Toch maar eens tijd om voor te stellen!

13 apr 2022 21:05 #1 door Lisa Westerman
Toch maar eens tijd om voor te stellen! werd gestart door Lisa Westerman
Hallo allemaal!

Inmiddels ben ik al bij zowel de inspectiedag als openingsrit geweest, dus misschien hebben sommige mij al gezien of gesproken. Beetje gelezen op het forum en toch maar besloten hier een verhaaltje te schrijven!
De inspectiedag vond ik echt heel erg leuk en super leerzaam, ook de rit was erg leuk dus ik zal zeker naar meer evenementen/activiteiten komen.

Mijn naam is Lisa, ik ben 29 jaar en woon in Haarlem. Ik heb mijn rijbewijs nog niet heel lang, sinds september 2021. Wel ben ik al jaren met mijn auto's bezig, ik huur een plek in een grote loods waar lekker gesleuteld (en gestald) kan worden (ik heb momenteel 2 Daihatsu auto's, de Transalp en nog een oldtimer CB400T motor).
Mijn vader had destijds een Transalp naast zijn BMW maar besloot deze te verkopen, omdat hij toch liever op de BMW rijdt. Ik had al een aantal keer op zijn Transalp gereden en miste hem eigenlijk direct, dus diezelfde dag nog zelf een opgehaald! Het is geen originele kleur, de vorige eigenaar heeft hem overgespoten. Maar ondanks dat vind ik het zwart-rood-wit wel heel tof! Ondanks de inmiddels ruim 90.000 km die erop staat vind ik hem goed rijden, verbruikt weinig olie, lekt niet, geen gekke dingen. Kwamen wel wat puntjes naar voren bij de inspectiedag die ik ook zeker ga aanpakken! Ondertussen wel zelf al wat dingen aan veranderd, zoals het voorscherm (van Goffi), valbeugels erop gezet, wat opgepoetst en opgeknapt, nieuwe remblokken, USB port erop gemaakt, stuurverhogers, bestickering zelf gemaakt, valbeugel tassen en heb ook nog zijrekken voor achter liggen. In de toekomst nog genoeg te doen (o.a. balhoofdlager, remleidingen, voorvork olie, grotere stepjes, nieuwe handkappen, misschien een verhoogd voorspatbord etc. etc.)
Momenteel rij ik er dagelijks op (naar werk) en ook in het weekend vaak. De afgelopen winter ook zo goed als helemaal doorgereden (behalve met de mega storm of die ene dag dat het vroor, het was gelukkig een milde winter).

Aankomende zomer heb ik een mooie reis gepland. Begin juli nemen wij de boot naar Noorwegen en gaan dan via Zweden - Denemarken - Duitsland terug naar huis rijden. Zo'n 3 a 4 weken met alle kampeerspullen mee. Ik heb er echt onwijs veel zin in en denk dat de Transalp het super goed gaat doen! We willen ook wat stukjes van de Trans Euro Trail (offroad) meenemen. Binnenkort gaan er als het goed is Heidenau Scout K60 banden op (zoveel keuze, zoveel meningen over banden! Wat lastig, maar ik maak maar gewoon een keuze).

Een aantal weken geleden heb ik met mijn vader samen een stuk van de TET gereden, met veel offroad in regio Twente (helaas in mijn buurt echt geen offroad wegen/routes.. dus moesten een flink stuk, maar was het waard!) Het was echt super leuk! Wel onwijs wennen en oefenen, zeker met de straatbanden momenteel. Ik had flink spierpijn erna en merkte dat ik net niet helemaal lekker rechtop kon staan (ik ben 1.80m), maar nu ik sinds kort de stuurverhogers heb geïnstalleerd merk ik al enorm verschil! Het rijdt ook zittend echt zoveel beter en lekkerder voor mij. Half mei hebben we een overnachting in Drenthe gepland staan en gaan dan (een deel) van de Drenthelus doen, ben benieuwd!

Het is een heel verhaal geworden zeg, bedankt voor lezen en wie weet tot ziens op een volgende bijeenkomst! Als iemand eens een ritje wilt doen met een groepje o.i.d., misschien deels offroad, lijkt me leuk!

Groetjes van Lisa & Transalp

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2022 00:14 #2 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Toch maar eens tijd om voor te stellen!
leuk verhaal en groeten uit FC Twente met cb 500x :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2022 08:33 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Toch maar eens tijd om voor te stellen!
Hi Lisa,

Welkom hier !
Wat een leuk introductieverhaal !
Mijn zonen zijn met de diverse rijbewijzen bezig en zijn van plan om ook met pa mee te gaan rijden en kamperen, ik kijk daar naar uit.

Op tweede Paasdag organiseert de TCN een leuke milde allroadrit op de Veluwe, wellicht iets voor jou om te overwegen.

Je motor ziet er goed uit hoor, ik vind de kleuren leuk !

Veel plezier hier en met je Transalp !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2022 09:05 #4 door Lisa Westerman
Beantwoord door Lisa Westerman in topic Toch maar eens tijd om voor te stellen!
Bedankt!
Samen met mijn vader kunnen rijden is echt super leuk inderdaad! Hij wilt ooit nog eens een tour door de Pyreneeën doen dus wie weet doen we dat ook nog eens, nu hij nog lekker veel rijdt.

Naar Noorwegen/Zweden/Denemarken ga ik overigens met mijn vriend, hij heeft een paar weken terug een Honda NX250 gekocht! Zie ik nou goed dat jij die ook bezit? Leuke motor ook, ik ben benieuwd hoe die het gaat doen (hij is zelf nog bezig met zijn rijbewijs).

Helaas moet ik Tweede Paasdag werken dus ik zal de Paasrit missen, maar bij de Noord-Holland rit ben ik er hopelijk weer bij. En ik denk dat ik de Paasrit zelf nog wel een keertje inhaal, route ziet er tof uit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2022 00:12 #5 door Drenth1964
Beantwoord door Drenth1964 in topic Toch maar eens tijd om voor te stellen!
Mooie motor!!
Ik heb ook een xl600, hoewel hij op zijn hoogste stand staat en een verhoogd zadel heeft. Zit ik met mijn 180cm, toch nog te laag. Krijg bij lange ritten last van mijn knie.
Heb de zelfde banden de scout K60, op klinkerwegen of slecht wegdek is het net of je een lekke band hebt. Ik rij met deze banden of de weg niet harder dan 80 km/h.
Voor off road heb ik mij ingeschreven voor 3 mei bij Adventure bike Experience Center in Heeten. Zelf eventueel even informeren voor beschikbaarheid. Geld ook voor de overige TCN ers. Er zijn nog 2 datums.
Heb zelf eens Off road gereden bij Peter van der Sanden van MPS, dat waren met Yamaha XT600. Nu met 250 Honda`s. Of Yamaha Terene.
Veel rijplezier verder met je nieuwe aanwinst.

Groeten uut Drenthe

Transalp XL 700 V 2010 (RD12) Zwart
Transalp XL 600 V 1996 (PD06) Rood

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2022 20:25 #6 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Toch maar eens tijd om voor te stellen!
staat je goed die Alp, welkom hier en veel mooie kilometers toegewenst, groet uit Vlissingen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2022 22:12 #7 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Toch maar eens tijd om voor te stellen!
Welkom hier Lisa :) Mooie Alp heb je hoor B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2022 18:50 #8 door cock
Beantwoord door cock in topic Toch maar eens tijd om voor te stellen!
Leuk verhaal Lisa,

We spraken elkaar even bij Rob (die met die oude witte politie tuf xl650v)

(hier staat hij 'morphed' aan het Spaarne met avondzicht op de stad)

Groet van een mede mug

Cock Veldhuis
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden