Voorstelrondje: Mijn bordeauxrode Transalp 700

09 apr 2023 17:13 #1 door Nicolai
Hoi allen,

Mijn naam is Nicolai Versloot, ik ben 31 jaar oud en woon in het pannenkoekendorp Lage Vuursche. Ik neem aan dat hobby motorrijders dit plekje wel kennen.

Een half jaar geleden kocht ik mijn Transalp 700, en ik ben er ontzettend blij mee. Motorrijden opent mijn hart. Ik word er een mooier mens van. Ik krijg vaak diepe inzichten mbt mijn liefdesleven, levenspad, en mijn zelfacceptatie en zelfvertrouwen staat steviger na een lange rit motorrijden. Naast dat ik motorrijden leuk vind, is het ook therapeutisch.
Ik ervaar mijn motor als soepel, fel op het gas, veel contact met de weg (dus echt het motorrijdgevoel, en niet tè comfortabel zeg maar). Ook vind ik hem mooi en stoer. Ik ben er zuinig op en onderhoud hem goed. Op den duur wil ik ook de grenzen van de motor gaan uittesten, dmv offroad vakanties.
Ik moet bekennen dat ik gister na een proefrit verliefd ben geworden op de Africa Twin 1000cc -- als ik wat ruimer qua geld zit zal ik voor deze gaan schat ik zo in. Man wat rijdt hij lekker, zit hij hoog, en ik voel me enorm veilig op dat ding. Zeer karaktervol. Wauw.

Waarom ben ik lid geworden? Kennis, vreugde, en mentoren. Ik wil mijn motor goed leren kennen, en ik ben vaak onzeker als het aankomt op rommelen aan mijn motor. Het liefst heb ik altijd een monteur/vraagbaak naast me, haha. Ik heb nog een paar specifieke vragen onderaan deze post.
Vreugde: ik wil alle facetten van het motorrijden kennen (behalve de ongelukken dan), en daar hoort ook een motorclub bij. Ik kwam de TCN tegen op een de motorbeurs in Utrecht, en de vibe vond ik relaxt/aangenaam. Samen op pad. Ontdekken. Genieten. Mensen met dezelfde passie ontmoeten.
Mentorschap: ik vind het soms fijn als oudere mensen me onder hun vleugels nemen. Dat voelt veilig/gesteund/gedragen. Ik doe al genoeg zelf, en ik word er gewoon blij en gelukkig van als iemand, of meerderen, hun levenservaring met mij delen. Rolmodellen, ouderfiguren.

Ik kijk ernaar uit om mensen van dit forum te ontmoeten.

Warme groet,
Nicolai

p.s.: ik had nog een paar technische vragen, wellicht kan iemand mij daarover adviseren:
1) De koelvloeistofpeil in het reservoir. Moet hij bij een koude of warme motor tussen de LOWER en UPPER zitten? Ik hoor hier wisselende antwoorden over.
2) Heeft/kent iemand een goed navigatiepookje, waarbij de telefoon vrij is van trillingen? Ik ben bang dat de vibraties van de motor slecht zijn voor mijn telefoon.
3) Lekkende binnenpoten. Één van mijn twee voorvork poten lekt een beetje olie. Ik zie wat oliekringen erop zitten na een lange dag rijden. Sommige dealers zeggen: alles vervangen! en dat kost mij dan 1000-1200 euro. En soms hoor ik: geen probleem als het een beetje lekt -- goed in de gaten houden. Zodra het gaat lekken op de remschijven, wel vervangen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2023 19:37 #2 door Sander
Beantwoord door Sander in topic Voorstelrondje: Mijn bordeauxrode Transalp 700
Heel persoonlijk verhaal, Nicolai. Mooi.
Kijken wat wij rare Alp maniakken voor je kunnen betekenen. En jij voor ons.
Welkom!

- PD06 (1996) - "Rijbewijs, agent? Hoe bedoelt u?"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2023 20:43 #3 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic Voorstelrondje: Mijn bordeauxrode Transalp 700
Lekkende binnenpoten. ik zo eens contact opnemen met Rob Geelen motorbandenzaak in Alphen aan de Rijn 1000/1200 euro is een beetje overdreven voor zo n reparatie

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2023 12:30 - 10 apr 2023 12:30 #4 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Voorstelrondje: Mijn bordeauxrode Transalp 700
Hi Nicolai,

Welkom hier !

Mooi verhaal zeg, mooi persoonlijk en filosofisch, ik kan me er wel in vinden.

Even kort over je vragen:

- kvs peil weet ik even niet precies en ik ben te lui om het nu op te zoeken. Ik kan me niet herinneren ooit instructies gezien te hebben om kvs peil af te lezen bij warme motor. Dus aflezen bij koude motor en dan mag het niet onder het minimum zitten. Het allerbelangrijkste is dat het niet verandert. Natuurlijk staat het peil hoger als alles warm is maar wat ik bedoel is dat het niet na een paar weken ineens meetbaar hoger of lager mag staan.

- Telefoonhouder: ik gebruik op mijn motoren een houder van tante Ali. Deze houdt de telefoon supergoed vast en laadt hem draadloos op. Het is deze:

nl.aliexpress.com/item/4000107072856.html

- Vorkpoten: alles hangt ervanaf hoe de staat van het chroom op je binnenpoten is. Als dat nog goed is, is het een kwestie van simpelweg de keerringen vervangen, is een simpel klusje.
Als het chroom beschadigd is, wordt het lastiger. Zonder eea. in handen te hebben gehad en gezien te hebben is er zo niet echt veel meer over te zeggen.

Rob Geelen in Alphen is een prima suggestie.

Veel plezier hier en met je motor !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.070 seconden