Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Timy schreef : Welkom! Het voordeel van op avontuur gaan is dat je avontuur zal beleven, dat is dan soms ook het nadeel..
M.b.t. de schade:
- zijkap kan je rustig naar zoeken, die zijn er nog wel in enige mate te vinden. Zo te zien is de Alp overgespoten dus je hoeft niet op een specifieke kleur te zoeken, dat scheelt!
- Schakelpookje had je al gevonden. Tweedehands zelfs voor iets van 5euro. Kost de kop niet!
- Het stuur.. Het lijkt mij sterk dat dat krom is bij zo'n val. Je bent al goed begonnen met het stuur los halen. Maar waarschijnlijk zijn de stuurdempertjes gewoon ietsje scheef geduwd. Je ziet die nog net op de foto met de zekeringen. Als je het stuur terugzet en het voorwiel even ergens klem tegen houdt kan je het zo recht duwen. (menig maal gedaan in een vorige leven met offroad rijden). Voelt een beetje zoals je vroeger ook met de fiets deed als het stuur scheef stond.
Is het dan nog steeds krom? Dan de bouten van de kroonplaten waarin de voorvork zit even los halen (8x maatje 12). Alles even bewegen en weer op z'n plek terug vastzetten. Ik schat de kans op 90%-99% in dat het dan opgelost is.
Nog wel een tip: als je offroad gaat rijden, ga niet alleen. Of zeg op zijn minst tegen iemand dat je gaat en zet de geo-locatie op de telefoon aan zodat degene je kan volgen. Kans is klein dat je blijft liggen, maar het hoeft maar één keer te gebeuren.
honda2x schreef : welkom leuk he off road de eerst keer vallen schrikken daarna zullen nog vele keren volgen het vallen dus en went .
stuur kan ik me niet voorstellen zie bovenstaande maaaaar mocht het zo zijn heb ik er nog 2 liggen .
overigens de versnellingspook kun je met beleid terug buigen . in de bank schroef en rammen .
De moer ( wartel ) kun je gewoon vastzetten denk om de positie zij kap weg wijst vanzelf
groetjes Frits
adriaan_XL700V schreef : Twee zijkappen voor 125 euro lijkt mij aan de prijs. Ebay.de al bekeken?
Bij dit soort dingen helpt het als je geen haast hebt