'91 transalp

13 juli 2023 08:55 #1 door Niels Meijer
'91 transalp werd gestart door Niels Meijer
Sinds enige tijd ben ik de trotse eigenaar van een alpje uit '91 en nu dus ook hier lid geworden. Ik rijd al een aantal jaar motor maar altijd straat motoren gereden. De alp komt uit een erfenis dus er was nagenoeg niks bekend over de historie. Wel zaten er nog nagenoeg nieuwe banden en ketting set onder dus ze lijkt netjes onderhouden. Gezien sleutelen minstens de helft van de hobby is is er inmiddels al het een en ander aangepast;
- kabelboom voor opties aangelegd met eigen zekering kast.
- mistlichten
- handvatverwarming
- usb lader met voltmeter
- valbeugels van heavy duties
- alle lagers van het rollend gedeelte vervangen (wielen, balhoofd, achterbrug, pro-link.
- remmen gereviseerd (incl. nieuwe zuigers en rvs remleidingen)
- gioffi scherm, hoog spatbord, achterspatbord verlenging en snelsluiting voor het zadel

Verder heb ik er inmiddels noppen banden opgelegd (Bridgestone AX41) gezien ik wat meer van de TET wil gaan rijden. Aangezien ik de meest limiterende factor in het geheel ben ga ik van de zomer een training bij adventure shield volgen. En binnenkort nog eens kijken of ik de xrv650 bashplate er een beetje netjes onder gefreubeld krijg.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2023 09:02 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic '91 transalp
Hi Niels,

Welkom hier !

Zo te lezen heb je een prima Alp en je bent al goed bezig met sleutelen.

Een training volgen is altijd goed en ik hoor altijd goede verhalen over AS.

Veel plezier hier en met je motor !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2023 13:57 #3 door Sander
Beantwoord door Sander in topic '91 transalp
Gave Alp! Veel plezier Niels.

- PD06 (1996) - "Rijbewijs, agent? Hoe bedoelt u?"