Nieuw hier! Nog aan het oriënteren op een Alp of AT

11 nov 2021 21:55 #1 door TostiHK
Goeden avond!

Als nieuw lid is een korte intro wel zo netjes. Ik ben 37 en woon in de buurt van Eindhoven.

Ik heb een aantal jaar een VFR750 gehad en daar een paar mooie routes en uitjes mee gehad. Fijn, snel en toen vond ik het open achterwiel helemaal geweldig. Daarna kwam er vriendinnetje, niet bepaald in de buurt, drukkere baan en nog een paar jaar daarna kindjes :). Die VFR voordat er kindjes waren verkocht, was zonde om maar in de schuur te laten staan. Prima eerste motor, maar ik het was me duidelijk dat ik doorgassen niet zo heel belangrijk vindt en vooral een stuk rechtop wil zitten, beetje uit de wind.

Sinds een paar jaar begint het te kriebelen en huur ik regelmatig een motor om met mijn inmiddels gepensioneerde vader tochten te rijden. Hij rijdt een CB600F, maar wil iets meer PKs (ook omdat regelmatig mijn moeder achterop zit :whistle: ). Ik heb BMWs en een Kawa Versys gehuurd. Een KTM staat nog op de verlanglijst (890 adventure) om eens een keer uit te laten. 'Voor de heb', zijn deze fietsen echter veel te duur. Ik moet realistisch zijn en denk dat ik maar een dagje per maand, misschien een toertje v een paar dagen tijd heb.

Nu wat aan het kijken naar een budget fiets. Pa is automonteur geweest en ikzelf ben ook niet onhandig. Mijn oog heb ik nu laten vallen op een 650 Alp, maar helemaal ben ik er nog niet uit.
Beetje offroad proberen lijkt me wel eens leuk, maar dat zal ik dan zonder pa moeten doen. Dus feitelijk zal het vooral een fiets zijn voor tochten te doen. De droom is nog wel eens een flinke route te rijden. Rondje Scandinavië of een paar weken passen rijden in Oostenrijk/Zwitserland.

Voor nu ben ik Marktplaats en wat veilingen in de gaten aan het houden maar v 2500 is het soms lastig.

Hoe dan ook, hier zal ik genoeg info vinden. Groeten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2021 22:15 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Nieuw hier! Nog aan het oriënteren op een Alp of AT
Hi Tosti,

Welkom hier !

Ik heb zelf ook een VFR gehad (RC36/1) en heb net mijn Transalp 600 verkocht.
Ik heb nog wel een 650 staan en ik twijfel momenteel of ik die ook ga verkopen.

De 650 is wel meer weg-georiënteerd dan de 600 maar als je niet te moeilijk wil gaan offroaden scheelt het niet veel.
Op de weg vind ik de 650 wel véél fijner.

Anyway, heel veel plezier hier en met je zoektocht !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2021 22:41 #3 door Jef__vb
Beantwoord door Jef__vb in topic Nieuw hier! Nog aan het oriënteren op een Alp of AT
Hey man, welkom hier! Een budgetmotor waarop je comfortabel zit, en die zich leent tot reizen, dan zit je helemaal goed op dit forum. De Transalp ìs die motor.

De 650 is een erg fijne motor. Ik heb er 3 jaar geleden eentje gekocht, en heb er sindsdien 70.000 heerlijke kilometers mee gedaan.

Ik heb de indruk dat de vraagprijzen van de 650 sterk zijn gestegen. Ik zie zoekertjes (in België dan wel) waarop ze € 3500 vragen.

Geduld kan lonen in je zoektocht. Ik ben er zeker van dat je een goeie 650 zult vinden voor €2500 (of minder). Ze bestaan, maar je ziet ze niet erg vaak. Hoe meer tijd en geduld je hebt, hoe groter de kans dat je er eentje vindt. Bij dealers vind je alleszins geen koopjes.

Hou het forum en de tweedehandssites in de gaten, en je vindt er wel eentje. Veel plezier met je zoektocht!

TA RD10 '00 / TA PD10 '98

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2021 22:06 #4 door TostiHK
Beantwoord door TostiHK in topic Nieuw hier! Nog aan het oriënteren op een Alp of AT
70.000 in 3 jaar! Netjes zeg!

Ja ik zie ook best wel wat stevige prijzen aan de 'onderkant'. 3500 is geen uitzondering, terwijl ik nette 700's zie voor 5000!
Maar goed, geld uitgeven is makkelijk he. Zo beetje jagen dan blijft het leuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2021 16:39 #5 door Jef__vb
Beantwoord door Jef__vb in topic Nieuw hier! Nog aan het oriënteren op een Alp of AT
'T is wat de gek ervoor geeft, natuurlijk.

Ik betaalde de mijne destijds 1800 (ze gingen toen gemiddeld voor +/- 2300). Ze bestaan dus wel, de "koopjes".

Veel succes en plezier met je zoektocht.

TA RD10 '00 / TA PD10 '98

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.312 seconden