Nieuw en zoekende

04 okt 2024 07:08 #1 door franske
Nieuw en zoekende werd gestart door franske
Ik ben Frans, woonaxhtig in het Zeeuws-Vlaamse. Mooi stukje Nederland om te onthaasten op de motor(vind ik).
Tja motoren.
Ik rij al vanaf mijn 18e, dus nu zo'n 35 jssr.
Over het algemeen BMW gereden. Diverse GS-en gehad.De laatste jaren diverse motoren gekocht en weer verkocht, omdat ik het niet kon vinden. nl de motor die me past.
Eigenlijk tot de laatste. Een r1200RT LC uit 2017.
Toch ook die verkocht.
In April van dit jaar reactieve artritis gekregen, ontsekingen in mijn gewrichten die ontstaan als reactie op....? Als gevolg hiervan neuropathie aan mijn voeten.
De laatste rit met de BMW liet ik hem bij het buitenzetten op zijn kant zakken, waardoor ik klem zat tussen motor en shuurdeur.
De motor was te zwaar en te groot.
Omdat ik erg graag motorrij, komt er wel één terug.
Een NC 750 X DCT maakt een goede kans van slagen. Zo'n 60kg lichter, smaller en het ontziet mijn li-pols en li-voet meer.
Zodra het weer het toelaat en het lijf wil ook mee, ga ik eens proefrijden

This is a call to arms for some of you. It is for me too. Stop all the things that make you a pussy and steal your energy. Get your life back. - Jim Wendler

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2024 19:14 - 14 okt 2024 19:14 #2 door Sander Goossens
Beantwoord door Sander Goossens in topic Nieuw en zoekende
Welkom Frans! Je klinkt als een doorgewinterde én doortastende motorrijder, aangezien je opzoek gaat naar iets wat je alsnog kan rijden.

Ikzelf heb geen ervaring met een NC750X, maar degene waar ik mijn Transalp van heb gekocht had hele slechte knieën, en hij is om die reden overgegaan op een NC750X. Hij was laaiend enthousiast en kon daar goed op rijden. En mijn motorrij-instructeur had ook ontstekingen in zijn knie en is daarom DCT gaan rijden, en ook hij is verkocht en wil niet meer anders.

Klinkt alsof je een goeie keus hebt gemaakt. Laat ons weten hoe de proefrit is gegaan!

Groeten Sander

15 okt 2024 07:50 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuw en zoekende
Franske vandaag wordt het heel fraai weer en wellicht, als je mogelijkheden hebt, een uitgelezen kans om te gaan proefrijden.
Je BMW en de NC zijn niet met elkaar te vergelijken maar dat besef je denk ik zo inschattend ook wel. Behoudens het feit dat je bijna niet van je benzine voorraad afkomt bij een NC spreek ik veel mensen die heel erg blij zijn. Laag in de toeren, relatief veel koppel en zeker met de nieuwste DCT variant kan je met een toertocht zoals we die bij de TCN hebben uitstekend meekomen en in de bergen rij je ook niet bepaald voor gek en achteraan.

06 nov 2024 16:19 #4 door Frans
Beantwoord door Frans in topic Nieuw en zoekende
Uiteindelijk is het een Nt1100 met dct geworden. Zo’n 35 kg minder dan de RT, maar serieus smaller. De dct vroeg 5 min gewenning

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.058 seconden