even voorstellen van een nieuwe lid

31 mrt 2023 09:20 - 31 mrt 2023 09:22 #1 door anne
even voorstellen van een nieuwe lid werd gestart door anne
Hallo forumleden,

Ik ben nieuw in de groep. Zal me daarom even voorstellen.
Ik ben anne de laet.
Woonachtig in het mooie Drenthe en ben 24 jaar.

Ik rijd nu 1 jaar motor vorig seizoen gestart op een Suzuki bandit 600. Wat een zeer fijne motor is. maar ik kom vanuit de cross en miste toch wel het zand. aangezien ik niet alle hobby’s tegelijk kan doen was ik opzoek naar een betaalbare all road motor.
Mijn oog viel op een transalp. Zo kwam ik 4 weken geleden eentje tegen met niet te veel kilometers voor een nette prijs.
Dus sinds 4 weken trotse eigenaar van een transalp Xl600v uit 1998 met 33k op de teller. (ik weet het zal een 96er zijn. maar alles wijst uit naar 98 in de velgen staat 97 en frame nummer zegt 98 ect.)
Klein verhaaltje : Ik kom bij de motor aan. Eigenlijk zoekende naar een motor die smerig mag worden en niet zonde vindt om een krasje op te krijgen. Want bij all road ga je nog wel eens vallen. de deur stond al open ik gooi een blik op de motor en vol verbazing kijk ik naar een motor die eigenlijk bijna nieuw is… showa sticker staat nog op de voorvork waarschijnlijk de orginele banden er nog onder. uitlaat nog helemaal netjes paar kleine vlieg roest vlekjes. Orginele stuur. ik was verkocht motor moet maar gewoon mee.
bij thuis komst toch even bandenspanning gecheckt en ketting bekeken. Hup helm op en rijden. kan er niet veel over zeggen. wat een motor. !!
het begon mij op te vallen dat de knipperlicht steeds moeilijker ging werken en zakte langzaam terug in toeren. Terug naar huis.
Motor op de brug benzine slang los. En ja hoor blanke benzine in een motor van 98 dus kappen los zadel er af tank er af en de 95 er uit en 98 er in. Onder de kap werk was alles grijs van de oude stof dus ook maar even schoonmaken. Tot zo ver motor weer helemaal netjes.