Nieuw op het forum (en op zoek naar Transalp)

17 okt 2021 15:40 - 19 okt 2021 18:50 #1 door MartinusB
Nieuw op het forum (en op zoek naar Transalp) werd gestart door MartinusB
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Martin en woon in Noord Holland. Ik heb een leuke liefhebber gevonden voor mijn oude GL1000 (foto onderaan) die helaas al een jaar of 5 stil staat.
De remmen waren wederom aan revisie toe, maar nu dat ik weer wat tijd voor zulke klusjes begin te krijgen doe ik hem van de hand omdat ik iets anders wil dan een-rondje-om-de-kerk-bij-mooi-weer-motor. Ik wil rijden! Hiervoor een andere gl1000, daarvoor een cb550 en nog even kort een XL500. Ik heb op één of andere manier toch iets met Honda's.. En was lang aan het wikken en wegen om een keuze te maken. Transalp of toch Varadero? Varadero of toch een GS? GS of toch een RT?! Nee toch Honda en lekker betrouwbaar; Een Pan European.. Ha dat is moet 'm worden. Maar nee wacht.. Ik wil rijden en wandel veel en graag in lastig te bereiken terrein.. Toch even de Transalp Club checken... Heey wat is dat? TET?! Nooit van gehoord, en wat een leuk forum.. Nou! Een Transalp dus. Eerst lekker weer het motorrijden oppakken en dan uitzoeken of de TET wat voor mij is. Ik moet zeggen dat gevoelsmatig zo'n avontuur me wel trekt.

Maar ja.. welke Transalp dan? En hoe koop ik het beste wat binnen het budget valt? Zo ben ik op sites wel wat tegen gekomen en hoop al snel iets te kunnen kopen (en mezelf in bedwang te houden om miskoop te vermijden)

mvg Martin



Ex-overh. Transalp 650 (RD11-2005)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2021 18:42 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Nieuw op het forum (en op zoek naar Transalp)
Hi Martin,

Welkom hier !

Wat leuk, een GL1000. Heb ik nooit gehad maar wel een paar keer op gereden in mijn studententijd. Machtig blok. Later ooit nog een GL1200 Aspencade gehad maar dat was het toch echt niet.

Ik zou zeggen: verdiep je lekker in de materie, er is hier op het forum genoeg te vinden over de diverse varianten van de Transalps, Varadero's, Africa Twins en Dominators. Kort gezegd: hoe serieuzer je offroad wil rijden, hoe meer zakem als gewicht, veerweg, grondspeling etc. meespelen.

Mocht je trouwens nog meer willen weten over Pan European en verschillen met de Transalp etc.: zoals je aan mijn signature kan zien, heb ik een Pan en diverse 'clubmotoren' dus ik kan je dasr nog wel meer over vertellen.

Mijn Pan is overigens te koop maar da's helemaal een ander verhaal :-)

Nogmaals welkom !

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2021 20:23 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuw op het forum (en op zoek naar Transalp)
welkom Martin,
gave bak die GL, altijd weer jammer dat zoiets dan weg moet. Even een dingetje, als je TET wil gaan rijden raad ik de Varadero af wegens zwaar en groot en relatief korte veerwegen. Ga voor een Alp 600 of 650 of als je budget het toelaat een XRV 650/750. Technische kennis om die dingen rijdend te houden is er hier genoeg, het wordt alleen wat lastiger om aan onderdelen te komen, en dan vooral het kuipwerk.
Veel plezier hier en met je toekomstige motor.
Groet uit Vlissingen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2021 08:15 #4 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuw op het forum (en op zoek naar Transalp)
Wat een gave Goldwing heb je. De rest is al gezegd! En welkom hier!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2021 11:56 - 18 okt 2021 12:00 #5 door MartinusB
Beantwoord door MartinusB in topic Nieuw op het forum (en op zoek naar Transalp)
Dank voor jullie welkomstberichten. De GL1000 is inderdaad een fantastische motor. Vandaar dat ik nog even dacht om op de boxer door te zoeken. Maar mijn keuze is gevallen op een Transalp onder andere vanwege de redenen die jullie ook noemen.

Op marktplaats staan een paar leuke voor een betaalbare prijs. Ik weet alleen niet hoeveel werk ik in huis haal bij de goedkoopste 5 die er nu opstaan. (tips natuurlijk welkom:)

Dank voor het noemen van de st1100. Wie weet.

Ex-overh. Transalp 650 (RD11-2005)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2021 20:07 #6 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuw op het forum (en op zoek naar Transalp)
www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-hon...html?previousPage=lr

lijkt dit wel een leuk ding. De oudere alpen , die met de zwarte motorblokken, laat je beter staan wegens hoger olie verbruik

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2021 20:39 #7 door MartinusB
Beantwoord door MartinusB in topic Nieuw op het forum (en op zoek naar Transalp)
Oh kijk ben ik weer wat wijzer over het blok! Dank voor de tip. Ik vind alleen dat trillen zo eng….

Ex-overh. Transalp 650 (RD11-2005)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2021 21:08 #8 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Nieuw op het forum (en op zoek naar Transalp)
ik heb mogelijk nog een transalp 650 te koop staan,

bij interesse kun je echter het beste langs komen,
dan vertel ik e graag met alle liefde over deze motorfietsen en ga je wijzer weer naar huis

ik ben niet zo van de digi wereld

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2021 12:17 #9 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Nieuw op het forum (en op zoek naar Transalp)
Afgaande op mijn ervaring zou ik voor de 650 gaan. Met het eerste blok 213000 km probleemloos gereden, toen werd het olieverbruik (1:4000) me wat te hoog. Maar overigens liep de motor nog prima. Ik heb het meeste plastic verwijderd en toen zag ie er ook nog toonbaar uit! Succes met de keuze.

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2021 12:19 - 19 okt 2021 12:27 #10 door MartinusB
Beantwoord door MartinusB in topic Nieuw op het forum (en op zoek naar Transalp)
Een 650 dus? hmmm mijn gevoel gaat erg uit naar de 600, ze lijken me wat lichter en het design staat me ook erg aan.

Dank voor het aanbod Waffie. Wie weet maak ik er gebruik van. :)
Ik stuur je even een pb.

Ex-overh. Transalp 650 (RD11-2005)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2021 14:17 #11 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Nieuw op het forum (en op zoek naar Transalp)
Martin

De gewichten schelen bitter weinig tussen 650 en 600 niet interessant dus
ik zou de Goldwing er wel bij houden even wat lekkerder voor op de snelweg heb ik zelf ondervonden .

En wil je wat kletswerk ben je welkom om te kijken bij mij transalp voor wat in en outs woon 20 km van je vandaan . en is de transalp 650 van waffie zeker in gedachte houden !!!!!! :)

groetjes Frits

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2021 18:00 - 19 okt 2021 18:03 #12 door MartinusB
Beantwoord door MartinusB in topic Nieuw op het forum (en op zoek naar Transalp)
Dank voor de uitnodiging. Lijkt me leuk.
Dank voor de tip ook. Ik heb Waffie al eerder een privé bericht gestuurd en wacht dat rustig af. Ik wordt nu toch wel erg enthousiast ;)

De GL heeft al plaats gemaakt. Is goed zo.

Ex-overh. Transalp 650 (RD11-2005)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2021 17:24 #13 door MartinusB
Beantwoord door MartinusB in topic Nieuw op het forum (en op zoek naar Transalp)
Zojuist net thuis gekomen van een bezoek waardoor ik nu nóg enthousiaster ben. Bedankt Waffie!

Ex-overh. Transalp 650 (RD11-2005)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2021 14:26 #14 door MartinusB
Beantwoord door MartinusB in topic Nieuw op het forum (en op zoek naar Transalp)
Gister enthousiast thuis gekomen op mijn eigen Transalp 650. Dank Waffie! Het was een fijne ervaring om zo samen te sleutelen! En ik heb meteen wat clubleden mogen ontmoeten. Allen bedankt voor het meedenken. Binnenkort een foto.

Ex-overh. Transalp 650 (RD11-2005)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2021 20:09 #15 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Nieuw op het forum (en op zoek naar Transalp)
Gefeliciteerd met je aankoop !
Als 'ie bij Waffie vandaan komt zal hij wel goed in orde zijn dus heb je er voorlopig ook geen omkijken naar.

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2021 22:32 #16 door Jef__vb
Beantwoord door Jef__vb in topic Nieuw op het forum (en op zoek naar Transalp)
Gefeliciteerd met je aankoop! Leuk dat je'm bij Waffie hebt gekocht, en dat je er met Waffie aan gesleuteld hebt. De 650 is een erg fijne motor, en Waffie een erg fijne man. 2 vliegen in 1 klap.

Geniet van je motor!

TA RD10 '00 / TA PD10 '98

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2021 11:47 - 13 nov 2021 11:49 #17 door MartinusB
Beantwoord door MartinusB in topic Nieuw op het forum (en op zoek naar Transalp)
Dank jullie wel. Ik ben er erg blij mee. De motor geeft me precies wat ik hoopte. Ik ga de komende tijd het geheel rustig klaarmaken voor de echte kilometers! Aan de motor zal het niet gaan liggen :)

Ex-overh. Transalp 650 (RD11-2005)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2022 19:28 #18 door MartinusB
Beantwoord door MartinusB in topic Nieuw op het forum (en op zoek naar Transalp)
Belofte maakt schuld. Bij deze een foto’tje

Ex-overh. Transalp 650 (RD11-2005)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2022 22:47 #19 door Drenth1964
Beantwoord door Drenth1964 in topic Nieuw op het forum (en op zoek naar Transalp)
Mooie motor, veel rijplezier ermee!!

Groeten uut Drenthe

Transalp XL 700 V 2010 (RD12) Zwart
Transalp XL 600 V 1996 (PD06) Rood

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2022 15:53 #20 door Ceetje
Beantwoord door Ceetje in topic Nieuw op het forum (en op zoek naar Transalp)
Die ziet er nog mooi uit. Heel veel plezier ermee!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.455 seconden