooit wel komen, maar voorlopig kijk ik meer uit naar het verder customizen van mijn Alpje!
Nu eens uitvogelen hoe je aan zo'n kek TCN poloshirt kan komen... :P

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2021 21:33 #2 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Even voorstellen: Jeroen en zijn Amsterdamse Alp
He Jeroen, we hebben elkaar al bij de Oostrit gezien.
Mail even naar penningmeester@transalpclub.nl voor zo'n TCN polo.;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2021 08:12 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Even voorstellen: Jeroen en zijn Amsterdamse Alp
Hi Jeroen,

Welkom hier !

Wat een leuke introductie en wat heb je een mooie eerste motor, gefeliciteerd !

Veel plezier hier en op twee wielen !

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2021 20:56 #4 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Even voorstellen: Jeroen en zijn Amsterdamse Alp
Welkom! En je hebt de mooiste kleuruitvoering te pakken :-)

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2021 00:23 #5 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Even voorstellen: Jeroen en zijn Amsterdamse Alp
welkom uit Enschede we hebben al kennis gemaakt oost rit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2021 00:13 #6 door Jeronimo
Beantwoord door Jeronimo in topic Even voorstellen: Jeroen en zijn Amsterdamse Alp
OOk welkom uit Malden en je hebt wel een hele nette motor om te starten. Veel plezier en we treffen elkaar nog wel. Jeronimo

Honda Transalp 600 - 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.181 seconden