T was tijd voor een Varadero :)

08 aug 2024 13:19 #1 door Nol Beekhuijzen
T was tijd voor een Varadero :) werd gestart door Nol Beekhuijzen
Hallo allemaal,

Ik ben Nol uit Nijmegen en sinds een week in bezit van een Varadero uit 2009. Ben werkzaam in de machinebouw als hardware engineer.

Al sinds begin van 30-er jaren (ben nu 41) kwam steeds vaker die gedachten "waarom niet een motorrijbewijs". Die kwam vooral als ik dan weer is motoren zag rijden op mooie landweggetjes, was dan stinkjaloers. Dus 4 jaar geleden de knoop doorgehakt en rijbewijs gehaald. Omdat ik niet gelijk een enorme bak vermogen wilde besturen een Honda nt650v Deauville gekocht. Echt een fijne allemansvriend. Maar na enkele jaren vond ik het koppel toch wat karig en ook de zithouding was het niet helemaal voor mij (benen een beetje opgevouwen). Dus laatst de keuze gemaakt om daad bij woord te zetten een mooie licht blauwe xl1000 te kopen uit 2009 met +/- 53000 op de klok. Heb de eerste kilometers gemaakt en vind het echt een heerlijke fiets, op de maffe aftermarket spiegels na dan. Daar komen binnekort weer meer originele voor. Het koppel en de rechte zithouding vind ik echt geweldig. Ik zal de komende tijd is vaak rondneuzen hier. Heb (uiteraard) ook nog wat dingetjes die beter kunnen en zal is kijken wie daar hier ook al mee bezig geweest is.

Wie weet spreken we mekaar binnenkort is!

Groet Nol Beekhuijzen Hardeman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2024 17:12 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic T was tijd voor een Varadero :)
Nog Nol welkom hier en mooi dat je blij bent met je Varadero.
Qua prestaties doet die niet onder voor een Africa Twin CRF 1000 qua rijden voelt de Varadero wat zwaarder aan maar als je geen off-road plannen hebt maakt dat helemaal niks uit. Oer betrouwbare motorfiets met slechts enkele algemene bekende let op puntjes.

Qua km kan je nog jaaaaren vooruit!

08 aug 2024 17:33 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic T was tijd voor een Varadero :)
Hi Nol,

Welkom hier en gefeliciteerd met je 'Dero'.

Het lijken me hele fijne motorfietsen.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

08 aug 2024 17:33 #4 door Nol Beekhuijzen
Beantwoord door Nol Beekhuijzen in topic T was tijd voor een Varadero :)
Hallo V-twin,

Bedankt. Ik ga er zeer waarschijnlijk geen meter off road mee. Om heel eerlijk te zijn vond ik het iets zwaardere/lompere wel prettig t.o.v. van de Deauville.

Ik heb op div fora/gesprekken al wat gezien van aandachtspunten ja. Ik zal nog is rondneuzen.

Bedankt!

17 sept 2024 10:57 #5 door jur
Beantwoord door jur in topic T was tijd voor een Varadero :)
Hoi Nol,
Gefeliciteerd je hebt een goede keus gemaakt. Ik rij inmiddels ook alweer 1,5 jaar op een donker blauwe Varadero uit 2004. Heerlijke fiets misschien niet de felste maar wel de lekkerste 1000.
En prima voor de lange afstanden dan mag hij best een beetje plomp zijn🤪

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.070 seconden