Motoren

31 jan 2022 18:21 - 31 jan 2022 18:26 #1 door J
Motoren werd gestart door J
Hallo allen,
Ook ik zal me nog even voorstellen, ben Jeroen , 32 en in het bezit van enkele motoren.

Mijn eerste motor, een Honda shadow vt600 (bobber), zo gekocht en lekker met gereden:
Bijlage:


Toen besloten om een transalp erbij te gaan kopen. De eerste Transalp die ik gekocht had, die deed het niet. Even op het web wezen zoeken en wat dingen getest. Het bleek o.a. een dode accu te zijn. Toen direct even onderhoud gedaan en de motor opgelapt.
Vrij snel kwam ik erachter dat ik het op zandpaden et erg leuk vond om te rijden. Na niet al te lang toen besloten een andere set banden eronder te doen:
Bijlage:


Een aantal andere motoren kwamen en gingen. Zo enkele Honda Bobbers gehad, een bijzondere motor: Walking Dead bike - Daryl's bike (Honda CB750) gehad en toen toch richting enduro motoren te gaan. Hier enkele van gehad, ktm's yamaha WR etc. Enkele plaatjes:

Op den duur zag ik een mooie Africa Twin, deze opgehaald, hieraan heb ik nog enkele dingen aan veranderd.
Africa Twin is voorzien van excel velgen, frame is gepoedercoat, voorvork van een CRF en achter afgelopen weekend iets verhoogd.

Ook nog even een Africa Twin dakar versie gehad, vier benzinetanks, rally uitvoering, maar was toch niet m'n ding. Daarom weer verkocht.

Ook bleef het offroad rijden erg leuk met mijn enduro / crossmotoren. Toen er een leuke omgebouwde transalp voorbij kwam heb ik deze gekocht.
hieraan moest nog wel het een en ander gebeuren maar is nu redelijk naar smaak en rijdt fantastisch.

Paar specs van de Enduro Transalp:
Aluminium tank, in het subframe verwerkt.
KTM voorvork en achterveer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2022 18:22 - 31 jan 2022 18:23 #2 door J
Beantwoord door J in topic Motoren
hier nog enkele foto's (ik had te veel links in het eerste bericht, werd aangegeven).

Eerste zelf gemaakte bobber:
Bijlage:



Africa Twin
Bijlage:


Bijlage:



paar plaatjes van de Honda Transalp Enduro versie:
Bijlage:


Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2022 22:19 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Motoren
Welkom hier Jeroen :) Wát een bijzondere Transalp heb je daar :cheer:

Hoe is het luchtfilter geregeld? En hoeveel brandstof kun je zo mee nemen?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2022 09:05 - 01 feb 2022 11:50 #4 door J
Beantwoord door J in topic Motoren

The Headless Horseman schreef : Welkom hier Jeroen :) Wát een bijzondere Transalp heb je daar :cheer:

Hoe is het luchtfilter geregeld? En hoeveel brandstof kun je zo mee nemen?


Originele luchtfilter(bak) zit er nog in, de tank is eromheen gefabriceerd.
Er kan 12/13 liter in de tank. De tank loopt ook helemaal door naar achter het zadel tot aan het achterlicht. Tankdop zit achter het zadel zoals je misschien kunt zien op de foto's. Zal nog even wat extra foto's uploaden. Ben erg blij met de motor rijdt super. Heel wendbaar ondanks de kilo's. Heb er kort geleden ook een OTR rit mee gereden in balkbrug, tussen alle enduro's kon ik prima mee komen.

Bijlage:

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2022 11:06 #5 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Motoren
Hi Jeroen,

Welkom hier !
Je houdt duidelijk van 'anders' en afgaande op de eerste foto ook van bijzondere auto's ?
Leuke verzameling hoor !

Ja het begint met een zandpaadje en voor je het weet kom ja nauwelijks nog op asfalt - jij komt er alleen wel 20 jaar eerder achter dan ik :-)

Veel plezier hier en met je motoren !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2022 11:49 #6 door J
Beantwoord door J in topic Motoren

Garfield schreef : Hi Jeroen,

Welkom hier !
Je houdt duidelijk van 'anders' en afgaande op de eerste foto ook van bijzondere auto's ?
Leuke verzameling hoor !

Ja het begint met een zandpaadje en voor je het weet kom ja nauwelijks nog op asfalt - jij komt er alleen wel 20 jaar eerder achter dan ik :-)

Veel plezier hier en met je motoren !


Garfield, dank. Ja klopt ik hou echt van anders en uniek.
De auto op de achtergrond was mijn Volvo Amazon 123GT (spaakwielen eronder gezet, chroom eraf en nog veel meer aanpassingen). Daarnaast ook nog een Dodge W200 gehad, lifted (uiteindelijk verkocht vanwege het gigantische verbruik, op den duur niet leuk meer (benzine toen nog).
Bijlage:

Bijlage:


Nu heb ik ook nog wat gemaakt een mini caravan gemaakt van een Volvo 850 (nu anderhalve auto).
Bijlage:


Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2022 12:09 #7 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Motoren
Gaaf man ! Mooi werk !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.089 seconden