Hallo,
Het is ondertussen al bijna 3 maanden geleden dat ik mijn Transalp PD06 heb gekocht. Deze heb ik uit Duitsland gehaald omdat dat voelde als een goede keuze. De dag dat ik hem had opgehaald ging ik even een klein blokje om met de Duitse platen. Al redelijk gauw werd ik eraan herinnerd dat er straatbanden onder zaten, en voor ik er erg in had lag de motor op zn zij. Gelukkig was er niets echt stuk. Alleen de kap aan de rechter kant had wat kleine beschadigingen.
Twee weken later stond hij wél op Nederlands kenteken sindsdien heb ik niet meer gereden, want voordat ik de weg op ga wil ik eerst het een en ander aanpassen.
De bedoeling is om hem offroad klaar te maken, zodat ik er de TET en lange vakanties op kan rijden. De eerste aanpassingen die ik heb gedaan zijn:
- Valbeugels gemonteerd
- Continental TKC80's gemonteerd
- Andere uitlaatdemper pas gemaakt en gemonteerd
- Het "kontje" wat slanker gemaakt (Spatbord verwijderd, en achterlicht vervangen en andere knipperlichten gemonteerd)
Op dit moment ben ik Barkbusters pas aan het maken, omdat deze blijkbaar niet zomaar passen met de standaard bevestigingsmaterialen. Ook heb ik een zelf ontworpen bagagerek laten lasersnijden. Deze verwacht ik eind volgende week binnen te hebben. En er is nog een Goffi windscherm onderweg vanuit Italië.
Ik ben nog op zoek naar valbeugels/bagagerekken voor achterop. Wat zijn hiervoor een beetje de beschikbare opties?
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat de aanpassingen die ik heb gedaan erg nuttig gaan zijn. Ik ga er dan ook vanuit dat ik nog wel een paar keer onderuit ga.
Hierbij nog een fotootje van hoe de motor er nu bijstaat in m'n woonkamer.
Groetjes Arie,