Van PAN naar ATAS

08 aug 2024 09:05 #1 door Ger Romijn
Van PAN naar ATAS werd gestart door Ger Romijn
Hallo,

Ik ben Ger Romijn (58) en woon in het kleine dorpje Burgwerd net boven Bolsward. Friesland dus.
In de jaren 90 reed ik al motor met veel woon/werk. En dan komen de kindjes en zoals bij velen verdwijnt de motor uit de schuur.
Enkele jaren geleden verhuisde we naar Burgwerd langs een mooie kronkel route. Regelmatig kwamen er motoren langs en het begon bij mij weer te kriebelen.
Al snel besloot ik weer een motor aan te schaffen. Mijn wens ging uit naar de Pan European ST1100. Maar na bijna 20 jaar niet meer gereden te hebben twijfelde ik aan het vermogen en gewicht. Mijn TransAlp broer attendeerde mij op een Deauvile en die was snel gevonden. November en coronatijd maakte dat ik deze motor met liefde heb opgeknapt en leuke tochtjes heb gemaakt. Maar de Pan bleef in mijn achterhoofd en na een jaar overgestapt op de Pan. De Deauvile ging in de stalling voor mijn dochter die inmiddels met lessen was gestart.
Op de Pan reed ik veel woon/werk. Hoewel mijn wel geen vast adres is, dus een beetje door noord Nederland. Een traiing in de Eifel. Een vakantie met mezelf een later ook met dochter lief. Per jaar zo'n 15k op de teller.
En dan zit je op de bank en en zegt je vrouw zomaar "als jij een nieuwe motor wilt kopen, dan moet je dat gewoon doen".
Eerst negeer je dat. De Pan is prima en een beetje mijn hart aan verkocht. Maar het zaadje was geplant.
En dan ga je op de beurs eens op de NT1100 en de CRF1100 zitten. Je neemt je vrouw eens mee naar de de dealer. Waarna zij nog enthousiaster wordt dan jezelf al was.
En zo geschiede. Op een zaterdag reden mijn zoon en ik naar Goes (!!) omdat daar een zwarte ATAS stond met bijna alle originele Honda opties.
Inmiddels heb ik al een paar honderd km gemaakt en ben erg enthousiast of de fiets en zeker over de DCT.
Ik ga dit forum eens afspeuren op tips en tics en laat zo nu en dan van me horen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2024 17:19 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Van PAN naar ATAS
Welkom hier en volgens mij verdient jouw vrouw een standbeeld!

08 aug 2024 17:29 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Van PAN naar ATAS
Hi Ger,

Welkom hier !

Een ST1100 heb ik ook gehad, een ATAS nog niet :lol:

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.086 seconden