Project dubbele koplamp Xl 600

27 mei 2022 09:45 #1 door Lonneke
Project dubbele koplamp Xl 600 werd gestart door Lonneke
Ik ben begonnen met een mooi project voor m'n alp!

Misschien word ik hiervoor veroordeeld net als dat op het bmw-k forum mensen veroordeeld worden voor het caferacer maken, maar het leek me toch leuk om te delen.

Ik heb in november een xl600v uit '91 gekocht, erg blij mee. Nu had ik wat rondgekeken op internet, en ik vond een paar voorbeelden van mensen die er een dubbele koplamp op hadden gezet. Wil ik ook. Dus, ik heb een kap besteld bij perfectfairings en ik heb 2 lampen besteld in de juiste maat. Nou was het plan om alles er vorig weekend op te zetten, alleen hadden we nog niet echt een plan voor de lampen. Wonder boven wonder stond er ineens een africatwin koplampunit op marktplaats. Die heb ik dus opgehaald. De lampen in deze koplampunit zijn niet meer ideaal, het chrome is beschadigd. Moet nog een manier vinden om dit aan te pakken, maar de lamp is in de houder gepuntlast... Voor nu moest ik het er even mee doen. Ook de aansluiting van de lamp(en) moet ik nog wat op verzinnen. Beide aan? 1 voor dagrijverlichting, 1 voor groot licht?

Allereerst hebben we alles gedemonteerd om te kijken hoe en of het zou passen. De nieuwe kap sluit perfect aan op de zijkappen, alleen boven niet. Dus toen hebben we met wat las en slijpwerk de koplampunit op de juiste plek op de alp weten te zetten. Extra beugeltje hier, stukje minder daar. Aanrader: dit doen met iemand die handig is (in m'n eentje was dit niet gelukt).

De kap bleek echter bovenaan niet te passen. Op de site werd ie geadverteerd als 'alle jaren xl600v', maar die voorste kap is natuurlijk totaal anders. Ik ben dus op zoek naar een dashboardomhuizing van een alp van 1994-1999, volgens mij zou dat moeten passen. Ik heb contact gehad met perfectfairings en ze kijken wat ze voor me kunnen doen (of ze nog een kap hebben liggen oid), maar in de tussentijd zal ik er iets anders op moeten vinden. Beetje ducttape ofzo, om te voorkomen dat er blubber in komt.

Er is ook een goffi ruitje naar me onderweg.. Uiteraard van een alp uit '91... Dus die past ook niet 1 op 1. Ik heb er wel vertrouwen in dat ik daar wel wat van kan maken (met wat hulp van iemand die handig is met glasvezel). Dat ga ik dit weekend doen, dus daarover zondag meer!

En als laatst moet het nog geverfd worden. Ik heb een busje verf gevonden in exact de juiste kleur (heb het al uitgeprobeerd op een teststukje), dus de kap wordt ook groen. Het ruitje moet ik nog even over denken. Aan de andere kant, dat witte is ook wel heeeel gaaf...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2022 23:21 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Project dubbele koplamp Xl 600
Gaaf project B)

Hier ook al jaren 2 koplampen (1x dim- & 1x groot licht) in mijn Alp :cheer:

Ik zal effe kijken of ik zo snel een foto kan vinden :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2022 08:55 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Project dubbele koplamp Xl 600
Leuk project Lonneke,

Niet druk maken om wat anderen (zouden) vinden, lekker doen wat je zelf wil.

Fijn om te lezen dat je blij bent met de (mijn vorige) motor !

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2022 15:26 #4 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Project dubbele koplamp Xl 600
Een beetje zichtbaar hier?


TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2022 08:52 #5 door Lonneke
Beantwoord door Lonneke in topic Project dubbele koplamp Xl 600
Het ruitje zit er op en de lampen zijn aangesloten!

Links dimlicht, rechts groot licht en stadslicht. Dus bij dimlicht 'branden' beide.

En ach, zo veel ruimte zit er niet meer tussen de kap en de dash, zeker aan de voorkant. Aan de zijkant wil ik nog wel iets aan doen, maar dat zien we later wel.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2022 20:21 #6 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Project dubbele koplamp Xl 600
heb je voor dat dubbele dimlicht een apart relais gebruikt of zo alles zo op de lichtknop gezet.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2022 20:32 #7 door Lonneke
Beantwoord door Lonneke in topic Project dubbele koplamp Xl 600
Dat is gewoon het stadslicht, verder niks aan gedaan. Gaatje geboord en het kleine lampje er in gezet.

Verder groot licht dan naar de rechter lamp gezet en de witte gesplitst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2022 20:34 #8 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Project dubbele koplamp Xl 600
Bij groot licht moeten ze eigenlijk beide branden, en bij dimlicht zou het kunnen, maar je moeten dan wel het juiste glas in je lampen hebben

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2022 20:39 #9 door Lonneke
Beantwoord door Lonneke in topic Project dubbele koplamp Xl 600
Waarom? Is dat verplicht?

Rechts zit idd een ander glas, niet geschikt voor dimlicht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2022 20:43 #10 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Project dubbele koplamp Xl 600
Verplicht weet ik niet, maar bij grootlicht wil je toch ook wel wat zien, bij de Africa twin branden dan ook beide lampen, en vanaf een bepaald bouwjaar branden ook beide lampen bij dimlicht.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2022 13:21 #11 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Project dubbele koplamp Xl 600

Lonneke schreef : .....De lampen in deze koplampunit zijn niet meer ideaal, het chrome is beschadigd. Moet nog een manier vinden om dit aan te pakken ......, maar de lamp is in de houder gepuntlast... ...


Ik heb nog een nieuwe linker originele Honda koplamp liggen, Honda bestelnr. 33121-MY1-611. Kan je van me overnemen.
Als je interesse hebt stuur me dan een mailtje naar: awvanalphen apenstraatje gmail.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.276 seconden