Even voorstellen

13 dec 2022 20:53 - 13 dec 2022 20:56 #1 door Ariewhr
Even voorstellen werd gestart door Ariewhr
Hallo,

Het is ondertussen al bijna 3 maanden geleden dat ik mijn Transalp PD06 heb gekocht. Deze heb ik uit Duitsland gehaald omdat dat voelde als een goede keuze. De dag dat ik hem had opgehaald ging ik even een klein blokje om met de Duitse platen. Al redelijk gauw werd ik eraan herinnerd dat er straatbanden onder zaten, en voor ik er erg in had lag de motor op zn zij. Gelukkig was er niets echt stuk. Alleen de kap aan de rechter kant had wat kleine beschadigingen.
Twee weken later stond hij wél op Nederlands kenteken sindsdien heb ik niet meer gereden, want voordat ik de weg op ga wil ik eerst het een en ander aanpassen.

De bedoeling is om hem offroad klaar te maken, zodat ik er de TET en lange vakanties op kan rijden. De eerste aanpassingen die ik heb gedaan zijn:

- Valbeugels gemonteerd
- Continental TKC80's gemonteerd
- Andere uitlaatdemper pas gemaakt en gemonteerd
- Het "kontje" wat slanker gemaakt (Spatbord verwijderd, en achterlicht vervangen en andere knipperlichten gemonteerd)

Op dit moment ben ik Barkbusters pas aan het maken, omdat deze blijkbaar niet zomaar passen met de standaard bevestigingsmaterialen. Ook heb ik een zelf ontworpen bagagerek laten lasersnijden. Deze verwacht ik eind volgende week binnen te hebben. En er is nog een Goffi windscherm onderweg vanuit Italië.

Ik ben nog op zoek naar valbeugels/bagagerekken voor achterop. Wat zijn hiervoor een beetje de beschikbare opties?

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat de aanpassingen die ik heb gedaan erg nuttig gaan zijn. Ik ga er dan ook vanuit dat ik nog wel een paar keer onderuit ga.

Hierbij nog een fotootje van hoe de motor er nu bijstaat in m'n woonkamer.


Groetjes Arie,

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2022 09:43 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Even voorstellen
Hi Arie,

Welkom hier !

Je bent lekkker bezig !

Ik had ook Barkbusters op mijn toenmalige 600. De passing hangt ook af van de stand van je stuur. Zoals ik het had, heb ik aan de 'binnenkant' wat extra vulbussen gebruikt als ik me goed herinner.

Ik zou zeker ook nog kijken naar een goede bashplate.
Forumlid PimW maakt hele mooie, verkoop gaat via forumlid / clubdealer Robgoesdakar.

Veel plezier hier en met je motor !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2022 10:28 #3 door Ariewhr
Beantwoord door Ariewhr in topic Even voorstellen
Thanks Garfield. (Ik ga er maar even vanuit dat dat niet je echte naam is)

Het stuur heb ik geloof ik aardig rechtop staan. Ik zit er nog aan te denken om stuurverhogers te monteren, maar ik ga eerst even kijken hoelang ik het zo volhou. De verlengde montageblokjes heb ik al gemaakt, en nu past het hartstikke mooi. Ik heb er ook gelijk busjes gedraaid die in het uiteinden van het stuur vallen, zodat het gashandvat nooit door de barkbusters tegengehouden kan worden.

Qua bashplate zag ik laatst dat iemand eentje van volgensmij een AT RD03 had gebruikt op een TA PD06. Dat vond ik wel erg mooi lijken, dus ik zal eerst eens kijken of ik ergens eentje op de kop kan tikken.
Die van Robgoesdakar ziet er ook mooi uit, dus mocht die van de AT niks worden dan ga ik die wel serieus overwegen.

Bedankt! Zodra de temperaturen weer iets hoger zijn ga ik wel een keer een dagje blubberen op de TET route.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2022 20:14 #4 door Ariewhr
Beantwoord door Ariewhr in topic Even voorstellen
Ondertussen ben ik iets verder:

Het Goffi Classic windscherm is gemonteerd
De uitlaat is helemaal klaar
Het bagagerek is vandaag geleverd, en gemonteerd. Ik ben erg blij met hoe hij eruit ziet in het echt. Op tekening lijkt het toch altijd wat anders.



Zoals je misschien wat op de foto kunt zien ben ik nog bezig met wat kunststof plaat om een bagagerek/valplaat te maken voor de zijkanten. Ik was eerst van plan om hiervoor een standaard beugel te kopen maar gezien mn uitlaat nu precies voor die montagepunten zit moet ik toch zelf aan de knutsel. En als dat het geval is kan ik daar vast zelf wat mooiers voor maken.

Ik kijk wel met een schuin oog naar het bagagerek van Adventure Spec voor de Tenere 700. Erg strak ontwerp.

Ik maak hem eerst van staal, om te kijken en te passen. Mocht dat allemaal top zijn, en aluminium niet te duur, dan laat ik het weer lasersnijden.


Groetjes Arie,
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.128 seconden