Hallo allemaal,
tijd om mij even voor te stellen: Jeroen, inmiddels 31 jaar, en onlangs een RD13 Transalp 700 uit 2010 als eerste motor gekocht!
Omdat het CBR in 2020 vrijwel geheel op slot zat heeft het even op zich laten wachten, maar sinds 1 juni j.l. staat categorie A dan toch echt op het roze pasje. Met mijn verjaardag een week later, mocht ik dus wat moois voor mezelf uitzoeken. De Honda allroads leken wel bij mij te passen, en ABS een verstandige beginners optie. Upgraden naar een AT zou later altijd nog kunnen als ik zou willen, een stapje terug doen gaat natuurlijk niet zo gemakkelijk. Toen er een absurd goed verzorgde, en weinig gebruikte TA (15.400 Km met onderhoudsgeschiedenis) voorbijkwam op internet was de keuze eigenlijk al gemaakt. Even voor een proefritje naar Veendam, daarna nog een ander Alpje proefgereden ter vergelijking, en ik (of eigenlijk zij) was verkocht. Omdat ik op 2 hoog woon is ze nu een buitenbeestje geworden, maar dat lijkt haar niet te deren.
TCN was gauw gevonden, en met alle ervaring die hier rondrijdt hoef ik niet zelf voor alles het wiel opnieuw uit te vinden als ik daar geen zin in heb. De Oostrit was mijn eerste kennismaking als lid, en die beviel goed. Dank aan Michiel die mij niet uit zijn spiegels heeft laten verdwijnen, en mij kennis heeft laten maken met een fatsoenlijk windscherm. Ook credits naar GJDezzo, dankzij wie ik nu een Youtube ster ben
Inmiddels gaan we hard richting de 4.000 kilometers, met een tripje naar midden-Frankrijk als jongste avontuur. Wie weet gaat die AT er ooit wel komen, maar voorlopig kijk ik meer uit naar het verder customizen van mijn Alpje!
Nu eens uitvogelen hoe je aan zo'n kek TCN poloshirt kan komen...