'91 transalp

13 juli 2023 08:55 #1 door Niels Meijer
'91 transalp werd gestart door Niels Meijer
Sinds enige tijd ben ik de trotse eigenaar van een alpje uit '91 en nu dus ook hier lid geworden. Ik rijd al een aantal jaar motor maar altijd straat motoren gereden. De alp komt uit een erfenis dus er was nagenoeg niks bekend over de historie. Wel zaten er nog nagenoeg nieuwe banden en ketting set onder dus ze lijkt netjes onderhouden. Gezien sleutelen minstens de helft van de hobby is is er inmiddels al het een en ander aangepast;
- kabelboom voor opties aangelegd met eigen zekering kast.
- mistlichten
- handvatverwarming
- usb lader met voltmeter
- valbeugels van heavy duties
- alle lagers van het rollend gedeelte vervangen (wielen, balhoofd, achterbrug, pro-link.
- remmen gereviseerd (incl. nieuwe zuigers en rvs remleidingen)
- gioffi scherm, hoog spatbord, achterspatbord verlenging en snelsluiting voor het zadel

Verder heb ik er inmiddels noppen banden opgelegd (Bridgestone AX41) gezien ik wat meer van de TET wil gaan rijden. Aangezien ik de meest limiterende factor in het geheel ben ga ik van de zomer een training bij adventure shield volgen. En binnenkort nog eens kijken of ik de xrv650 bashplate er een beetje netjes onder gefreubeld krijg.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2023 09:02 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic '91 transalp
Hi Niels,

Welkom hier !

Zo te lezen heb je een prima Alp en je bent al goed bezig met sleutelen.

Een training volgen is altijd goed en ik hoor altijd goede verhalen over AS.

Veel plezier hier en met je motor !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2023 13:57 #3 door Sander
Beantwoord door Sander in topic '91 transalp
Gave Alp! Veel plezier Niels.

- PD06 (1996) - "Rijbewijs, agent? Hoe bedoelt u?"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2023 18:35 #4 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic '91 transalp
Welkom hier Niels :cheer: Dat blauw heb ik altijd wel een mooie kleurstelling gevonden B) Zie je niet zo heel vaak!

Vraagje: de snelsluiting voor het zadel, hoe heb je dat precies gemaakt? Daar ben ik wel benieuwd naar :)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2023 21:43 #5 door Niels Meijer
Beantwoord door Niels Meijer in topic '91 transalp
Bedankt allemaal.

Op termijn gaat de motor wit worden met blauwe en oranje accenten :blush: vandaar ook de oranje remleiding.

De snelsluiting heb ik gekocht ;) maar is niet heel spannend verder, het is een plaatje die je aan je zadel bodem popnagelt en dan heb je een bout die door je spatbord en de brace in het subframe gaat en vastzit met een vleugelmoer, werkt wel heel prettig tov de bouten achter de kappen die ook gebout zitten.



Qua aanpassingen verzon ik er nog twee; nieuwe cdi's en een "dwarse" houder, ze stonden nog rechtop en een van de twee was al eens gerepareerd en af en toe stotterde ze een beetje...
En ik heb een ram telefoonhouder gemonteerd boven mn tellers.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2023 15:27 #6 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic '91 transalp
Ah! Dat is idd wel een simpele oplossing om het zadel vast te zetten :cheer:
Heb je toevallig een linkje waar het te koop is?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2023 15:31 #7 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic '91 transalp
Oh, een tip vwb je aanpassingen van de kleur: Als de tank & kappenset nu nog netjes is zou ik het niet permanent maken, dus met wrap bijv, iig iets wat te verwijderen is, of nóg beter leg je deze op voorraad en scoor je een 2e, wat minder net setje, waarbij het niet uitmaakt als het onomkeerbaar is :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2023 10:55 #8 door Larcorba
Beantwoord door Larcorba in topic '91 transalp

The Headless Horseman schreef : Ah! Dat is idd wel een simpele oplossing om het zadel vast te zetten :cheer:
Heb je toevallig een linkje waar het te koop is?


Vind hem zelf ook interessant, dus meteen even onderzoek gedaan. Hier is de link:
www.pinterest.it/pin/quick-relase-saddle...-686587905712527389/

Even mailen met: goffiworkshop@gmail.com voor een order :) Prijzen die ik opgevraagd heb:


Wat ik me nog wel afvraag, zal die vleugelmoer niet los gaan zitten na een tijdje?

Ik kan altijd nog lopen..
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2023 19:10 #9 door Niels Meijer
Beantwoord door Niels Meijer in topic '91 transalp
Dat is hem idd, je moet de prijzen bij hem opvragen. Het is mooi spul allemaal wel, je ziet dat het niet serie matig is gemaakt maar wel voldoende netjes afgewerkt en stevig verder.
Ik denk dat lostrillen wel meevalt, en zonder moer trek je hem er niet gelijk in een keer uit dus je zou niet gelijk van je motor glijden als het los zou komen.

Dit is al een kappenset met een aantal deuken/schades dus in een andere kleur spuiten zal de waarde weinig aantasten. Wrappen lijkt me wel interessant gezien mijn verd skills matig zijn :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2023 21:55 #10 door Timo
Beantwoord door Timo in topic '91 transalp
Ziet er netjes uit zo! Recentelijk ook een training gedaan bij Albert. Erg goede ervaring 👍🏻

Veel plezier!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.347 seconden