Voostellen

06 dec 2022 04:49 #1 door Willem
Voostellen werd gestart door Willem
Mijn naam is Willem en ik woon en werk in Rwanda. Ik wil een Transalp XL700 kopen uit 2008 met 250,000 km op de teller voor Euro 4500. Ik ben lid te worden om informatie te winnen of dit een goede koop is met 250,000 op de teller en waar ik op moet letten. Ik ga ervan uit dat de prijs sowieso naar beneden moet. Verder is het niet makkelijk om een Transalp te vinden in Rwanda. Ik heb foto's mocht dat helpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2022 09:09 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Voostellen
Hi Willem,

Welkom hier !

Van de XL700 weet ik zelf niet zoveel maar 250.000 km is voor wat voor motor dan ook een flinke hoeveelheid. Bij zo'n stand zou ik in ieder geval heel benieuwd zijn naar het olieverbruik.
Een Transalp kan overigens wel heel veel hebben, het zijn hele degelijke motoren.
Veel hangt af van hoe deze motor tot nu toe behandeld is en hoe goed het onderhoud is geweest.

Er zullen zich hier vast nog wel mensen melden met meer specifieke kennis can de 700.

Succes !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2022 17:53 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Voostellen
Hey Willem, dat is een hele slechte koop, voor 4500 euro koop je er in NL eentje met 200000 km minder op de teller. Met 250000km is de motor sowieso al aardig versleten, en niet alleen het motorblok maar alles wat beweegt, en dat is op een motorfiets bijna alles. 1500 euro lijkt me echt meer dan genoeg voor een 700 met 250000km

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2022 19:02 #4 door Willem
Beantwoord door Willem in topic Voostellen
Goedeavond Garfield, Dank voor je advies en ik neem het ter harte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2022 19:04 #5 door Willem
Beantwoord door Willem in topic Voostellen
Goedeavong xrvtuur, Ik zal een bod doen van 1500 en als het dan fout gaat is de schade te overzien. Ik verwacht niet dat mijn aanbod wordt aanvaard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2022 06:53 #6 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Voostellen
Aardig aan de prijs maar ik ken de markt in Rwanda niet

Weet je zeker dat de kilometerstand klopt? Die is nogal hoog.

Als je perse een Transalp wilt, is import dan een optie?

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2022 08:33 #7 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Voostellen
Wat hierboven al gezegd is.....

En mocht je er dan toch voor gaan, zaken als dikte van remschijven voor en achter worden vaak vergeten om naar te kijken. Plus dat je kunt verwachten dat naast de remschijven ook de nodige andere slijtage onderdelen snel aan vervanging toe gaan zijn (ketting/tandwielen, banden, wiel lagers, balhoofdlagers e.d.).

Controleer verder ook nog even de status van de vertanding van de uitgaande as. Het zit verborgen achter het kapje, dus niet zichtbaar zonder even een paar sleutels te gebruiken, maar dat is wel een dingetje dat voor mij een echte show-stopper zou zijn om te kopen.

Voor dat geld mag je die van mij ook overnemen :D
(nog geen 100.000km en hyperpro vering voor & achter)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.099 seconden