Nieuw lid, hallo allemaal!

29 sept 2023 11:09 #1 door Sander Goossens
Nieuw lid, hallo allemaal! werd gestart door Sander Goossens
Ik heb me al een paar weken geleden aangemeld voor het forum en de club, maar helaas nog niet eerder de tijd genomen om mijzelf te introduceren. Maar aangezien ik graag onderdeel wil worden van deze community; bij deze.

Mijn naam is Sander, ik ben 33 jaar oud, en ik heb sinds december 2022 mijn motorrijbewijs. Ik ben opgegroeid in een gezin van autoliefhebbers, ik ben afgestudeerd en werkzaam als engineer en woon met mijn vriendin samen in Breukelen. Er komt in januari een klein mannetje bij ons in wonen, dus dat wordt een spannende tijd om naar uit te kijken.

In april van dit jaar ben ik de trotse eigenaar geworden van een 2009 Transalp met maar liefst 6600km op de teller. Zij was eerst eigendom van een man die er nauwelijks op durfde te rijden. Daarna was ze van een oudere man die de motor helemaal klaargemaakt heeft voor een internationaal avontuur. Van dat internationale avontuur is helaas niets gekomen door gezondheidsklachten en persoonlijke omstandigheden. Ik stond bij een dealer te kijken naar een V-strom, en raakte in gesprek met de laatstgenoemde man. Hij was daar om een BMW te verkopen, die hij niet meer kon rijden door de gezondheidsklachten. We raakte aan de praat over de V-strom, en ik zei hem dat ik eigenlijk een Transalp 700 zocht. Hij gaf me stiekem zijn kaartje en zei dat hij er eentje te koop had. Er is wat geappt, foto’s werden verstuurd, er is flink gematst met de prijs, en in april van dit jaar reed ik trots weg op mijn eerste motor; Trudy.

Ik rij bijna dagelijks met de motor naar werk, vrienden en familie. De teller staat inmiddels al op ruim 12.000 kilometer. Ik heb windscherm adapter en accessoire stang gemonteerd. Daarnaast wil ik nog stuurverhogers plaatsen. De rest wat je ziet op de foto, de 3 koffers, valbeugels, mistlampen, bashplate, alles zat er al op toen ik hem kocht.

Een keer is de motor uitgevallen op de A2. Op de vluchtstrook kon ik haar weer starten, maar pas toen ik het stuur heen en weer had bewogen. Thuis aangekomen merkte ik dat het achterremlicht niet ging branden wanneer het stuur naar rechts was gedraaid. Het bleek een slecht contact te zijn bij de rechter stuurbekabeling. Sindsdien geen enkele hort of stoot meegemaakt. Ik rij door weer en wind, overdag en ’s nachts, en ik voel me veilig en zelfverzekerd op deze motor.

Ik heb me aangemeld voor de club en het forum met twee redenen. Enerzijds lijkt het me leuk om een keer een (meerdaagse) toertocht te maken met anderen. Voor mij is motorrijden vooral nu praktisch en een alledaagse bezigheid, maar het lijkt me ook leuk om het als vrijetijdsbesteding te doen met anderen.
Daarnaast is er een praktische reden. Ik ben van plan om een lange tijd op deze motor te blijven rijden. En hoewel de Honda’s bekend staan als betrouwbaar, zal ik ongetwijfeld wat problemen tegenkomen. In zo’n geval is het altijd handig om met andere ervaringsdeskundige hierover te kunnen sparren. Ik hoop op een gegeven moment m’n motor zo goed te kennen, dat ik ook anderen kan helpen met hun vragen en problemen.

Ik hoop jullie ooit eens persoonlijk te ontmoeten.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2023 12:54 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuw lid, hallo allemaal!
Welkom hier Sander, mooie Alp. Veel plezier bij de TCN. Groet uit het hoge noorden.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2023 17:45 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Nieuw lid, hallo allemaal!
Hi Sander,

Welkom hier, wat een leuke introductie om te lezen.

6600 km ? En nu 12k erbij ?
Dan is de motor net ingereden ...
Trudy ziet er goed uit !

Sterkte aan je vriendin voor de komende maanden !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2023 19:06 #4 door Ralph
Beantwoord door Ralph in topic Nieuw lid, hallo allemaal!
Welkom hier Sander,

Leuke en uitgebreide introductie, fijn.
Goeie insteek om lid te worden ook.
Er zijn door het jaar heen genoeg mogelijkheden voor een toertje.
Zowel verhard als onverhard, nationaal en internationaal.
Technische kennis is ook voldoende aanwezig.
Mooie fiets trouwens, lekker compleet.
Heel veel plezier hier, en wie weet tot ziens!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2023 22:15 #5 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuw lid, hallo allemaal!
Welkom hier Sander :) Mooie én complete Alp heb je daar, de kofferset staat ‘m goed B)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.066 seconden