650 Rally Alp

11 juni 2023 19:06 #21 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic 650 Rally Alp
Ik denk dat je de winst van een AT voorvork met name moet zien in de langere veerweg tov die van de Alp. En hij is wat dikker, wat per definitie minder flex zou moeten betekenen, maar of je dat merkt....

Maar verder met je eens, het blijven redelijk simpele vorken inderdaad :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2023 19:10 #22 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic 650 Rally Alp
Beide hebben 22cm aan veerweg ;) Achter heeft de twin wel een iets langere veerweg dacht ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2023 19:55 #23 door alain
Beantwoord door alain in topic 650 Rally Alp

jagerb schreef : In een poging om de beruchte speling in de kroonplaat op te heffen heb ik een ring geplaatst die tegen de stuurklem en kroonplaat valt. Op deze manier overbrug je de demper enigszins. Helaas is het schroefdraad van de klemmen niet lang genoeg om onder ook een ring te plaatsen, maar er is al aanzienlijk minder speling dan voorheen. De beste oplossing is denk ik de stalen binnenbus van de demper weg slijpen tot lager dan het oppervlak van de kroonplaat. Zo kan je boven en onder een ring plaatsen die direct contact maken met de kroonplaat. Binnenkort maar even kijken of dat wilt lukken…


Op mijn TA600 was dit erg eenvoudig, zonder slijpen of grote ingrepen: enkele rondellen (garageringen) ertussen, en probleemloos al een paar keer de wereldbol mee rondgehuppeld.
De trillingen vallen erg mee.

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2023 20:04 #24 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic 650 Rally Alp

jagerb schreef : Beide hebben 22cm aan veerweg ;)


Ah! Je hebt gelijk, een 650 heeft ook al 220mm ja, ik zat even met een 600 in mijn hoofd, die heeft 200mm :cheer:

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2023 10:53 - 15 juni 2023 16:00 #25 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic 650 Rally Alp
Om alvast een beeld van de kleurstelling te krijgen heb ik de Cycra's ingewisseld voor een wit setje Acerbis rally brush handkappen en het voor- en achterspatbord wit gespoten.



Zat er aan te denken om zoiets te doen :lol:


Nog niet helemaal tevreden mee dus ik moet even kijken wat voor stickersets er beschikbaar zijn.

EDIT:
Blauw staat hem ook niet slecht :unsure:
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2023 21:20 #26 door Timy
Beantwoord door Timy in topic 650 Rally Alp
Niets over van die oude (door sommige als saai benoemde) looks. Toffe verandering.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2023 22:36 #27 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic 650 Rally Alp
Ik ben voor méér wit :cheer: Even wat gezocht voor je op het net:



De klassieke 600 look:






Of de Africa Twin 650 look:






Of met nóg meer fantasie (én extra werk):


TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2023 11:42 #28 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic 650 Rally Alp

The Headless Horseman schreef : Ik ben voor méér wit :cheer:

Alhoewel ik normaal gesproken altijd een voorstander ben van witte rally motoren, maak ik bij de 650 een uitzondering. Die krijgt dan namelijk nogal een hoog ex-klpd gehalte :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2023 18:58 - 29 juni 2023 19:01 #29 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic 650 Rally Alp
Kleurtje zit er op! Hopelijk komen de stickers snel.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2023 21:08 #30 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic 650 Rally Alp
Ziet er goed uit B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2023 18:43 #31 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic 650 Rally Alp
Nu inclusief stickers B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2023 21:17 #32 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic 650 Rally Alp
De stickers fleuren ‘m lekker op :cheer: Hélemaal goed gelukt zo B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2023 22:17 #33 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic 650 Rally Alp
Thanks! Komen nog wat kleine stickertjes bij waarschijnlijk, maar voorlopig is dit de laatste grote klus.

PS. Waarom vindt het forum het zo leuk om mijn foto’s ondersteboven te plaatsen? :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2023 08:31 #34 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic 650 Rally Alp

jagerb schreef :
PS. Waarom vindt het forum het zo leuk om mijn foto’s ondersteboven te plaatsen? :P


omdat het forum helemaal ondersteboven is van het resultaat :lol:

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2023 20:34 #35 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic 650 Rally Alp
I.v.m. de verhoging is het verschil in kettingspanning binnen de slag van de achterbrug dusdanig groot geworden dat hij in rust op de zijstandaard ongeveer de dubbele kettingspeling heeft t.o.v. origineel. Dit heeft een aantal ongemakken als gevolg waaronder de onderste kettinggeleider die het zwaar te verduren heeft. Hier leef ik eigenlijk al een paar jaar mee maar ik heb besloten er toch maar wat aan te doen. Als oplossing heb ik een kettingrollertje gemaakt zoals je wel op enduro's e.d. zien.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2023 22:35 #36 door Niels Meijer
Beantwoord door Niels Meijer in topic 650 Rally Alp
Ziet er netjes uit. Zoizo een mooi motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2023 19:53 #37 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic 650 Rally Alp
Als ik niet beter wist zou ik denken dat het een andere motor is. :P
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.260 seconden