Nieuw en toch oud

14 mei 2024 09:19 - 14 mei 2024 13:50 #1 door Remi van Gemert
Nieuw en toch oud werd gestart door Remi van Gemert
Hoi allemaal,

Na jaren van afwezigheid kon ik de verleiding niet weerstaan en ben ik toch weer aan de motor gegaan. Je kent het wel, kinderen de deur uit, alles op orde en weer meer tijd voor andere leuke dingen. Na een hele rits aan motoren sinds mijn 20ste, waaronder veel off- en allroads (waaronder oa XL500, XL600, Transalp 600 en Varadero), begon ik me sinds een paar jaar weer te verdiepen in wat er tegenwoordig allemaal op de markt is. De adventure modellen hebben me altijd het meest aangesproken vooral vanwege de zithouding, het uiterlijk en het niet gebonden zijn aan glad asfalt. De rally Paris-Dakar was destijds mijn grote inspiratie, zeker nadat ik destijds 2 maal de Proloog in Parijs bezocht. Enkele maanden later was ik in het bezit van een Suzuki DR Big, een jaar later gevolgd door een Yamaha Super Tenere (de oude 750 nog)

Na vele uren besteedt te hebben aan reviews en youtube filmpjes kwam ik toch weer bij Honda uit, vooral de Japanse betrouwbaarheid gaf mij de doorslag. De Tenere 700 vond ik te licht, de Super Tenere 1200 te zwaar en lomp, de KTM 890 adventure/Norden 901 te onbetrouwbaar en de Triumph Tiger te duur in onderhoud. De V-Strom 1050XT vond ik teveel op "road" georiënteerd met zijn kortere veerwegen, verder wel een prima motor. De BMW R1200GS stond ook op mijn lijstje, maar daar wordt voor een 10 jaar oude motor nog steeds de hoofdprijs gevraagd. Daarom viel de keus op een AT of (nieuwe) Transalp. Uiteindelijk is het een uit Duitsland afkomstige rode AT1100 uit 2020 geworden die op dit moment staat te wachten op de RDW keuring eind deze maand. Het is de standaard uitvoering, handgeschakeld met 13.000km op de klok. DCT is weliswaar een heel mooie techniek, maar ik vind dat dat de (oude) beleving van motorrijden minder maakt en het voegt 10kg aan de motor toe, maar goed, dat is persoonlijk.

Nog even wat over mezelf:
Ben werkzaam in de ICT, ben getrouwd en heb 3 zonen waarvan de jongste ook wel motor zou willen gaan rijden (natuurlijk is zijn bezorgde moeder daar fel op tegen). Ben woonachtig in Oosterhout bij Breda, een mooie uitvalsbasis richting het zuiden. Verder sport/fiets ik graag (racefiets/mtb) en vind ik fotografie leuk. Ook met sleutelen aan fietsen, motoren en auto's kan ik mezelf prima vermaken.

Wie weet treffen we elkaar eens, ben natuurlijk altijd in voor een toertje in het mooie Zuiden.

Groetjes, Remi
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2024 16:33 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Nieuw en toch oud
Hi Remi,

Welkom terug en gefeliciteerd met je prachtige AT !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2024 16:38 #3 door Remi van Gemert
Beantwoord door Remi van Gemert in topic Nieuw en toch oud
Dankjewel!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2024 12:25 #4 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuw en toch oud
Mooie motor heb je gekocht. Veel plezier er mee en wellicht komen we elkaar een keer tegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.083 seconden